Την ώρα που έρχονται στο φως οι πρώτες φωτογραφίες του Ρουμάνου οδηγού, η υπόθεση της φονικής καραμπόλας στην Εγνατία παίρνει νέα τροπή...
Ο 39χρονος Ρουμάνος οδηγός από το Πιτέστι της Ρουμανίας δηλώνει αθώος, τονίζει πως δεν έχει ευθύνη για το δυστύχημα αφού τα φρένα της νταλίκας του δεν έπιαναν και ετοιμάζεται να απολογηθεί μετά την προθεσμία που πήρε την ερχόμενη Πέμπτη.
Όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία για την οποία δούλευε ο 39χρονος λέγεται «Limar» και αρχικά είχε έδρα σε δύο επαρχίες της Ρουμανίας, την Ilfov και την Arges. Οι Ρουμάνοι δημοσιογράφοι δεν έχουν καταφέρει να επικοινωνήσουν με ανθρώπους της εταιρείας, καθώς τελεί υπό καθεστώς πτώχευσης. Από την πλευρά τους, τόσο ο πρόεδρος όσο και ο υπουργός Εξωτερικών της Ρουμανίας, εξέφρασαν τα συλλυπητήριά τους για την τραγωδία στις οικογένειες των θυμάτων.
Η υπόθεση όμως παίρνει νέα τροπή μετά τη διαπίστωση του πραγματογνώμονα Νίκου Καμακούκα, που συμμετέχει στις έρευνες ότι το σύστημα πέδησης λειτουργούσε κανονικά λίγο πριν το δυστύχημα. Όπως επισημαίνει ο οδηγός της νταλίκας μετά τα διόδια του Πολυμύλου το χρησιμοποίησε στην κατηφορική διαδρομή κατά τη διάρκεια της οποίας είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα.
”Αν υπήρχε πρόβλημα με τα φρένα, τότε το βαρύ όχημα είτε θα είχε προσκρούσει σε κάποιο τούνελ, είτε θα είχε βγει από το δρόμο σε κάποια στροφή είτε θα είχε προκαλέσει ατύχημα νωρίτερα” τονίζει ο πραγματογνώμονας, που φαίνεται να καταλήγει στο ότι από την κακή χρήση τα φρένα δεν λειτούργησαν όταν χρειάστηκαν.
“Δεν χρησιμοποίησε σωστά το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τροχοπέδησης. Φτάνοντας στο σημείο είχε πρόβλημα στα φρένα” λέει χαρακτηριστικά ο κ Κακαμούκας.
Την ίδια ώρα αναπάντητο παραμένει το ερώτημα για το ποιός ευθύνεται για τα μέτρα ασφαλείας στο σημείο. Έγγραφο ντοκουμέντο εκθέτει την αστυνομία και την ανάδοχο εταιρία. Η αστυνομία με αποφασή της ορίζει ως υπεύθυνη την ανάδοχο εταιρία των εργασιών. Η αστυνομική διεύθυνση Ημαθίας υποστηρίζει πως είχε αποφασίσει να επέμβει, καθώς τα έργα διήρκησαν περισσότερη ώρα, ωστόσο δεν πρόλαβε και ενώ απείχε μόλις πέντε λεπτά από το σημείο.
Ειδικοί επισημαίνουν και την προβληματική προειδοποιητική σήμανση για τα έργα, καθώς οι δύο φωτεινές επιγραφές σε απόσταση 15 και 7 χιλιομέτρων ανέφεραν μποτιλιάρισμα με το σήμα Κ 39 του κώδικα οδικής κυκλοφορίας που σημαίνει συχνή κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Δύο σημαιοφόροι της Εγνατίας οδού βρισκόταν σε απόσταση 600 και 300 μέτρων από την ουρά των αυτοκίνητων. “Το κλείσιμο και το άνοιγμα των αυτοκινητοδρόμων της Εγνατίας παρακάμψεις, αμφιδρομήσεις, διπλοδρομήσεις ή οτιδήποτε άλλο είναι αρμοδιότητα των κατά τόπους αστυνομικών διευθύνσεων” επισημαίνει ο Ν. Ραχανιώτης, διευθυντής της περιφερειακής υπηρεσίας Γρεβενών της Εγνατίας οδού.