Site icon NewsIT
21:52 | 14.01.20

Δημόσιο: “Κολπάκια” τέλος με το χτύπημα της κάρτας!

Δημόσιο
Newsit Newsroom

Θα πρέπει να... ξεχάσετε όσα ξέρατε! Το παραδοσιακό χτύπημα της κάρτας για την τήρηση του ωραρίου στους δημοσίους υπαλλήλους περνά στην ιστορία. Με ηλεκτρονικό-ψηφιακό μηχανισμό θα γίνεται ο έλεγχος τήρησης του ωραρίου των υπαλλήλων. Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών το νέο σύστημα θα αφορά Δημόσιο, ΟΤΑ και ΝΠΔΔ. Ετσι οι εργαζόμενοι δεν θα μπορούν να δουλεύουν λιγότερες ώρες.

Και τι δεν… έχει ζήσει το Δημόσιο με το “χτύπημα” της κάρτας. Όλα αυτά τελειώνουν όμως! Με ηλεκτρονικό-ψηφιακό μηχανισμό σήμανσης θα πρέπει να διενεργείται ο έλεγχος τήρησης του ωραρίου των δημοσίων υπαλλήλων, στο σύνολο των δημοσίων υπηρεσιών, ενώ παρελθόν θα πρέπει να αποτελέσουν το χτύπημα της κάρτας στις απλές συσκευές σήμανσης (ρολόγια) και τα σχετικά βιβλία στα οποία υπογράφουν οι υπάλληλοι κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους.

Αλλάζουν όλα στο Δημόσιο

Την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού-ψηφιακού μηχανισμού ζητά το υπουργείο Εσωτερικών από τους φορείς του Δημοσίου (δημόσιες υπηρεσίες, ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και ΝΠΔΔ) προκειμένου να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός έλεγχος τήρησης του ωραρίου εργασίας των υπαλλήλων.

Με εγκύκλιο, το υπουργείο διασαφηνίζει την ανάγκη να υπάρξει ενιαίο σύστημα ελέγχου και συνολική καταγραφή και αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης, συγκέντρωσης και αποστολής όλων των στοιχείων -σχετικά με την τήρηση του ωραρίου- στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

Σημειώνεται ότι σήμερα παρατηρείται ανομοιομορφία μεταξύ των φορέων του δημοσίου, καθώς άλλοι διαθέτουν τον ηλεκτρονικό-ψηφιακό μηχανισμό, άλλοι τα ρολόγια και ορισμένοι φορείς διατηρούν τα βιβλία.

Τι ισχύει με τις αναρρωτικές άδειες στο Δημόσιο

Με άλλη εγκύκλιο που υπογράφει ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, υπενθυμίζεται η υποχρέωση τήρησης συγκεκριμένης προθεσμίας εντός της οποίας οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες, με σκοπό την αποφυγή χρονικών καθυστερήσεων στην αποστολή προς τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έκδοση γνωματεύσεων και τη χορήγηση αναρρωτικών αδειών στους υπαλλήλους. Επιπλέον, επισημαίνεται, προκειμένου να διαπιστωθούν οι ενδεχόμενες αιτίες καθυστέρησης έγκρισης χορήγησης αναρρωτικών αδειών, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού οφείλουν ανά περίοδο έξι μηνών να ενημερώνουν την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

Με τρίτη εγκύκλιο, το υπουργείο Εσωτερικών επισημαίνει την ανάγκη για ενημέρωση της Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα με τα στοιχεία των πειθαρχικών υποθέσεων Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για το έτος 2019, προκειμένου να έχει πλήρη εικόνα για την πορεία των πειθαρχικών υποθέσεων, η οποία κρίνεται απαραίτητη για την εξαγωγή χρήσιμων στοιχείων για την παρακολούθηση της ομαλής λειτουργίας των υπηρεσιών.

Τέλος, με άλλη εγκύκλιο, παρέχονται οδηγίες για τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ), όπως προβλέπει ο Υπαλληλικός Κώδικας.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version