Τις αλλαγές που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται σταδιακά στα λύκεια από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να ανακοινώσει το αργότερο ως το τέλος του μήνα το υπουργείο Παιδείας.
Κύκλοι του υπουργείου αναφέρουν ότι αλλάζει εκ βάθρων ο τρόπος διδασκαλίας, αξιολόγησης και παροχής γνώσεων στα παιδιά.
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων,
– καταργούνται τα επιστημονικά πεδία και αντικαθίστανται από κατευθύνσεις στην Β’ και Γ’ Λυκείου
– μειώνονται τα υποχρεωτικά μαθήματα, όπως και η ύλη
– δίνεται έμφαση στην κατάρτιση των μαθητών στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης και αξιοποίησης της κριτικής τους ικανότητας.
Το νέο λύκειο βασίζεται ουσιαστικά στο να μάθουν τα παιδιά να «ερευνούν» και να συνθέτουν ένα είδος «πτυχιακών εργασιών» ομαδικά και ατομικά. Αυτό είναι ένα καινούργιο μάθημα, στο οποίο δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από κύκλους του υπουργείου, δεν πρόκειται να ανακοινωθεί τώρα το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων, το οποίο θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά το 2014. Άλλωστε, πριν από αυτό θα πρέπει να έχουν αναμορφωθεί και τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, όπου επίσης θα εφαρμοσθεί «Καλλικράτης», που θα περιλαμβάνει συγχωνεύσεις, μετονομασίες ακόμη και καταργήσεις ορισμένων τμημάτων.
Επιστολή της ΟΛΜΕ στη Διαμαντοπούλου για τις… χαμένες ώρες
Αρκετές διδακτικές ώρες έχουν χαθεί και φέτος στα σχολεία και η υπουργός Παιδείας ζήτησε από την Ομοσπονδία των καθηγητών να προτείνουν τον καλύτερο τρόπο αναπλήρωσης. Τη Δεύτερα, έλαβε και την απάντηση, η οποία .
Οι καθηγητές τονίζουν ότι φέτος, υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση της αποστολής βιβλίων, πίεση από το υπουργείο να υπάρξουν υπεράριθμοι μαθητές ανά τμήμα, πολλά κενά εκπαιδευτικών σε βασικές ειδικότητες για μεγάλο χρονικά διαστήματα, ενώ χάθηκαν μέρες και εβδομάδες μαθημάτων εξαιτίας των προβλημάτων που υπήρξαν στη μεταφορά των μαθητών σε πολλές περιοχές της χώρας.
«Μας προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση η μονομερής σας θεώρηση για τις απώλειες διδακτικών ωρών και η μη αναγνώριση των τεράστιων ευθυνών γι αυτές της πολιτικής που ασκεί η κυβέρνησή σας για την Παιδεία», σημειώνουν οι καθηγητές και προσθέτουν: «θεωρούμε υποκριτική την αναφορά στις απεργίες και στάσεις εργασίας του κλάδου, που προσδιορίζετε ως αιτίες για τις οποίες έμειναν πίσω στα μαθήματά τους οι μαθητές. Όλοι γνωρίζουν ποια είναι η αιτία των κινητοποιήσεων».
Κατηγορούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι με την αναφορά στις απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου «χρεώνετε στους εκπαιδευτικούς την ευθύνη για την απώλεια διδακτικών ωρών, αποκρύβοντας τις πραγματικές αιτίες των κινητοποιήσεων, που δεν είναι άλλες από τη δική σας ασκούμενη πολιτική, την πολιτική της παράδοσης της εκπαίδευσης στα χέρια του ΔΝΤ».
Διαβάστε επίσης
Σαρωτικές αλλαγές στις πανελλαδικές