Οι οργανώσεις των καταναλωτών αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους ότι καταγράφουν πλήθος καταγγελιών/διαμαρτυριών των καταναλωτών, αναφορικά με τις πιέσεις που δέχονται από τις εισπρακτικές και δικηγορικές εταιρείες, οι οποίες τους καλούν να καταβάλουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, προς τράπεζες, ΔΕΗ, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας κτλ.
Οι οργανώσεις των καταναλωτών δηλώνουν ότι επανέρχονται για πολλοστή φορά στο θέμα τούτο και ζητούν την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης, «ώστε να παύσει η ασυδοσία, παράνομη και αθέμιτη συμπεριφορά των εν λόγω εταιρειών, σε βάρος των καταναλωτών/οφειλετών».
Τι καταγγέλλουν οι καταναλωτές
– η συχνότητα όχλησης των οφειλετών υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του νόμου (μια φορά ανά 2 ημέρες). Συχνά καλούν καθημερινά και πάνω από 10 φορές τη μέρα
– καλούν ακόμα κι αν ο οφειλέτης έχει ρυθμίσει την οφειλή του ή έχει καταθέσει αίτηση με τον νόμο Κατσέλη
– επικοινωνούν με τρίτα συγγενικά πρόσωπα (υπέργηρους γονείς, ανήλικα τέκνα) των οποίων ουδέποτε είχαν δοθεί στοιχεία επικοινωνίας
– καλούν στην εργασία του οφειλέτη και τον δυσφημίζουν σε τρίτα άσχετα πρόσωπα
– καλούν με απόκρυψη αριθμού, χωρίς να αναφέρουν το ονομ/μο της εταιρείας στην οποία εργάζονται, αλλά και δεν καταγράφουν τη συνομιλία
– ομιλούν με αγενή και προσβλητικό τρόπο, ασκούν έντονη ψυχολογική πίεση που συνοδεύεται συχνά από εκτόξευση απειλών και προσβλητικών χαρακτηρισμών.
Ζητούν αυστηροποίηση του νόμου
Η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση» με επιστολή τους καλούν για μια ακόμη φορά το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης να προχωρήσει άμεσα στην τροποποίηση αυστηροποίηση του νόμου 3758/2009 για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, «ώστε να εκλείψουν τα ως άνω απαράδεκτα φαινόμενα, καθώς και να εντατικοποιήσει τους ελέγχους, επιβάλλοντας παραδειγματικά διοικητικά πρόστιμα στις εταιρείες που παρανομούν».
Τέλος η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές να καταγγέλλουν κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με τις εισπρακτικές και δικηγορικές εταιρείες.