Οι διακοπές υδροδότησης αφορούν σε δύο κατηγορίες:
- Ακίνητα που κατοικούνται από τους ιδιοκτήτες τους και παρουσιάζουν υψηλή οφειλή, μεγαλύτερη των 500,00€, που κατά κανόνα έχει διαμορφωθεί σε ένα βάθος χρόνου και
- Μισθωμένα ακίνητα τα οποία παρουσιάζουν οφειλή μεγαλύτερη από 100,00€. Ειδικά αυτή η κατηγορία αντιπροσωπεύει μόνο το 0,5% των καταναλωτών της ΕΥΔΑΠ και αφορά κυρίως σε ασυνεπείς πελάτες οι οποίοι δεν έχουν γνωστοποιήσει στην Εταιρεία τεκμηριωμένη αδυναμία πληρωμής του λογαριασμού και δεν έχουν προβεί σε ρύθμιση οφειλών. Η ΕΥΔΑΠ με βάση το καταστατικό της, συμβάλλεται με τον εκάστοτε ιδιοκτήτη του ακινήτου, ο οποίος είναι και υπόλογος για οποιαδήποτε οφειλή στην Εταιρεία. Συνεπώς, υπάρχει η υποχρέωση από την πλευρά της ΕΥΔΑΠ να προστατέψει τους ιδιοκτήτες από τους ασυνεπείς ενοικιαστές.
Η διακοπή της υδροδότησης δεν γίνεται ποτέ απροειδοποίητα, καθώς έχει προηγηθεί τουλάχιστον μία ειδική επιστολή που αποστέλλεται στην ταχυδρομική διεύθυνση του υδροδοτούμενου ακινήτου ενώ για τους καταναλωτές που έχουν δηλώσει e-mail ή κινητό τηλέφωνο, γίνεται ταυτόχρονη αποστολή μηνύματος e-mail ή sms.
Η ΕΥΔΑΠ, συνεπείς όπως πάντα στο κοινωνικό της ρόλο, έχει θεσπίσει το Έκτακτο Ειδικό Τιμολόγιο, το οποίο από 1/7/2017 διπλασιάζει τη δωρεάν ποσότητα νερού για όλους τους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, ενώ παρέχει επιπλέον δωρεάν ποσότητα σε κάθε μέλος ΑμΕΑ ενός τέτοιου νοικοκυριού. Επίσης, η Εταιρεία εφάρμοσε ένα εξαιρετικά ευνοϊκό πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών το οποίο έτυχε μεγάλης ανταπόκρισης από τους καταναλωτές, ενώ το τιμολόγιο ύδρευσης και αποχέτευσης έχει διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα από το 2008.
Η ΕΥΔΑΠ έχει ήδη δρομολογήσει τη συνεργασία της με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων για την τεκμηρίωση της πραγματικής οικονομικής αδυναμίας των νοικοκυριών που χρήζουν φροντίδας για την επιβίωσή τους, φροντίδα που η ΕΥΔΑΠ δεν θα τους τη στερήσει.