Ο κ. Μπαλάσκας ανέφερε, επίσης ότι δεν έχουν καταλήξει ακόμη οι συζητήσεις για τη θέσπιση κοινωνικού τιμολογίου φυσικού αερίου στα πρότυπα του αντίστοιχου τιμολογίου ηλεκτρικής ενέργειας που προβλέπει μειωμένες χρεώσεις για καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα, άνεργους, πολύτεκνους, κ.α. Χαρακτήρισε ασφυκτικά στενό το πλαίσιο για απελευθέρωση της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου σταδιακά ως το 2018 που θεσπίστηκε με το τρίτο μνημόνιο και επεσήμανε την ανάγκη να συνεχιστούν οι επιδοτήσεις προς τους καταναλωτές, για να προχωρήσουν σε αντικατάσταση των εσωτερικών τους εγκαταστάσεων. Προς αυτήν την κατεύθυνση, γίνονται συζητήσεις και με την Περιφέρεια Αττικής.
Ο Δημήτρης Κολαΐτης, μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς, ανέφερε ότι η Ελλάδα έχει από τις ακριβότερες τιμές φυσικού αερίου για τη βιομηχανία, γεγονός που απέδωσε, μεταξύ άλλων και στην υψηλή φορολογία. Τόνισε, ωστόσο ότι σε μια περίοδο που η κατανάλωση φθίνει, λόγω κρίσης, δεν μπορεί οι χρεώσεις για την απόσβεση των επενδύσεων στα δίκτυα φυσικού αερίου να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και ζήτησε να μοιραστούν όλοι το κόστος. Εξέφρασε δε την ανησυχία του για τον τετραπλασιασμό των χρεώσεων για τα δίκτυα που ισχύει κατά τη μεταβατική περίοδο έως ότου εκδοθεί ο οριστικός κανονισμός τιμολόγησης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Γιώργος Παυλίδης, σημείωσε ότι, ενώ από την περιοχή διέρχονται όλοι οι υφιστάμενοι και μελλοντικοί αγωγοί, στην Περιφέρεια τροφοδοτούνται με αέριο μόνο 35 επιχειρήσεις και δεν υπάρχουν αστικά δίκτυα. Ωστόσο, η Περιφέρεια σχεδιάζει τη χρηματοδότηση κατασκευής δικτύων, όπως και την επιδότηση μετατροπής εγκαταστάσεων από το ΕΣΠΑ. Ανέφερε, επίσης ότι η διέλευση των αγωγών γίνεται άναρχα, υπάρχει υπερσυσσώρευση δικτύων σε μια στενή λωρίδα γης και με περιορισμένα οφέλη για την τοπική κοινωνία πέραν από τις αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις.
Αίσθηση προκάλεσαν οι επισημάνσεις του διευθυντή ενεργειακών έργων της J&P Άβαξ, Θόδωρου Αρσενίου, ο οποίος τόνισε ότι, ενώ η εταιρεία δεν εκλήθη από την Κοινοπραξία του ΤΑΡ να υποβάλει προσφορά για την κατασκευή των σταθμών συμπίεσης του αγωγού, παρά το γεγονός ότι είναι από τις ελάχιστες παγκοσμίως επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Όπως ο ίδιος ανέφερε, υπήρχε δυνατότητα να συμμετάσχει μόνο ως υπεργολάβος των δύο γερμανικών, δύο ιταλικών και μίας ινδικής εταιρείας που εκλήθη. “Αν δεν μας θέλουν κάπου, δεν θέλουμε ούτε εμείς” σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Αρσενίου. Ζήτησε, τέλος, να υπάρξει συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για την έκδοση εγγυητικών επιστολών υπέρ ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε διαγωνισμούς στο εξωτερικό, καθώς οι εγγυήσεις των ελληνικών τραπεζών δεν γίνονται δεκτές.