Δεν μιλάμε απλά για ένα σαπούνι που είναι γνωστό σε όλο τον πλανήτη. Μιλάμε για έναν θρύλο των σαπουνιών, που δεν θα μπορούσε να λείπει από τη μεγάλη μάχη κατά του κορονοϊού. Γιατί αυτή είναι η «αποστολή» του, εδώ και χρόνια.
Η μάρκα με το περίεργο όνομα και ιστορία που κάνει τους πάντες να υποκλίνονται, η Lifebuoy, έρχεται στην Ελλάδα. Και για άλλη μια φορά θα γίνει «σωσίβιο» για όσους έχουν ανάγκη, για να τους προστατεύσει από την πανδημία που δημιουργεί ο κορονοϊός.
Το Lifebuoy έχει λίγο ασυνήθιστο όνομα αλλά «κουβαλά» μαζί του μια ιστορία 127 ετών, στη διάρκεια των οποίων έχει σώσει χιλιάδες ζωές. Έδρασε κατά την επιδημία της χολέρας στη βικτωριανή Αγγλία, κατά την πανδημία της ισπανικής γρίπης και κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Έμαθε τους ανθρώπους να αλλάζουν τις συνήθειες τους για να προστατεύσουν τους ίδιους και τους άλλους. Εκπαίδευσε τα παιδιά στην ουσία της υγιεινής και συνεχίζει να το κάνει.
Γι’ αυτούς και για πολλούς άλλους λόγους, το Lifebuoy δεν είναι απλά ένα σαπούνι. Είναι ένας θρύλος.
Δημιουργήθηκε το 1894 από τον Άγγλο εφευρέτη και ανθρωπιστή Ουίλιαμ Χέσκεθ Λέβερ. Lifebuoy σημαίνει σωσίβιο και «γεννήθηκε» με έναν στόχο: να γίνει το σαπούνι με… αποστολή. Ο Λέβερ ήθελε να φτιάξει «ένα πρωτοποριακό, προσιτό στην τιμή προϊόν με αντιβακτηριακές ιδιότητες που είχε σκοπό να καταστήσει την καθαριότητα κοινό τόπο για όλους». Αυτά ήταν τα λόγια του όταν το παρουσίασε. Και κατάφερε όχι μόνο αυτόν τον στόχο να πετύχει, αλλά να κάνει το Lifebuoy έναν πραγματικό θρύλο.
Ήταν η εποχή που η Αγγλία μαστιζόταν από την επιδημία της χολέρας. Ο Λέβερ ήθελε να σώσει τους ανθρώπους που κινδύνευαν. Αποφάσισε να το ονομάσει «σωσίβιο» και δεν θα μπορούσε να έχει βρει καλύτερο όνομα. Αποδείχθηκε από την πορεία της εφεύρεσής του άλλωστε.
Αν ο Ουίλιαμ Χέσκεθ Λέβερ ζούσε σήμερα, το σίγουρο είναι πως θα ήταν περήφανος για το «παιδί» του και την πορεία που ακολούθησε μέσα στα χρόνια. Γιατί το Lifebuoy έγινε συνώνυμο της υγιεινής και της καθαριότητας.
Τη δεκαετία 1910-1920 ανέλαβε την εκπαίδευση των οικογενειών στη σημασία της υγιεινής των χεριών και συνέβαλε στην αντιμετώπιση της πανδημίας της ισπανικής γρίπης. Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, πρωταγωνίστησε σε μια εκστρατεία προσφοράς δωρεάν κινητών λουτρών στους κατοίκους του βομβαρδισμένου Λονδίνου.
Δεν έγινε τυχαία θρύλος λοιπόν. Έχει αποδείξει πως αντέχει στο χρόνο και ποτέ δεν κάνει αυτό που οι άλλοι περιμένουν, κάνει πολλά περισσότερα.
Δεν θα μπορούσε, μοιραία, το θρυλικό Lifebuoy να λείψει από τη μεγάλη μάχη που δίνει όλος ο κόσμος με την πανδημία που προκαλεί ο κορονοϊός. Στην εποχή της Covid-19, το «σωσίβιο» θρύλος συνεχίζει να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί το κοινό σχετικά με το πόσο σωτήρια μπορεί να αποδειχθεί η αξία του πλυσίματος των χεριών που, μαζί με τη μάσκα και την απόσταση, είναι τα βασικά όπλα μας για να νικήσουμε την ύπουλη ασθένεια.
Ό,τι κάνει τα τελευταία 127 χρόνια δηλαδή. Ενημερώνει και προφυλάσσει.
Είναι μια αποστολή που ξεκίνησε από την πρώτη μέρα της ζωής του και συνεχίζεται. Δεν είναι μόνο η εμπορική επιτυχία παγκοσμίως χάρη στα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Είναι η ιδέα της αποστολής που πρέπει να φέρει εις πέρας. Μια αποστολή ζωτικής σημασίας που δεν έπαψε μέρα να υπηρετεί.
Και αυτή δεν είναι άλλοι από έναν κολοσσιαίο στόχο: να εκπαιδεύσει 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους στον κόσμο σχετικά με το πλύσιμο των χεριών. Για μια απλή διαδικασία που προστατεύει από τη διάδοση ασθενειών αλλά που σε πολλά μέρη δεν είναι δεδομένη.
Η εκστρατεία αυτή του Lifebuoy και των προϊόντων του έχει ήδη συμβάλει στην αλλαγή συμπεριφοράς μικρών και μεγάλων σε πάνω από 30 χώρες, είναι η μεγαλύτερη στο είδος της που έγινε ποτέ.
Συγχρόνως, το Lifebuoy έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να βοηθήσει όσα περισσότερα παιδιά γίνεται στον αναπτυσσόμενο κόσμο, να φτάσουν την ηλικία των 5 ετών. Το πρόγραμμα “Help a Child Reach 5” βασίζεται στη διαπίστωση ότι, κάθε χρόνο, πάνω από 1,5 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 5 ετών χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας ασθενειών όπως η διάρροια και η πνευμονία. Πολλοί από τους θανάτους αυτούς θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν συνηθίσουν τα παιδιά να πλένουν τακτικά τα χέρια τους με ένα αντιβακτηριδιακό σαπούνι.
Με αυτά τα χαρακτηριστικά, πως θα μπορούσε το Lifebuoy να λείπει από τη μάχη κατά της Covid-19; Η απάντηση είναι απλή: δεν μπορούσε. Και δεν το κάνει. Γι’ αυτό «φωνάζει» παρών, σηκώνει μανίκια και… πλένει χέρια!