Η Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ – ΟΑΣΑ κάνει λόγο για ένα πολυ σοβαρό περιστατικό το οποίο θα μπορούσε να έχει και θύματα αν ο οδηγός δεν είχε καταλάβει έγκαιρα ότι κάτι δεν πάει καλά με τον κινητήρα του λεωφορείου.
Το περιστατικό, συνέβη στην λεωφορειακή γραμμή 608 Γαλάτσι-Νεκροταφείο Ζωγράφου στις 5 το απόγευμα της Πέμπτης 30/11/2017.
Το λεωφορείο ερχόμενο από Γαλάτσι προς νεκροταφείο Ζωγράφου και στο ύψος της πλατείας Κάνιγγος άρχισε να παρουσιάζει θόρυβο από το χώρο του κινητήρα.
Ο οδηγός, σύμφωνα με την μαρτυρία του, επικοινώνησε με το συνεργείο στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού.
Πήρε οδηγίες να κατευθύνει το λεωφορείο κανονικά προς το τέρμα, όπου και θα γινόταν η αντικατάστασή του. Ο οδηγός όμως ανέφερε ότι ο θόρυβος ήταν πάρα πολύ έντονος και ανησυχούσε.
Ενώ κατευθυνόταν προς το Νεκροταφείο Ζωγράφου γεμάτο επιβάτες στο ύψος της 9ης στάσης έγινε έκρηξη από τον κινητήρα του λεωφορείου.
Ακολούθησαν στιγμές πανικού με τους επιβάτες μέσα σε καπνούς και έντονη δυσοσμία να προσπαθούν να βγουν από το λεωφορείο.
Όμως, οι πόρτες λόγω της έκρηξης και της εκτεταμένης ζημιάς στα ηλεκτρικά του οχήματος δεν άνοιγαν μέχρι που παρενέβη ο οδηγός και τις άνοιξε χρησιμοποιώντας την βαλβίδα απασφάλισης θυρών.
Οι επιβάτες κατέβηκαν με ασφάλεια και ο οδηγός αφού βεβαιώθηκε οτι κανείς δεν είχε τραυματιστεί, προσπαθούσε να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της βλάβης και να έρθει σε επικοινωνία με τις αρχές και την υπηρεσία του.
Το όχημα είχε μείνει επί της Γ. Κουσίδου έναν από τους λίγους κεντρικούς δρόμους του Ζωγράφου. Ο κινητήρας του Mercedes έσπασε, άνοιξε, πετώντας στο θάλαμο των επιβατών καυτά λάδια και μεταλλικά μέρη του!
Οι τελευταίες σειρές των καθισμάτων είναι όλες λερωμένες απο το λάδι του κινητήρα. Η εικόνα στο δρόμο ανάλογη, να έχει πλημμυρίσει λάδι και κομμάτια του κινητήρα να έχουν αποκολληθεί απο τη έκρηξη.
Μετά από αρκετή ώρα και αφού διεκόπη η γραμμή 608 στο ύψος της Ούλωφ Πάλμε για περίπου δυο ώρες, κινητό συνεργείο της ΟΣΥ με γερανοφόρο όχημα απομάκρυνε το αρθρωτό λεωφορείο Mercedes ΥΜΙ 1104.
Σύμφωνα πάντα με τους εργαζόμενους η βλάβη που προκλήθηκε ειναι αμφίβολο εάν θα αποκατασταθεί λόγω του υψηλού κόστους επισκευής της.
Δεν είναι η πρώτη βλάβη
Όπως λένε οι εργαζόμενοι, το ΥΜΙ 1104 έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά σοβαρών βλαβών που παρουσιάζουν την τελευταία πενταετία τα λεωφορεία της ΟΣΥ. Η υποχρηματοδότηση, η έλλειψη προσωπικού, η επιλογή και αγορά ανταλλακτικών αμφιβόλου ποιότητας μαζί με την γήρανση του στόλου έχουν καταστήσει την ΟΣΥ εταιρεία συνώνυμο της ανασφάλειας.
Έχουμε καταγγείλει σε παλαιότερες ανακοινώσεις μας και δελτία τύπου την προχειρότητα που οι διοικήσεις της ΟΣΥ χειρίζονται το τμήμα της συντήρησης και επισκευής τους στόλου της. Έχουμε καταγγείλει και τα σκάνδαλα με προμηθευτές που προτιμά σταθερά η ΟΣΥ τα τελευταία χρόνια, παρά τα «σκουπίδια» που την προμηθεύει. Έχουμε καταγγείλει και διευθυντές ανεύθυνους που δεν διστάζουν να βγάζουν λεωφορεία με βλάβες προκειμένου να παρουσιάζουν άριστη εικόνα οι ίδιοι, αδιαφορώντας για το τι συμβαίνει στους δρόμους.