Φέτος, η Black Friday “πέφτει” την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019. Πολλές επιχειρήσεις μέσα από τη διαδικτυακές τους σελίδες, δίνουν χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για τα ψώνια τους κατά τη διάρκεια της Black Friday, όπως:
– Nα κάνουν έρευνα αγοράς
Η έρευνα αγοράς μάλιστα πρέπει να ξεκινήσει αρκετές μέρες πριν ώστε να γνωρίζουν τις αρχικές τιμές των προϊόντων και πως διαμορφώνονται οι τιμές τη μέρα των μεγάλων εκπτώσεων. Και κατά τη διάρκεια της Black Friday ωστόσο, καλό είναι να συγκρίνουν τις τιμές και μεταξύ των φυσικών καταστημάτων αλλά και των on line.
– Να καθορίσουν το μπάτζετ τους
Οι μεγάλες προσφορές της συγκεκριμένης μέρας μπορεί να αποπροσανατολίσουν τους καταναλωτές από τις πραγματικές τους ανάγκες, όποτε καλό είναι έχουν καθορίσει νωρίτερα το ποσό που μπορούν να ξοδέψουν.
– Να φτιάξουν λίστα
Η λίστα θα τους βοηθήσει ώστε να μην «ξεφύγουν» από τις πραγματικές τους ανάγκες, να μην παρασυρθούν από τις προσφορές αγοράζοντας κάτι που δεν έχουν ανάγκη και να «ξεχάσουν» κάτι που χρειάζονται. Παράλληλα επειδή πλησιάζουν και οι γιορτές των Χριστουγέννων, αρκετοί είναι εκείνοι που θα επιλέξουν τη συγκεκριμένη ημέρα για να ψωνίσουν δώρα. Μία λίστα με τα δώρα που θέλουν να κάνουν θα διευκολύνει τις αγορές τους.
Black Friday: Προσοχή στις διαδικτυακές συναλλαγές
Από την πλευρά της, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, κυρίως ως προς τις διαδικτυακές τους συναλλαγές.
Αναλυτικά:
• Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
• Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
• Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
• Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.
Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών της ιστοσελίδας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.