Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζεται από το πετρελαιοφόρο "SIROS" η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο ΑΓ ΖΩΝΗ 2 Παράλληλα αντιρρυπαντικά σκάφη "χτενίζουν" τον Σαρωνικό ώστε να αντιμετωπίσουν την μεγάλη οικολογική καταστροφή.
Σύμφωνα με τη σημερινή ενημέρωση από το λιμενικό σώμα ελληνική ακτοφυλακή στις εργασίες απορρύπανσης από τη Σαλαμίνα έως τη Γλυφάδα επιχειρούν από 6 αντιρρυπαντικά σκάφη του λιμενικού και 6 ιδιωτικά, δεκάδες εθελοντές και εξειδικευμένα συνεργεία της αναδόχου εταιρείας με συνολικά 289 άτομα.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας, η κατάσταση χαρακτηρίζεται ικανοποιητική σε μια σειρά από περιοχές.
Αναλυτικά τα όσα αναφέρει το υπουργείο:
“Στην Σαλαμίνα δεν υπάρχει επιφανειακή ρύπανση και στην ευρύτερη περιοχή Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνόσουρας, συνεχίζονται οι εργασίες αντιρρύπανσης από προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών.
Στη θαλάσσια περιοχή της Πειραϊκής επίσης δεν είναι εμφανής η ρύπανση στην επιφάνεια, ενώ συνεχίζονται εργασίες αντιρρύπανσης από ξηράς.
Στο Παλαιό Φάληρο η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο 20 ατόμων και παραμένουν τα πλωτά φράγματα που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή.
Στο Ελληνικό επιχειρεί συνεργείο 38 ατόμων, καθώς και βυτιοφόρο όχημα, 2 πλυστικά μηχανήματα και αντλία. Στην πρώτη δεύτερη, τρίτη και τέταρτη μαρίνα Γλυφάδας επιχειρεί συνεργείο με 85 άτομα, μεταξύ των οποίων άτομα της αναδόχου εταιρείας, εθελοντές και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας.
Στον “Αστέρας Γλυφάδας” η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο 41 ατόμων, πραγματοποιούνται εργασίες από 2 αντλίες, 4 πλυστικά μηχανήματα και 4 βυτιοφόρα οχήματα, ενώ έξω από την εν λόγω εγκατάσταση επιχειρούν αντιρρυπαντικά του Λιμενικού και της αναδόχου εταιρείας.
Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης τα πράγματα είναι ικανοποιητικά. Στο Μικρό Καβούρι έχει τοποθετηθεί προληπτικά απορροφητικό φράγμα. Στην περιοχή της Βουλιαγμένης δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση.
Ρύπανση επίσης δεν παρουσιάζεται και στη θαλάσσια περιοχή του Λαγονησίου”
Το “χρονικό” της ανάθεσης της απάντλησης από το “SIROS”
Όπως προαναφέραμε, από το δεξαμενόπλοιο «Siros» ξεκίνησε η εκ νέου απάντληση των πετρελαιοειδών του βυθισμένου πλοίου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ». Ωστόσο, με αρχικό του έγγραφο το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, είχε γνωστοποιήσει στον όμιλο «Σπανόπουλου» – που έχει οριστεί υπεύθυνη εταιρεία για τη διαχείριση του ναυαγίου – ότι το «Aegean Breeze I» θα πραγματοποιήσει τη φόρτωση των καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία του «Aegean Breeze Ι» επιθυμούσε να πάρει το φορτίο ως πετρελαιοειδή κατάλοιπα, ενώ η εταιρεία του «Siros» ως κανονικό φορτίο που θα μπορούσε να δοθεί στον ιδιοκτήτη του και μετά από επεξεργασία να πωληθεί.
Και η εταιρεία του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» επιθυμεί το φορτίο του βυθισμένου πλοίου να μην πεταχτεί και να δοθεί προς διύλιση, καθώς είναι υποχρεωμένη, σε κάθε περίπτωση, να πληρώσει δασμούς για το φορτίο αυτό.
Στο μεταξύ, με προσωρινή εισαγγελική παραγγελία τα πετρελαιοειδή που είχαν φορτωθεί από το βυθισμένο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στο δεξαμενόπλοιο «Lassea» χαρακτηρίστηκαν ως slops (πετρελαιοειδή κατάλοιπα). Ωστόσο έχουν ληφθεί δείγματα και αν αποδειχθεί ότι τα καύσιμα είναι καθαρά θα μεταφερθούν και αυτά για διύλιση.
Σημειώνεται ότι ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ», Θεόδωρος Κουντούρης προσήλθε χθες στα δικαστήρια Πειραιά και σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε ότι κατέθεσε στοιχεία στην Εισαγγελία για ενέργειες που γίνονται εις βάρος της εταιρείας του.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας «Σπανόπουλος» που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, όλες οι εργασίες και η απάντληση των καυσίμων στο σημείο του ναυαγίου γίνονται παρουσία στελεχών του Λιμενικού Σώματος.
Στις 28 Σεπτεμβρίου η εκδίκαση της υπόθεσης για το «Lassea»
Για τις 28 Σεπτεμβρίου αναβλήθηκε η εκδίκαση από το τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά της υπόθεσης του δεξαμενόπλοιου «Lassea», που μέχρι πρότινος πραγματοποιούσε την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό και στις δεξαμενές του είχαν εντοπιστεί από το Λιμενικό Σώμα μίγματα πετρελαιοειδών χωρίς νόμιμα παραστατικά.
Το αίτημα της αναβολής στη δικαστική έδρα κατέθεσαν οι συνήγοροι υπεράσπισης του πλοιάρχου και του πρώτου μηχανικού του πλοίου με το αιτιολογικό ότι ακόμα δεν έχει προσδιορισθεί και ογκομετρηθεί από το γενικό χημείο του κράτους η σύσταση του φερόμενου ως παράνομου φορτίου, αλλά δεν υπάρχει και η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών.
Το αίτημα έγινε δεκτό, ενώ οι δύο ναυτικοί, στους οποίους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος, αφέθηκαν ελεύθεροι. Στη σημερινή διαδικασία παραβρέθηκαν οι μάρτυρες κατηγορίας δύο πλωτάρχες λιμενικοί και ένας τελωνειακός.