«Πήρα πρόωρα σύνταξη γιατί έπρεπε να διαλέξω: οικογένεια ή παιδιά». «Δεν κατάφερα να ασκήσω αυτό που σπούδασα, έκανα μικρή παιδιά». «Πρέπει να διαλέξεις: οικογένεια ή καριέρα;». Πόσες φορές δεν έχετε ακούσει τα παραπάνω, κυρίως από γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας.
Από γυναίκες που είχαν την ατυχία να γεννηθούν σε μια άλλη εποχή. Τότε που οι γυναίκες θα έπρεπε να διαλέξουν ανάμεσα σε δουλειά και οικογένεια. Όχι καριέρα, αυτό ήταν έως και… απαγορευμένο.
Αλλά ευτυχώς τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Όχι πως δεν μένουν ακόμη σημαντικά βήματα να γίνουν αλλά, ας το παραδεχτούμε, έχει γίνει μεγάλη πρόοδος. Πλέον ο ρόλος της καριερίστριας δεν κάνει conflict με το ρόλο της μητέρας. Δυο ρόλοι, παράλληλοι, που μπορούν να «συνυπάρχουν». Η γυναίκα καριέρας είναι και μητέρα και μια μητέρα είναι και γυναίκα καριέρας.
Τα πράγματα έχουν αλλάξει μόνο από τις ίδιες τις γυναίκες που βάζουν τα θέλω τους πρώτα και διεκδικούν αυτό που αξίζουν και δικαιούνται, αλλά και από τις εταιρίες. Έχουν κι εκείνες κάνει τεράστια βήματα, έχουν καταλάβει πως διακρίσεις δεν μπορεί να υπάρχουν και πως ένα περιβάλλον ισότητας είναι καλύτερο και για τη λειτουργία τους.
Τρανό παράδειγμα αυτής της αντιμετώπισης είναι η Lidl Ελλάς. Μια εταιρία όπου η ισότητα των φύλων και οι ίσες ευκαιρίες στο εργασιακό περιβάλλον είναι αδιαπραγμάτευτες.
Και για να… τραβήξει κι άλλους στο άρμα της, η Lidl Ελλάς επιστρατεύει εκείνες που μπορούν να αποτυπώσουν καλύτερα όλα τα παραπάνω: τις ίδιες τις γυναίκες!
Η νέα καμπάνια της Lidl Ελλάς «Εμείς οι Γυναίκες» πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη ΗΟPEgenesis υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Συγκεκριμένα, η Lidl Ελλάς ενώνει τις δυνάμεις της με τη HOPEgenesis προωθώντας ίσες ευκαιρίες για όλους. Σε συνέχεια της επιστημονικής έρευνας, κατ’ ανάθεση στον Επίκουρο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιώς κ. Παναγιώτη Ξένο, με θέμα: «Τεκνοποιία και Μητρότητα στην Ελλάδα σήμερα: Στάσεις, αντιλήψεις, ανάγκες», η συνεργασία έρχεται να επισφραγιστεί, με την έναρξη της πανελλήνιας καμπάνιας ενημέρωσης «Εμείς οι γυναίκες…», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Η κάθε γυναίκα αφηγείται μία ξεχωριστή ιστορία, όμως όλες μαζί δίνουν ένα μήνυμα: Mπορούμε Καριέρα και Οικογένεια μαζί!
Στόχος; Να ακουστεί, όπου δεν έχει ακουστεί, η φωνή μιας γυναίκας που και οικογένεια θέλει να κάνει αλλά και θέλει να παλέψει για αυτό που δικαιούται επαγγελματικά. Γιατί αυτό θέλει. Και γιατί μπορεί!
