Ελλάδα

“Εορτές στην αρχαία Αθήνα” και “Φανταστικά Πλάσματα”, δύο εκθέσεις σε Ελλάδα και Ιταλία

Δύο ενδιαφέρουσες εκθέσεις με «πρωταγωνιστές» αρχαιοελληνικά έργα τέχνης ξεκινούν άμεσα στην Ελλάδα, αλλά και στην Ιταλία.

Η πρώτη αφορά στην περιοδική έκθεση με τίτλο «Εορτές στην αρχαία Αθήνα: Λατρεία, πολιτική και οργάνωση», που θα διαρκέσει από τον Νοέμβριο ως και τον Δεκέμβριο στο Επιγραφικό Μουσείο, το οποίο και τη συνδιοργανώνει μαζί με το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πρόκειται για μια αναφορά στις γιορτές της αρχαίας Αθήνας μέσα από το θρησκευτικό και πολιτικοοικονομικό πλαίσιο της εποχής, έτσι όπως τεκμηριώνεται μέσα από το πλούσιο επιγραφικό υλικό του μουσείου. Τιμητικά ψηφίσματα χορηγών, οργανωτών και νικητών μεγάλων εορτών, χορηγικά μνημεία και αναθέσεις και πολλές ακόμα επιγραφές εμπλουτίζουν την έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος της στην αίθουσα 9, όπου βρίσκονται και οι περισσότεροι σχετικοί λίθοι.

Από τα πιο σημαντικά εκθέματα που θα την πλαισιώνουν είναι το «Ημερολόγιο θυσιών του Θορικού», που χρονολογείται λίγο πριν από το 420 π. Χ. και το οποίο επαναπατρίστηκε πέρσι από το Μουσείο Γκετί. Οι τρεις ενότητες της έκθεσης αναφέρονται στις δράσεις της πόλης για τη διοργάνωση των γιορτών, στα οικονομικά θέματα που άπτονται στο συγκεκριμένο θέμα και στην επιβίωση εορτών στους ύστερους χρόνους.

Γρύπες, σφίγγες, σειρήνες, γοργόνες, φτερωτά άλογα και πολλά ακόμα «φανταστικά πλάσματα» έχουν την τιμητική τους στην ομώνυμη έκθεση («Fantastic creaures») που αρχίζει στις 17 Δεκεμβρίου 2013 και ολοκληρώνεται την 1η Ιουνίου 2014 στο Museo Nazionale Romano – Palazzo Massimo alle Terme. Από τα 11 αρχαία έργα που ζήτησε το ιταλικό μουσείο από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και τις Γ΄, Ζ΄, ΙΑ΄, ΙΗ΄, ΚΣΤ΄ Εφορείες Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, τελικά θα ταξιδέψουν εννιά και όχι όλα όσα ζήτησαν.

Τα ελληνικά μουσεία δεν έφεραν αντίρρηση για αντικείμενα που μπορούν να μετακινηθούν, αλλά δεν συναίνεσαν σε εκθέματα ευαίσθητα και μοναδικά, όπως η αναθηματική ασπίδα με παράσταση γοργούς από το Μουσείο της Ολυμπίας, το υψηλής καλλιτεχνικής αξίας πήλινο ειδώλιο Κενταύρου από το Αρχαιολογικό Μουσείο Ερέτριας και ο μνημειακός μηλιακός κρατήρας με παράσταση Απόλλωνα σε άρμα με φτερωτά άλογα και Αρτέμιδος ως Πότνια Θηρών.

Αντ’ αυτών, έγιναν κάποιες άλλες προτάσεις που δέχτηκε το ιταλικό μουσείο, όπως το ερυθρόμορφο πινάκιο με παράσταση Πηγάσου (420 π.Χ.) από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Η περιοδική έκθεση στο Επιγραφικό Μουσείο και ο προσωρινός δανεισμός των έργων στο ιταλικό μουσείο πήραν την ομόφωνη θετική γνωμοδότηση των μελών του Κεντρικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μουσείο το σπίτι που έμεινε ο Όσβαλντ πριν τη δολοφονία του Κένεντι

Νέα έκθεση εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 21/10 στο Νομισματικό Μουσείο

Εικονική περιπλάνηση στο μουσείο της Honda

 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Η καταγγελία του οδηγού του φορτηγού για το τροχαίο με τον Προαστιακό στη Χαλκίδα - «Οι μπάρες δεν είχαν κατέβει»
«Είναι ευτύχημα που είμαι ζωντανός», εξήγησε. Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες των αρχών για να αναδειχθεί το ποιος ευθύνεται για το τροχαίο που προκάλεσε την ταλαιπωρία των δεκάδων επιβατών
Προαστιακός
Καταπέλτης ο εισαγγελέας για την 35χρονη που κατηγορείται για τη δολοφονία του 64χρονου στην Αρκαδία - «Τον χτυπούσαν ανελέητα μέχρι να πεθάνει»
Ο εισαγγελέας πρότεινε να κατηγορηθεί ως φυσική αυτουργός του εγκλήματος η 35χρονη γυναίκα, η οποία είχε αφεθεί ελεύθερη με περιοριστικούς όρους σε αντίθεσή με τον σύζυγό της που είχε κριθεί προφυλακιστέος
O 64χρονος Νίκος Μαστραντώνης που έχασε τη ζωή του στον Άγιο Πέτρο Αρκαδίας 3