Στην ψηφιακή εποχή περνά η ενημέρωση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, αφού ο ΟΣΕ θέτει σε λειτουργία το σύστημα ενημέρωσης επιβατών σε πραγματικό χρόνο.
Το σύστημα ενημέρωσης επιβατών, το οποίο λειτουργεί σε τρεις σιδηροδρομικούς σταθμούς, Πειραιά, Λάρισας και Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνει:
1. Οθόνες πληροφόρησης επιβατών, (Digital Signage) οι οποίες προβάλλουν ψηφιακό περιεχόμενο που συχνά και εύκολα ενημερώνεται και αλλάζει, διαθέτοντας μάλιστα και διαδραστικές δυνατότητες. Το σύστημα Digital Signage χρησιμοποιείται κυρίως για ενημέρωση του επιβατικού κοινού σε θέματα όπως πρόγραμμα των δρομολογίων, νέα και ανακοινώσεις του ΟΣΕ, καιρός, ειδήσεις, πολυμεσικό περιεχόμενο, πληροφορίες, videos, photos, εορτολόγιο, διαφημίσεις, ώστε να παρέχει τοπική και στοχευμένη πληροφόρηση, στο σημείο της εγκατάστασής του(αποβάθρα σταθμού).
2. Wi-Fi με ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο (internet) για τους επιβάτες, όπως ορίζει το πλαίσιο της κυβερνητικής εξαγγελίας.
Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ, καθώς και των δράσεων αναβάθμισης των υπηρεσιών προς του πολίτες, ο Οργανισμός έχει υποβάλλει πρόταση για ολοκληρωμένο σχέδιο επέκτασης του πιλοτικού έργου, που αφορά στην «Προμήθεια και την εγκατάσταση συστήματος ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο Διαδίκτυο, μέσω υποδομών Wi-Fi και οθονών ενημέρωσης του επιβατικού κοινού». Το έργο προγραμματίζεται να χρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους (ΕΣΠΑ).
Το σύστημα ενημέρωσης επιβατών θα πληροφορεί σε πραγματικό χρόνο για τις καθυστερήσεις, από συσκευές GPS – GSM που θα εγκατασταθούν στις αμαξοστοιχίες και θα προβάλει τις πληροφορίες στις οθόνες πληροφόρησης επιβατών. Στην ολοκληρωμένη εφαρμογή τού συστήματος οι επιβάτες θα έχουν, επίσης, την δυνατότητα να λαμβάνουν και την εξέλιξη της πορείας του δρομολογίου που τους ενδιαφέρει σε πραγματικό χρόνο, είτε μέσω κινητού τηλεφώνου, είτε μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Τέλος, οι πληροφορίες θα απεικονίζονται και στην ιστοσελίδα (web site) του ΟΣΕ, με δυνατότητα αναζήτησης των δρομολογίων αμαξοστοιχιών από και προς κάθε σταθμό του σιδηροδρομικού άξονα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ποιές περιοχές θα φτάσει το ΜΕΤΡΟ
Η ιστορία των τρένων Πειραιά – Κηφισιάς μέσα από σπάνιες φωτογραφίες