“Πρόσωπα” της καμπάνιας είναι έξι επιτυχημένες γυναίκες. Γυναίκες που συνδυάζουν καριέρα και οικογένεια. Που απαντούν στους προβληματισμούς νέων ανθρώπων για το πως μπορεί να συνδυαστεί η καριέρα με την οικογένεια. Και κυρίως να σταλεί ένα κρυστάλλινο μήνυμα πως οι βίοι παράλληλοι (καριέρα – οικογένεια) δεν είναι κατόρθωμα. Είναι επιλογή, είναι τρόπος ζωής και μπορεί να γίνει πραγματικότητα για όποια γυναίκα το θέλει. Αρκεί να το θέλει…
Οι έξι πρωταγωνίστριες της καμπάνιας είναι οι:
Σμαράγδα Λιάτσικου, Nοσηλεύτρια – τριτοετής στην Ιατρική Σχολή Λάρισας
Λένα Αρώνη, Δημοσιογράφος – Παρουσιάστρια
Μαρία Κακαλή, Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου
Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς
Ευαγγελία Ψάρρα, Ολυμπιονίκης στην Τοξοβολία
Εύα Καϊλή, Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
«Είμαστε δυνατές, αποτελεσματικές, αναντικατάστατες»
Πώς συνδυάζεται η καριέρα με την οικογένεια; Η Λένα Αρώνη, δημοσιογράφος και παρουσιάστρια, που εδώ και χρόνια κάνει καλύτερη την ελληνική τηλεόραση με τις εκπομπές της, περιγράφει τη δική της εμπειρία.
«Ανήκω στην κατηγορία των γυναικών που στην αρχή φοβήθηκα να συνδυάσω την καριέρα με τη δημιουργία οικογένειας. Παρόλα αυτά το τόλμησα, γιατί θέλει τόλμη… Εμείς οι γυναίκες πρέπει να είμαστε σίγουρες και να μην φοβόμαστε… Είμαστε πολύ δυνατές, αποτελεσματικές, αναντικατάστατες».
Δείτε τα βίντεο των υπόλοιπων πρωταγωνιστριών στην εταιρική ιστοσελίδα: https://corporate.lidl-hellas.gr/emeis-oi-gynaikes
Τι έκανες Lidl Ελλάς για την ισότητα;
Η Lidl Ελλάς δεν στηρίζει την ισότητα μόνο με λόγια αλλά και με πράξεις. Και το κάνει εδώ και πολλά χρόνια, ούσα εταιρία παράδειγμα ίσων ευκαιριών.
Η εταιρία έχει υπογράψει τις Αρχές του ΟΗΕ περί Ενδυνάμωσης των Γυναικών (WEPs), την παγκόσμια πρωτοβουλία για την προώθηση των γυναικών και την ισότητα των φύλων και έχει ήδη εφαρμόσει τη συντριπτική πλειονότητά τους και συνεχίζει να τις αναπτύσσει ως προτεραιότητα στη στρατηγική της για τη βιωσιμότητα.
Η Lidl Ελλάς δουλεύει για να αυξήσει το ποσοστό γυναικών στελεχών σε επίπεδο μέσης και ανώτερης διοίκησης. Εφαρμόζει ενιαία μισθολογική δομή που βασίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια, όπως επαγγελματική εμπειρία, εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες και απαιτεί αλλά και προωθεί πολιτικές ίσων ευκαιριών και από τους συνεργάτες της.
Απόδειξη της δέσμευσής της αποτελεί, άλλωστε, η πιστοποίηση με το σήμα Ισότητας SHARE, που αποτυπώνει την έμπρακτη προώθηση πρακτικών και πρωτοβουλιών εντός των επιχειρήσεων με στόχο την ισότητα των φύλων.
Η Lidl Ελλάς είναι 1 από τις μόλις 18 εταιρείες στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως κλάδου, που καταφέρνει να λάβει την πιστοποίηση, γεγονός που αποτελεί ακόμα μια απόδειξη πως συγκαταλέγεται στις κορυφαίες εταιρείες για το περιβάλλον εργασίας που προσφέρει.