Ο Αντώνης Αντωνιάδης, απόστρατος αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού εκτίμησε μιλώντας στο newsit.gr ότι «πιθανόν κάποια κίνηση δεν έπιασε, κάτι δεν λειτούργησε σωστά ή κάποια εντολή που δόθηκε ήταν λανθασμένη. Δεν μπορεί να καθόταν κάποιος στη γέφυρα να έβλεπε ότι πηγαίνει σε αβαθή και να μην έκανε τίποτα» είπε.
Τα αβαθή υπάρχουν στους χάρτες
Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι ο καιρός θα μπορούσε να έχει παίξει ρόλο, διευκρίνισε ωστόσο ότι τα αβαθή υπάρχουν στους χάρτες και υποτίθεται πως τα γνωρίζεις. «Καμιά φορά γίνονται και ανθρώπινα λάθη. Κάποιος έκανε λάθος. Ο κυβερνήτης, ο ύπαρχος, ο αξιωματικός φυλακής που ήταν στη γέφυρα; Αφού δεν έπαθε ζημιά το καράβι, όλα καλά. Πάντως σύνηθες δεν είναι το να προσαράσσει καράβι. Αν δεν προσέξεις καλά τον χάρτη να δεις που είναι τα αβαθή, αυτό θα συμβεί» συμπλήρωσε.
Πιθανή ακόμη και αντικατάσταση του κυβερνήτη
Ως προς τη διαδικασία που προβλέπεται στο εξής, ο επίτιμος αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού κ. Αντωνιάδης ανέφερε: «τώρα θα αρχίσουν ανακρίσεις και Ένορκες Διοικητικές Εξετάσεις. Οπωσδήποτε θα υπάρξουν και ποινές. Και ασφαλώς θα υπάρξει ποινή για τον κυβερνήτη ο οποίος σε κάθε περίπτωση έχει την ευθύνη. Αν διαπιστωθεί ότι ήταν αμέλεια του κυβερνήτη, θα μπορούσε ακόμη και να αντικατασταθεί για παράδειγμα. Εξαρτάται και από το πώς θα ερμηνεύσει την κατάσταση το Ναυτοδικείο και ο Α/ΓΕΝ. Θα υπάρξει οπωσδήποτε και συζήτηση για το ότι αποτελεί ντροπή για το Ναυτικό να συμβαίνει κάτι τέτοιο και πιθανότατα ο κυβερνήτης θα πληρώσει το τίμημα. Και δικαίως, διότι ακόμη κι αν δεν ήταν αυτός στη γέφυρα, ως κυβερνήτης θα είχε ευθύνη ακόμη κι αν ήταν στο σπίτι του».
Καλύτερα να κολλήσει φρεγάτα παρά αρματαγωγό
Προσπαθώντας να εξηγήσει το πώς μπορεί να συνέβη το ατύχημα ο πρώην αρχηγός του Ναυτικού εξήγησε στο newsit.gr ότι «ενδεχομένως, λόγω του καιρού να έπρεπε να κινηθεί πιο ανοικτά και όχι τόσο κοντά στις ακτές. Διότι αν έχει καιρό και πηγαίνεις κοντά στις ακτές» συνέχισε, «δεν είναι απίθανο να παρασυρθεί το πλοίο. Όταν έχει καιρό προς μια κατεύθυνση δεν το πας το καράβι κοντά στις ακτές», σημείωσε με νόημα.
«Κοντά στις ακτές πάντως πήγε εν όψει της απόβασης. Για να δει αν μπορούν να βγουν τα αρματαγωγά. Αναγκάστηκε με άλλα λόγια να πάει εκεί. Διότι για να βγουν τα αρματαγωγά, πρέπει πρώτα να γνωρίζουν πώς είναι ο βυθός. Η κλίση και η ποιότητά του. Για να μην κολλήσουν κι αυτά, διότι κάτι τέτοιο θα ήταν ακόμη χειρότερο. Σε μια πραγματική απόβαση καλύτερα να κολλήσει η φρεγάτα παρά τα αρματαγωγά. Πιθανόν η φρεγάτα πήγε κοντά για να ελέγξει την κλίση του βυθού κι αν είναι αμμώδης για να μπορούν να βγουν τα αρματαγωγά. Κάπου εκεί την πάτησε», πρόσθεσε.
Η «Έλλη» έπρεπε να έχει αντικατασταθεί
Πάντως, τόνισε στο newsit.gr ότι η φρεγάτα «Έλλη» θα έπρεπε εδώ και καιρό να έχει αντικατασταθεί. Αυτό βέβαια δεν έχει σχέση με το γεγονός της προσάραξης. Σύμφωνα με τον απόστρατο αρχηγό «επισήμως η φρεγάτα Έλλη δεν είναι ναυαρχίδα του Ελληνικού Ναυτικού. Είναι απλώς το καμάρι μας λόγω ονόματος. Βέβαια και η “Έλλη” και η “Λήμνος” έχουν συμπληρώσει προ πολλού το όριο ζωής τους. Έπρεπε να τα έχουμε ανανεώσει εδώ και 15 χρόνια. Είναι σχεδόν 45 ετών καράβια» τόνισε και κατέληξε: «δεν φταίει αυτό για την προσάραξη φυσικά. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν είναι και τόσο καμάρι το πλοίο αυτό».
Ρεπορτάζ: Μάριος Αραβαντινός