Site icon NewsIT
10:02 | 27.08.23

Δημόσιοι υπάλληλοι: Επίτευξη στόχων, μπόνους παραγωγικότητας και αξιολόγηση από τους πολίτες μέσω πλατφόρμας σαν το Tripadvisor

Δημόσιοι υπάλληλοι: Επίτευξη στόχων, μπόνους παραγωγικότητας και αξιολόγηση από τους πολίτες μέσω πλατφόρμας σαν το Tripadvisor
Newsit Newsroom

Αλλάξουν πολλά στο Δημόσιο για τους υπαλλήλους  που εργάζονται σε διάφορους τομείς με επίτευξη στόχων, μπόνους παραγωγικότητας, αλλά και αξιολόγηση από τους πολίτες, μέσω πλατφόρμας σαν το Tripadvisor.

Το νέο στοίχημα που καλείται να κερδίσει η κυβέρνηση είναι η εφαρμογή στόχων στο Δημόσιο με σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητας του ανθρώπινου δυναμικού και της κάθε υπηρεσίας.

Το 2023 αποτελεί την πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος, με βάση το οποίο θα πρέπει να καθορίζεται υποχρεωτικά η επίτευξη στόχων σε κάθε οργανική μονάδα και σε όλα τα επίπεδα διοίκησης με περιεχόμενο την υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων και ενεργειών σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο βέβαια των αρμοδιοτήτων των οργανικών μονάδων.

Στο πεδίο εφαρμογής του σχετικού νόμου που ψηφίστηκε το 2022 εμπίπτουν περίπου 1.400 φορείς του δημοσίου, οι οποίοι καλούνται να συγκαθορίσουν στόχους, για την επίτευξη των οποίων είναι υπεύθυνοι οι προϊστάμενοι, οι οποίοι βαθμολογούνται, ανάλογα με την επίδοσή τους.

Ο οδικός χάρτης του υπουργείου

Το υπουργείο Εσωτερικών έχει καταρτίσει έναν πλήρη οδικό χάρτη, με στοχευμένες ενέργειες, για την υλοποίηση του κρίσιμου αυτού εργαλείου, που αποσκοπεί στην αύξηση της παραγωγικότητας στο δημόσιο. Παράλληλα, την επόμενη εβδομάδα θέτει σε εφαρμογή ειδικό «Πληροφοριακό Σύστημα Συλλογής Δεδομένων Στοχοθεσίας των Φορέων του Δημοσίου» όπου όλοι οι φορείς θα πρέπει να αναρτήσουν την στοχοθεσία όλων των προϊσταμένων τους. Στόχος του υπουργείου είναι τόσο ο έλεγχος της εφαρμογής του νόμου όσο και η ποιοτική αποτίμηση των στόχων που έχουν θέσει οι φορείς.

Την άμεση υποβολή απολογιστικών στοιχείων αναφορικά με την ολοκλήρωση των ενεργειών στοχοθεσίας του Α’ σταδίου αξιολογικής περιόδου 2023, θα ζητήσει το αρμόδιο υπουργείο από τους δημόσιους φορείς με εγκύκλιο της υφυπουργού Εσωτερικών, Β. Χαραλαμπογιάννη, που αναμένεται να σταλεί στους αποδέκτες την προσεχή Δευτέρα. Όπως αναφέρει η ίδια στο ΑΠΕ-ΜΠΕ , «αποτελεί πρόκληση για το υπουργείο η ολοκληρωμένη εφαρμογή της στοχοθεσίας -για πρώτη φορά- από τους φορείς, γιατί αμετάθετος στόχος μας είναι η αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πολίτη και η λειτουργία του Δημοσίου, στην υπηρεσία του. Ο στόχος μας είναι η εισαγωγή μετρήσιμων, ποιοτικών στοιχείων για κάθε τομέα πολιτικής και η συσχέτιση αυτών με την άσκηση αρμοδιοτήτων, τις διοικητικές διαδικασίες που απαιτούνται και φυσικά με τους απαιτούμενους πόρους».

Η επίτευξη στόχων φέρνει μπόνους

Σημειώνεται ότι στη βάση επίτευξης συγκεκριμένων στόχων ενεργοποιείται η διαδικασία πρόσθετης αμοιβής (μπόνους παραγωγικότητας) για το διάστημα της επιτυχούς εφαρμογής της στοχοθεσίας, τόσο για τους προϊσταμένους, όσο και για τους εργαζομένους σε μια μονάδα του Δημοσίου.

