Επτά στους 10 εμπορικούς συλλόγους δεν πρότειναν το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή και άνοιξαν 1 στα 4 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και 1 στα 3 καταστήματα στην Αττική. Η ενίσχυση που ανέμεναν για το ταμείο τους οι περισσότεροι που άνοιξαν δεν ήρθε ποτέ, υποστηρίζει η ΕΣΕΕ, μετά από έρευνα που έκανε.
Σε ανακοίνωσή της αναφέρεται ότι από τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή της η ΕΣΕΕ και το ΙΝΕΜΥ, κατά την πρώτη Κυριακή προαιρετικής λειτουργίας η εμπορική κίνηση σε όσα καταστήματα επέλεξαν να είναι ανοιχτά, με εξαίρεση το κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και εν μέρει του Πειραιά, της Κηφισιάς και της Γλυφάδας, δεν ανταποκρίθηκε στις αναμενόμενες προσδοκίες.
Μια καλή εξήγηση για τη θετική ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού σε αυτές τις συγκεκριμένες αγορές ήταν οι εξαιρετικές καιρικές συνθήκες που βοήθησαν πολύ στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας στα κέντρα των μεγάλων πόλεων και σε περιφερειακές αγορές, όπου συνδύαζαν τον περίπατο με την κατανάλωση σε εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις εστίασης. Παρά ταύτα, τα κυριακάτικα αποτελέσματα φαίνονται να μην είναι ικανοποιητικά για τους περισσότερους καταστηματάρχες, σε αντίθεση με την ημέρα έναρξης των μίνι εκπτώσεων και ιδιαίτερα το Σάββατο 2 Νοεμβρίου, οπότε και η κίνηση ήταν αυξημένη.
Οι πωλήσεις της Κυριακής ήταν περιορισμένες και χαμηλότερες των πρώτων δύο ημερών των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Επιπλέον, φαίνεται πως ευνοήθηκαν τα καταστήματα που ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες και σε μεγάλα εμπορικά κέντρα, περισσότερο από την πλειονότητα των μικρών ανεξάρτητων επιχειρήσεων. Βέβαια, ως σημαντικό κέρδος της ημέρας θα μπορούσε να θεωρηθεί το γεγονός ότι μετά από πολύ καιρό είδαμε πολλές οικογένειες να επισκέπτονται την αγορά και τα καταστήματα.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα, τα μαγαζιά στη συντριπτική τους πλειοψηφία έμειναν κλειστά. Μάλιστα, ακόμα και πολλές διεθνικές αλυσίδες σεβάστηκαν την πρόταση του Εμπορικούς τους Συλλόγου. Όσες δε άνοιξαν δεν κάλυψαν τα έξοδα λειτουργίας τους. Η ωριμότητα των εμπορικών συλλόγων φάνηκε για μια ακόμα φορά στο γεγονός ότι διέγνωσαν σωστά τόσο τις προθέσεις των καταναλωτών όσο και τις δυνατότητες των εμπορικών επιχειρήσεων που εκπροσωπούν.
Τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου το ΙΝΕΜΥ –ΕΣΕΕ θα ανακοινώσει τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας και τα συμπεράσματα από την πρώτη εφαρμογή του εν λόγω μέτρου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Διχασμένος ο κόσμος για τα ανοιχτά καταστήματα τις Κυριακές – Κόντρα κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ
Πάτρα: Αποδοκιμασίες και συλλήψεις για την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων
Η εικόνα στην αγορά την πρώτη Κυριακή με ανοιχτά καταστήματα (ΦΩΤΟ, ΒΙΝΤΕΟ)