Αυτό είχε ως αποτέλεσμα περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια ταξιδιώτες να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με τις πτήσεις τους από την αρχή της χρονιάς. Με βάση τα αποτελέσματα, από τις περισσότερες από 110.000 πτήσεις που μελετήθηκαν, το 27% δεν αναχώρησε στην ώρα του, ποσοστό αυξημένο κατά σχεδόν 7% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά.
Επιπλέον, “παρά τις προσπάθειες των αεροπορικών εταιρειών, των αεροδρομίων και των υπηρεσιών ασφάλειας των πτήσεων”, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Air Help, οι περίπου 15.400 επιβάτες που ταξιδεύουν καθημερινά από την Ελλάδα, με κατά μέσο όρο 140 πτήσεις αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.
Ματαιώσεις και καθυστερήσεις στις πτήσεις
Συνολικά, περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια επιβάτες, από τα σχεδόν 12 εκατομμύρια που ταξίδεψαν το διάστημα αυτό από την Ελλάδα, είδαν την πτήση τους να μην αναχωρεί εγκαίρως ή να ματαιώνεται.
Αξίζει να σημειωθεί, σύμφωνα με την έρευνα, ότι στο αεροδρόμιο της Αθήνας σημειώθηκαν οι πτήσεις με τα περισσότερα προβλήματα. Σαν αποτέλεσμα, πάνω από 35.000 επιβάτες που ταξίδεψαν από την πρωτεύουσα τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους να δικαιούνται αποζημίωση σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ 261.
Παρόλα αυτά, οι καθυστερήσεις των πτήσεων οφείλονται συχνά σε παράγοντες που τα αεροδρόμια δεν μπορούν να ελέγξουν όπως η ασυνέπεια των αεροπορικών εταιρειών. Να σημειωθεί ότι, περισσότεροι από 89.000 επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση για καθυστέρηση ή ακύρωση της πτήσης τους, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 261.
Απεργίες το Σεπτέμβριο;
Όπως τονίζει ο Παναγιώτης Διβάνης, ειδικός σε θέμα δικαιωμάτων επιβατών της AirHelp, “αυτό που μας κάνει εντύπωση είναι ότι παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν επηρεάστηκε από απεργίες, ο αριθμός των πτήσεων που αναχωρούν από τη χώρα και έχουν καθυστέρηση ή ακυρώνονται, είναι αξιοσημείωτος.
Αναμένουμε ωστόσο να δούμε αν οι αριθμοί θα επηρεαστούν, από το ενδεχόμενο απεργιών στις αρχές Σεπτεμβρίου, περίοδος με σημαντικά αυξημένη κίνηση καθώς οι οικογένειες επιστρέφουν από τις διακοπές τους.
Τα σωματεία εργαζομένων της Ryanair, αλλά και άλλων εταιρειών όπως η Transavia, αναμένεται να απεργήσουν σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.
Για το λόγο αυτό, συμβουλεύουμε τους ταξιδιώτες να ενημερωθούν για τα δικαιώματά τους ώστε να γνωρίζουν τι μπορούν να διεκδικήσουν σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους”.