Υιοθετήθηκε τελικά η πρόταση που “έπεσε” στο τραπέζι του Δ.Σ. της ΔΕΗ που συνεδρίαζε χθες, και μεταξύ άλλων αποφασίστηκε η παράταση της προθεσμίας για ρύθμιση των χρεών ως το τέλος του χρόνου. Ήδη η παράταση ενός μηνός που είχε δοθεί και έληξε χθες (31 Οκτωβρίου), έδωσε την ευκαιρία σε χιλιάδες πολίτες την ευκαιρία να ρυθμίσουν τα χρέη τους. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν μεγάλη, και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και την τελευταία ημέρα, οι ουρές ήταν τεράστιες από τα ξημερώματα, ενώ δεν έλειψαν και τα επεισόδια.
Η ΔΕΗ, από την 1η Απριλίου 2016 εφαρμόζει ένα πολύ ευνοϊκό Πρόγραμμα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 36 μηνιαίες δόσεις. Το πρόγραμμα αυτό είχε αρχικά 4μηνη διάρκεια, αλλά μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των πελατών, νοικοκυριών, επιχειρήσεων και επαγγελματιών, παρατάθηκε δύο φορές.
Με βάση την πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, ρυθμίστηκαν διάφορα ειδικά θέματα του υπόψη Προγράμματος και σήμερα δόθηκε εκ νέου παράταση μέχρι το τέλος του έτους. Οι πελάτες οι οποίοι επιθυμούν να προβούν στη ρύθμιση των οφειλών τους μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους Καταστήματα, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 08:00 – 16:00).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με το Πρόγραμμα:
- Όλοι οι πελάτες μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε 36 μηνιαίες δόσεις, χωρίς προκαταβολή
- Η καταβολή της 1ης δόσης πραγματοποιείται με την έγκριση του διακανονισμού
- Στη ρύθμιση αυτή έχουν τη δυνατότητα να προσχωρήσουν και οι πελάτες που έχουν ήδη διακανονίσει τις οφειλές τους πριν την 01.04.2016
- Πελάτες που προσέρχονται για ρύθμιση των οφειλών τους μετά από διακοπή της ηλεκτροδότησής τους: α) έχουν δυνατότητα να ενταχθούν στο παραπάνω πρόγραμμα των 36 δόσεων, εφόσον δεν έχουν παραβιάσει το μετρητή τους και β) οφείλουν να καταβάλουν άμεσα το 15% της οφειλής και το υπόλοιπο θα εξοφλείται σε 12 μηνιαίες δόσεις, εφόσον έχουν παραβιάσει το μετρητή τους.
- Πελάτες με ρευματοκλοπή, εξαιρούνται του Προγράμματος και σύμφωνα με τον Κανονισμό Διακανονισμών, οφείλουν να καταβάλλουν άμεσα το 50% της οφειλής και το υπόλοιπο θα εξοφλείται σε 4 μηνιαίες δόσεις.
Γενικές Διευκρινίσεις:
- Για τους πελάτες που είναι οι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων πελατών ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας. Ειδικότερα για τους Ευάλωτους πελάτες η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού. Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή €2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό €200 θα μπορεί να το αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των €50. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις Ευάλωτων πελατών με ρευματοκλοπή.
- Επιπλέον, στους Ευάλωτους Πελάτες παρέχονται ειδικά μέτρα προστασίας, μεταξύ των οποίων η μη έκδοση εντολής απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (εξαιρούνται περιπτώσεις παραβατικών συμπεριφορών, όπως ρευματοκλοπές)
- Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού. Εξαιρούνται α) πελάτες οι οποίοι είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και β) περιπτώσεις διακανονισμών για τις οποίες συντρέχουν ειδικοί λόγοι κατά τη σύναψη του διακανονισμού.
- Είναι απαραίτητο, μαζί με τις δόσεις, να εξοφλούνται και οι τρέχοντες λογαριασμοί που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού εμπρόθεσμα.
Σε περίπτωση μη τήρησης διακανονισμού, αν δηλαδή στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους δεν καταβληθεί μια (1) δόση ο διακανονισμός συνεχίζεται κανονικά από τον επόμενο μήνα. Σε περίπτωση μη καταβολής περισσοτέρων της μίας δόσεων εντός ενός ημερολογιακού έτους, ο διακανονισμός εξακολουθεί να ισχύει με την προϋπόθεση καταβολής όλων – πλην μίας – των οφειλομένων δόσεων.