Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ, Σπύρος Ρεβύθης, μίλησε στην ΕΡΤ1 για το δυστύχημα στις γραμμές του ηλεκτρικού, που είχε ως αποτέλεσμα ένας 41χρονος εργάτης να χάσει τη ζωή του. Ο κ. Ρεβύθης αποκάλυψε πως εκτροχιασμός λειαντικού μηχανήματος είχε γίνει ξανά στις 22 Αυγούστου του 2021.
Συγκεκριμένα, ο κ. Ρεβύθης μιλώντας για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ τόνισε πως τα συγκεκριμένα μηχανήματα της αναδόχου εταιρίας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης εμφάνιζαν προβλήματα, κάτι που είπαν κι άλλοι συνάδελφοί του αμέσως μετά το δυστύχημα, συμπλήρωσε.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Έχουμε στοιχεία στα χέρια μας από εργαζόμενους», είπε ενώ παρουσίασε φωτογραφίες από το περιστατικό, που δείχνουν τη λοκομοτίβα να έχει εκτροχιαστεί λόγω προβλημάτων στα φρένα. Μάλιστα, ο ίδιος μιλώντας αργότερα στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 σημείωσε πως πριν περίπου δέκα ημέρες μία παρόμοια μηχανή είχε πάρει φωτιά μέσα σε τούνελ, στη Γραμμή 3.
Σημείωσε πως το ατύχημα που είχε σημειωθεί τον Αύγουστο «είχε κρατηθεί κρυφό από την εταιρεία και μόνο μετά το δυστύχημα το μάθαμε και μπορέσαμε να βρούμε στοιχεία» είπε ο Σπύρος Ρεβύθης. Ο ίδιος επισήμανε ότι οι εργασίες λείανσης ήταν εργασία που είχε να γίνει από το 2008 για λόγους ασφαλείας και πως ο ίδιος είχε δώσει τη συγκατάθεσή του στο σχετικό ΔΣ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τόνισε πως η ΣΤΑΣΥ έχει αναλάβει να ελέγξει τα αίτια του δυστυχήματος σημειώνοντας πως «είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που ο ελεγχόμενος κάνει και την πραγματογνωμοσύνη».
Ο κ. Ρεβύθης μίλησε και στην τηλεόραση του OPEN όπου κατήγγειλε τη Διοίκηση για χρήση μεθόδων που παραπέμπουν σε άλλη εποχή με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να φοβούνται να μιλήσουν για να μη χάσουν τις δουλειές τους: «Έχουμε καταγγελίες και για άλλα περιστατικά, αλλά δεν έχουμε στοιχεία. Μόλις τα βρούμε θα τα παρουσιάσουμε κι αυτά», είπε.
ΣΤΑΣΥ: Το ατύχημα τον Αύγουστο δεν συνδέεται με το δυστύχημα
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Χαιρέτας σημείωσε πως και ο ίδιος πρώτη φορά βλέπει τις φωτογραφίες από τον εκτροχιασμό το καλοκαίρι.
Όπως είπε το περιστατικό δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα πέδησης και τόνισε ότι η έρευνα για το δυστύχημα προχωρά και ότι είναι επιθυμία και της ΣΤΑΣΥ να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια.
Είπε πως σε ότι αφορά την διερεύνηση θα τοποθετηθεί και ανεξάρτητο μέλος στην επιτροπή έρευνας. Επανέλαβε ωστόσο ότι το θέμα αφορά κυρίως την εταιρεία και τις αρχές που πρέπει να το ερευνήσουν.
Υπογράμμισε πως τα θέματα συντήρησης του μηχανήματος έργου, ευθύνεται η γερμανική εταιρεία που έχει αναλάβει , μετά από διαγωνισμό αυστηρών προδιαγραφών.
Για τη θέση των εργαζομένων σχετικά με την εργασία λείανσης και πως δεν θα έπρεπε να την έχει αναλάβει εξειδικευμένη εταιρία, αλλά η ίδια η ΣΤΑΣΥ, ο κ. Χαιρέτας, σχολίασε ότι είναι ένα σημαντικό έργο για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών που είχε καθυστερήσει πολύ και ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και έλεγχοι πριν την κύρωση της σύμβασης με την εταιρεία.