Ελλάδα

Ελληνικό: Η παγόδα, το υπόστεγο και το κορυφαίο αρχιτεκτονικό δημιούργημα που δεν θα κατεδαφιστούν

Τρία κτίρια με μοναδική ιστορία δεν θα κατεδαφιστούν στο Ελληνικό. Ποια είναι η ιστορία τους. Τι θα γίνει με τα παλιά αεροπλάνα.

Μπορεί την ερχόμενη Παρασκευή να πραγματοποιηθεί η επίσημη έναρξη των εργασιών στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τις πρώτες κατεδαφίσεις να έχουν ήδη προγραμματιστεί, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr ο χώρος θα αλλάξει μόνο χρήση και ταυτότητα, καθώς την ιστορία του θα συνεχίσει να την γράφει στην ίδια σελίδα, μιας και κάποια από τα κτίρια του, θα παραμείνουν ως έχουν, προκειμένου να θυμίζουν για πάντα τις ένδοξες εποχές.

Σύμφωνα με το «master plan» η πρώτη φάση του έργου, που αφορά τον καθαρισμό του χώρου και τις κατεδαφίσεις θα κρατήσει περίπου 3,5 χρόνια, ενώ μέσα στο διάστημα αυτό θα χτιστεί το καζίνο, τα δύο ξενοδοχεία και κάποιοι από τους ουρανοξύστες.

Από την άλλη τα κτίρια που δια νόμου έχουν χαρακτηριστεί μνημεία νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως είναι το υπόστεγο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας (ΚΑΕ), το οποίο θα μετατραπεί σε Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας, το υπόστεγο «Παγόδα», το οποίο χτίστηκε από τους Άγγλους και χρησιμοποιούνταν ως αποθήκη, αλλά και το κεντρικό κτίριο του πρώην Αερολιμένα Αθηνών, σχεδιασμένο από τον κορυφαίο Φινλανδό αρχιτέκτονα Eero Saarinen θα γλιτώσουν το γκρέμισμα και θα ανακαινιστούν.

Η αγγλική “Παγόδα”

Το υπόστεγο “Παγόδα” βρίσκεται στην περιοχή Χασάνι στο πρώην αεροδρόμιο και δίπλα στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ. Η κατασκευή του χρονολογείται πριν από το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και χτίστηκε από τους Άγγλους, οι οποίοι το χρησιμοποίησαν ως αποθήκη. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, στο υπόστεγο τοποθετούνταν αεροσκάφη για να προστατεύονται από τις αεροπορικές επιδρομές.

Με τη δημιουργία της Ολυμπιακής Αεροπορίας παραχωρήθηκε στην εταιρεία για τη στέγαση εγκαταστάσεών της. Είναι μονόχωρο κτίριο, ο φέρων οργανισμός του οποίου διαμορφώνεται με ξύλινους τοξωτούς φορείς, που θυμίζουν σκαρί βάρκας ανάποδα τοποθετημένης. Εκτιμάται ότι είναι ένα από τα ελάχιστα παραδείγματα αυτού του είδους τεχνικών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα.

Το υπόστεγο της Ο.Α

Το υπόστεγο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας είναι το πρώτο που χρησιμοποιήθηκε για τη συντήρηση αεροσκαφών και χρονολογείται στο 1931. Αρχικά είχε κατασκευαστεί στην Κέρκυρα, στην περιοχή Γουβιές, για να εξυπηρετεί την κίνηση των γαλλικών υδροπλάνων που κινούνταν από την Ευρώπη προς την ανατολική Μεσόγειο. Εκεί διατηρήθηκε μέχρι τον Β ́ Παγκόσμιο Πόλεμο και το 1949 αποσυναρμολογήθηκε και μεταφέρθηκε στο Αεροδρόμιο Ελληνικού. Το υπόστεγο μεταφέρθηκε στο Ελληνικό με πρωτοβουλία του Στέφανου Ζώτου, ιδρυτή της Πολιτικής Αεροπορίας στην Ελλάδα.

Όσο για τα αεροπλάνα που έχουν βρεθεί όπως το πρώτο 747, το πρώτο 727 και το πρώτο 737 της Boeing με την αποπεράτωση του έργου υπολογίζεται πως θα κοσμούν τους εξωτερικούς χώρους του συνολικού έκτασης μητροπολιτικού πάρκου των 2.000.000 τ.μ.

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα