Με τις μπουλντόζες να έχουν ξεκινήσει ήδη το έργο τους και με το χρονοδιάγραμμα της επένδυσης του υπερσύγχρονου Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό, που θα αγγίξει τα 8 δισ. ευρώ να φαντάζει με όνειρο, το πρώην Αεροδρόμιο αποχαιρετά για πάντα το ένδοξο παρελθόν του.
Από τα περισσότερα 970 κτίρια που υπάρχουν στα 2.000.000 τ.μ όπου βρισκόταν το αεροδρόμιο στο Ελληνικό, μόνο τρία πληρούσαν τις προδιαγραφές και μετά από μακρόχρονο αγώνα του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛΚΕΟΑ), κατάφεραν να χαρακτηριστούν δια νόμου μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς και να γλιτώσουν έτσι το γκρέμισμα.
Click4more Ελληνικό: Η παγόδα, το υπόστεγο και το κορυφαίο αρχιτεκτονικό δημιούργημα που δεν θα κατεδαφιστούν
Τα ιστορικά κτίρια θα ανακαινιστούν και θα χρησιμοποιηθούν για συγκεκριμένους σκοπούς, καθώς η Ελλάδα θεωρείται από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο, που αν και η ιστορία της στην πολιτική αεροπορία ξεπερνά τα 80 χρόνια, ωστόσο δεν διέθετε μέχρι σήμερα δικό της μουσείο.
Σύμφωνα με το τελικό σχέδιο τα κτίρια που θα αποτελέσουν την “καρδιά” της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που θα συνεχίσει να χτυπά μέσα στο έργο ορόσημο για την χώρα στο Ελληνικό, είναι το υπόστεγο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας (ΚΑΕ), το υπόστεγο «Παγόδα» και το κεντρικό κτίριο του πρώην Αερολιμένα Αθηνών, σχεδιασμένο από τον κορυφαίο Φιλανδό αρχιτέκτονα Eero Saarinen.
Ένα μουσείο στο Ελληνικό
Το υπόστεγο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας έχει επιλεγεί μάλιστα ώστε να είναι αυτό, το οποίο θα μετατραπεί σε μουσείο, φιλοξενώντας στους χώρους του τα 23.000 ιστορικά αντικείμενα, που έχουν συγκεντρωθεί από όλη την διάρκεια της ζωής, του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.
Click4more Ελληνικό… Central Park! Ιδού τα έργα της πρώτης πενταετίας στην εμβληματική επένδυση
Τα περισσότερα μάλιστα από αυτά ανήκουν στην εποχή, όπου η Ολυμπιακή Αεροπορία έζησε τις πιο χρυσές εποχές της, όταν από το 1957 πέρασε στα χέρια του Έλληνα μεγιστάνα Αριστοτέλη Ωνάση, με σκοπό να την μετατρέψει, όπως κι έγινε, με ταχύτατους αναπτυξιακούς ρυθμούς, σε εταιρία των πέντε ηπείρων.
Ανάμεσα σε αυτά, οι στολές των αεροσυνοδών και των πιλότων που σχεδιάστηκαν από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές μόδας της κάθε εποχής, όπως οι Jean Dessès (Γιάννης Ντεσσές), Κοκό Σανέλ, Πιερ Καρντέν, Γιάννης Τσεκλένης, ονόματα των οποίων ξεχωρίζουν στη λίστα.
Αλλά και το πανάκριβο σκαλιστό με φύλλα χρυσού γραφείο του Αριστοτέλη Ωνάση, όπως και εκείνο του αδικοχαμένου γιου του, Αλέξανδρου.
Ανεκτίμητης ιστορικής αξίας και το επιβλητικό ψηφιδωτό, στο οποίο απεικονίζεται ο Φαέθων, ο γιος του θεού Ήλιου, που είχε παραγγείλει ο μεγιστάνας για το γραφείο του, αλλά και τα επώνυμα πορσελάνινα σερβίτσια και ασημικά Cristofle και Dior που χρησιμοποιούνταν για τους vip πελάτες της Ολυμπιακής.
Τη θέση τους στο μουσείο της Ολυμπιακής Αεροπορίας θα πάρουν εκτός από τα ιστορικά αντικείμενα και μια σειρά από υπολογιστές και όργανα υψηλής αεροπορικής τεχνολογίας, κομμάτια από το control του επιχειρησιακού ελέγχου και του check-in, αλλά και οι ιμάντες που χρησιμοποιούνταν για τις βαλίτσες των επιβατών.