- Δωρεάν διελεύσεις για αναπήρους, εργαζόμενους και κατοίκους των γύρω περιοχών, περιλαμβάνονται στις βελτιωτικές ρυθμίσεις για τα διόδια - Ποιοί δεν θα πληρώνουν καθόλου διόδια, ποιοί θα δικαιούνται δωρεάν διελεύσεις - Όλες οι ανακοινώσεις του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη
Δωρεάν διελεύσεις για αναπήρους, εργαζόμενους και κατοίκους των γύρω περιοχών, περιλαμβάνονται στις βελτιωτικές ρυθμίσεις για τα διόδια του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Λαμίας που συμφώνησαν το υπουργείο Υποδομών και δύο από τις πέντε κατασκευάστριες κοινοπραξίες, την Ιόνια Οδό και τον Ε-65, που εκμεταλλεύονται τα διόδια αυτά.
Η συμφωνία με τους δυο από τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων ανακοινώθηκε κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο υπουργείο Υποδομών.
Όπως διευκρίνισε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, η συμφωνία θα εκτελεστεί άμεσα και περιλαμβάνει:
* Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων για ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τις οποίες δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές. Οι δήμοι που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία είναι οι δήμοι Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού
* Δωρεάν διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων στα οχήματα τα οποία είτε ανήκουν είτε αναγνωρισμένα μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες.
* Παροχή επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες. Στις 40 διελεύσεις οι πέντε θα είναι δωρεάν. Δηλαδή το 12,5% αυτών των διελεύσεων θα γίνεται ελεύθερα.
* Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής απόστασης. Αυτό το σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα της Ιονίας Οδού και του Ε-65
* Η έναρξη λειτουργίας των πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο μετατίθεται για το τέλος του 2018 που θα έχουμε αναλογική χιλιομετρική χρέωση. Οι μόνιμοι κάτοικοι των δήμων Κηφισιάς, Αχαρνών και Διονύσου προβλέπεται να διέρχονται δωρεάν όταν λειτουργήσουν οι εν λόγω σταθμοί διοδίων μετά το 2018. Επίσης θα υπάρχει υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών από τις κοινοπραξίες αν οι δήμοι τούς προσφέρουν υπηρεσίες αποκομιδής απορριμμάτων, ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου.
Ακόμη όπως είπε ο κ. Σπίρτζης θα επιλυθούν άμεσα τα προβλήματα που άπτονται απαλλοτριώσεων, περιβαλλοντικών ρυθμίσεων και αδειών και αρχαιολογικών ερευνών.
Επίσης, συμφωνήθηκε η χρονική παράταση της περιόδου κατασκευών κατά 17 μήνες για την Ιόνιο Οδό και 18 μήνες για τον Ε-65. Συμφωνήθηκε ακόμη να ανακαλέσουν οι παραχωρησιούχοι τις ποινικές διώξεις και τις αγωγές που είχαν καταθέσει εναντίον κοινωνικών δικτύων πολιτών κατά την περίοδο των κινητοποιήσεων στα διόδια.
Ακόμη συμφωνήθηκε να συνταχθεί νέα τεχνικοοικονομική μελέτη που θα συμφωνηθεί με τις τράπεζες και θα κατατεθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επίσης η ολοκλήρωση του νότιου και του βόρειου τμήματος του Ε-65 με την αίρεση της έγκρισης των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι ανάλογο πλαίσιο διαπραγμάτευσης βρίσκεται σε εξέλιξη και με τις τρεις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν αυτοκινητοδρόμους, αλλά και τις κοινοπραξίες που λειτουργούν την Αττική Οδό και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.
Στην συμφωνία αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός τονίζοντας ότι ήταν μια δύσκολη υπόθεση που ήρθε εις πέρας σε ένα δυσμενές περιβάλλον. Δίνουμε τη μάχη, είπε ο κ. Τσίπρας, ενάντια στα δίκτυα της διαπλοκής και της πελατειακής σχέσης που τα τελευταία πέντε χρόνια ευνοήθηκαν και φορτώθηκαν όλα τα βάρη στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.