Το επόμενο βήμα, μετά την αποτίμηση των στόχων που έχουν θέσει οι φορείς, είναι η άμεση διεξαγωγή διαδραστικών εργαστηρίων σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ). Σε αυτό το στάδιο, κάθε Υπουργείο θα επεξεργαστεί με τη βοήθεια έμπειρων στελεχών της δημόσιας διοίκησης το σύνολο των στόχων του, ενόψει και της επικαιροποίησης των Ετήσιων Σχεδίων Δράσης των Υπουργείων στο Υπουργικό Συμβούλιο του Σεπτεμβρίου.

Ειδικότερα, το υπουργείο Εσωτερικών σε άμεση συνεργασία με κάθε φορέα θα προβεί σε ανάλυση των αρμοδιοτήτων και των διοικητικών λειτουργιών των οργανικών μονάδων και ανάπτυξη στόχων και βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs) ανά διοικητικό επίπεδο (Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις, Τμήματα) και ανά τομέα πολιτικής, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα Ετήσια Σχέδια Δράσης των Υπουργείων, όσο και τις Αποφάσεις στοχοθεσίας των Οργάνων Διοίκησης, όπου αυτές υφίστανται.

Βασική στόχευση είναι η ανάπτυξη ενός «λεξικού/δεξαμενής» στόχων και δεικτών μέτρησης ανά φορέα, ανά διοικητικό επίπεδο και ανά τομέα πολιτικής, το οποίο θα ενσωματωθεί στο «Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου» (Απογραφή) και στο Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (HRMS) -μόλις αναπτυχθεί πλήρως. Το λεξικό θα συμβάλει στην καταγραφή και ομαδοποίηση των στόχων και δεικτών μέτρησης ανά τομέα πολιτικής, ώστε για πρώτη φορά να υπάρχουν ιστορικά δεδομένα και συγκριτικά στοιχεία για τη λήψη αποφάσεων και το σχεδιασμό πολιτικής. Ταυτόχρονα, η παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των υπηρεσιών θα οδηγήσει σε αναδιοργάνωση της διοικητικής λειτουργίας και βελτιστοποίηση/απλούστευση των διαδικασιών.

Παράλληλα, η πλατφόρμα της Απογραφής (apografi.gov.gr) θα είναι έτοιμη να υποδεχθεί την ανάρτηση των αναθεωρημένων στόχων.

Οι πολίτες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες στο Δημόσιο

Την ίδια ώρα ένα σχέδιο που θα προσφέρει χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τη λειτουργία του Δημόσιου εξετάζει προσεκτικά το υπουργείο Εσωτερικών σύμφωνα με την Καθημερινή.

Σύμφωνα με το πλαίσιο που ακόμα διαμορφώνεται οι πολίτες θα μπορούν για πρώτη φορά να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω ενός συστήματος ηλεκτρονικής αξιολόγησης βαθμολογώντας την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται κάτι το οποίο θα θυμίζει το tripadvisor μέσω του οποίου οι πολίτες έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν εστιατόρια ή ξενοδοχεία με βάση τις υπηρεσίες που προσφέρουν.

Το συγκεκριμένο σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού μηχανισμού που τον πρώτο λόγο θα έχουν οι πολίτες οι οποίοι θα τροφοδοτούν μετά την εξυπηρέτησή τους τη διοίκηση με παρατηρήσεις. Βασικός στόχος είναι το Δημόσιο να γίνει πιο αποτελεσματικό πιο αποδοτικό και τελικά πιο εξυπηρετικό.

Νοσοκομεία, ΚΕΠ, ΕΛΤΑ και ΔΟΥ είναι μερικές από τις υπηρεσίες που θα μπορούν να αξιολογούν οι πολίτες. Για παράδειγμα ένας πολίτης επισκέπτεται ένα ΚΕΠ και μετά θα έχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικά να να αξιολογήσει τις υπηρεσίες που του παρασχέθηκαν, το προσωπικό που τον εξυπηρέτησε (συμπεριφορά, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα).

Να σημειωθεί ότι σε πρώτη φάση το νέο σύστημα που θα είναι στα χέρια των πολιτών δεν θα συνδέεται κεντρικά με την αξιολόγηση του Δημοσίου. Δηλαδή μια «κακή» βαθμολογία δεν θα έχει ποινές για τους «κακούς» δημοσίους υπαλλήλους ενώ ούτε τα πολλά θετικά σχόλια δεν θα φέρνουν κάποιο μπόνους.

Τα στοιχεία αυτά της βαθμολογίας των υπαλλήλων από τους πολίτες θα φιλτάρεται από το υπουργείο θα αποφασίζει πως θα τα αξιολογήσει.  

 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version