Η ΕΥΠ ήταν η πρώτη υπηρεσία που εντόπισε και ενημέρωσε τους εταίρους της, σε διεθνές επίπεδο, για τον Σύρο υπήκοο που συνελήφθη από τις ουγγρικές αρχές τον περασμένο Δεκέμβριο.
“Η ΕΥΠ είναι η πρώτη Υπηρεσία, η οποία εντόπισε και ταυτοποίησε τον Farhoud Hassan, τον Αύγουστο 2018, προχωρώντας στην άμεση ενημέρωση των εταίρων της, σε διεθνές επίπεδο. Έκτοτε ουδεμία εμπλοκή του διαπιστώθηκε σε θέματα τρομοκρατίας, παρά τις ενδελεχείς και συνεχείς έρευνες, ενώ παράλληλα η Υπηρεσία μας ουδέποτε έγινε αποδέκτης πληροφορίας που να στοιχειοθετεί την εμπλοκή του Farhoud Hassan σε τρομοκρατικά δίκτυα” διευκρινίζει η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, αναφορικά με την υπόθεση
Συγκεκριμένα, η ΕΥΠ διευκρινίζει για το θέμα τα εξής:
1.O FARHOUD HASSAN αποτέλεσε αντικείμενο ερευνών του συνόλου των ευρωπαϊκών Υπηρεσιών Πληροφοριών από τον Ιούλιο του 2018, όταν η Βελγική Υπηρεσία Πληροφοριών διαβίβασε ανεπιβεβαίωτες και ασαφείς πληροφορίες για άτομο με ελλιπή στοιχεία ταυτότητας.
2. Η ΕΥΠ είναι η πρώτη Υπηρεσία, η οποία εντόπισε και ταυτοποίησε τον FARHOUD HASSAN, τον Αύγουστο 2018, προχωρώντας στην άμεση ενημέρωση των εταίρων της, σε διεθνές επίπεδο. Έκτοτε ουδεμία εμπλοκή του διαπιστώθηκε σε θέματα τρομοκρατίας, παρά τις ενδελεχείς και συνεχείς έρευνες, ενώ παράλληλα η Υπηρεσία μας ουδέποτε έγινε αποδέκτης πληροφορίας που να στοιχειοθετεί την εμπλοκή του FARHOUD HASSAN σε τρομοκρατικά δίκτυα.
3. Ο υπήκοος Συρίας με στοιχεία FARHOUD HASSAN εισήλθε λάθρα στη Λέρο στις 27 Φεβρουαρίου 2016, περίοδο κατά την οποία η εισροή παράνομων μεταναστών ήταν ιδιαίτερα αυξημένη. Κατά την είσοδο και καταγραφή του ως παράτυπος μετανάστης, ελέγχθηκε από τις ελληνικές και διεθνείς Αρχές (FRONTEX, EUROPOL) οι οποίες είναι εγκατεστημένες στους χώρους υποδοχής, χωρίς να διαπιστωθεί εμπλοκή του σε έκνομες ενέργειες. Σημειώνεται ότι από την ημερομηνία εισόδου έως τον Ιούλιο 2018 ουδεμία ευρωπαϊκή ή άλλη Υπηρεσία διαβίβασε πληροφορίες ή στοιχεία που να αποδεικνύουν την εμπλοκή του σε εξτρεμιστική δράση.
4. Στον εν λόγω χορηγήθηκε καθεστώς ασύλου στις 27/10/2017 από την αρμόδια Υπηρεσία, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο για τη χορήγηση ασύλου, το οποίο έχει ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία.
5. Υπογραμμίζεται ότι η χορήγηση ασύλου σε άτομα καταγόμενα από τις ζώνες πολέμου της Μ. Ανατολής ορίζεται από τις Διεθνείς Συνθήκες οι οποίες γίνονται σεβαστές από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι προϋποθέσεις χορήγησης ασύλου διέπονται από τη Διεθνή Σύμβαση της Γενεύης (1951) και το σχετικό ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο για το καθεστώς των προσφύγων. Επιπλέον, η χορήγηση ασύλου δεν αποτελεί απόφαση αυθαίρετης ερμηνείας και αυτόβουλων ενεργειών. Η ελληνική νομοθεσία υιοθετεί τη Σύμβαση της Γενεύης για το Καθεστώς των Προσφύγων, όπως ορίζουν και οι συναφείς Κανονισμοί και οι Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επίσης αποτελούν νόμο για την Ελλάδα.
6. Οι αναφορές στα διεθνή και ελληνικά μέσα ότι ο FARHOUD HASSAN ήταν συνεργάτης της Υπηρεσίας μας προκύπτουν από ουγγρικά δημοσιεύματα. Η ουγγρική Υπηρεσία Πληροφοριών ανέλαβε να αναπαράγει τον ισχυρισμό του FARHOUD HASSAN χωρίς να ενημερώσει πρώτα την ελληνική Υπηρεσία Πληροφοριών, ώστε να γνωρίζει και την άποψή της. Παραγνώρισε, επίσης, και τη γνωστή σε όλους τακτική των κρατουμένων, οι οποίοι, προκειμένου να τύχουν ευνοϊκότερης μεταχείρισης, ισχυρίζονται ότι συνεργάζονται με διάφορες Υπηρεσίες Πληροφοριών και Ασφαλείας.
7. Είναι απόλυτα σαφές ότι ο FARHOUD HASSAN ήταν στόχος της ΕΥΠ και είναι σε εξέλιξη η έρευνα των δραστηριοτήτων του ως μέλος εγκληματικού δικτύου διακίνησης ανθρώπων.
8. Είναι λυπηρό ότι κάποιοι στο εξωτερικό χρησιμοποιούν τα θέματα της τρομοκρατίας για τις εσωτερικές πολιτικές τους ανάγκες. Τέτοιες τακτικές δυναμιτίζουν τη συνεργασία και το έργο που από κοινού επιτελούν οι ευρωπαϊκές Υπηρεσίες Πληροφοριών και Ασφάλειας για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας”.