- Από τις 12.51 το μεσημέρι εως τις 14.10 χάθηκε η εικόνα στο σύστημα Radar του Κέντρου Ελέγχου Αθηνών Μακεδονίας - Σε όλο αυτό το διάστημα υπήρχε Black Out στο Fir και η επικοινωνία με τους κυβερνήτες που βρίσκονταν στον ελληνικό εναέριο χώρο γινόταν ασύρματα βάση των διεθνών οδηγιών διαχείρισης κρίσης - ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, τα αεροσκάφη δεν έφυγαν για τα κοντινότερα αεροδρόμια του εξωτερικού καθώς περίμεναν πετώντας πάνω από την Ελλάδα λόγω των αποθεμάτων καυσίμων - Διετάχθη σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων όμως κανείς εως τώρα από τους αρμοδίους δεν μπήκε στον κόπο να ενημερώσει ΕΠΩΝΥΜΩΣ - Το πρόβλημα έγινε γνωστό μετά από mail επιβάτη στο NewsIt και τις πληροφορίες του ρεπόρτερ του NewsIt Μ.Λαγάνη - Συνεχής ενημέρωση
Επί 1,5 τουλάχιστον ώρα σε κανένα αεροδρόμιο της Ελλάδας δεν μπορούσε να εκτελεστεί καμία προσγείωση ούτε βέβαια και απογείωση.
Η επικοινωνία που υπήρχε με τους τους κυβερνήτες αεροσκαφών ήταν ασύρματη, με βάση τις διεθνείς οδηγίες διαχείρισης κρίσης.Οι πιλότοι πετούσαν πάνω από την Ελλάδα, λόγω του αποθέματος καυσίμων, περιμένοντας πότε θα αποκατασταθεί το πρόβλημα, με συνέπεια να δημιουργηθεί σχετικό ”μποτιλιάρισμα” στον αέρα.
Σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τι συμβαίνει μέσα στην Υ.Π.Α, το πρόβλημα ήταν πτώση τάσης της ΔΕΗ στα κεντρικά τεχνικά της Υ.Π.Α στο Ελληνικό που σημειώθηκε στις 12.51 το μεσημέρι.
Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά ”ήταν τυφλό το FIR”, ώσπου να αρχίσει η σταδιακή αποκατάσταση του προβλήματος γύρω στις 14.10.
Ευτυχώς δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα, ούτε χρειάστηκε να κατευθυνθούν τα αεροσκάφη που ήταν στον αέρα σε κοντινά αεροδρόμια του εξωτερικού.
Όπως έγινε αργότερα γνωστό διετάχθη σύσταση επιτροπής από εμπειρογνώμονες της Υ.Π.Α και της κατασκευάστριας εταιρείας του συστήματος ελέγχου και της ΔΕΗ.
Αλγεινή εντύπωση προκαλεί το ότι το πρόβλημα δεν είχε γνωστοποιηθεί και αποκαλύφθηκε μόνο μετά από mail ταλαιπωρημένου επιβάτη στο NewsIt.
Διαβάστε το, και βέβαια για ευνόητους λόγους δεν βάζουμε την ταυτότητα του αποστολέα που έχουμε στη διάθεση μας.
”ΚαλησπέραΥπάρχει σοβαρό πρόβλημα στο Ελ Βενιζέλος διώχνουν όλες τις πτήσεις που είναι να προσγειωθούν μετά τις 14:30 προς άλλα αεροδρόμια γειτονικών χωρών. Ερευνήστε το Ευχαριστώ”
Σχεδόν πέντε ώρες μετά το εξαιρετικά σοβαρό περιστατικό οι ”υπεύθυνοι” εδέησαν να το αποκαλύψουν.
”Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει ότι σήμερα Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012 και ώρα 12:51 τοπική, σημειώθηκε απώλεια εικόνας του συστήματος ραντάρ στο Κέντρο Έλεγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας.
Η πτώση προκλήθηκε από βλάβη στον υποστηρικτικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό που επήλθε μετά από διακοπή ρεύματος της ΔΕΗ.
Η κυκλοφορία των αεροσκαφών άρχισε να αποκαθίσταται σταδιακά από την 14:10 τοπική ώρα.
Κατά την διάρκεια του συμβάντος η διαχείριση της κυκλοφορίας των αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τους διεθνείς και κοινοτικούς κανονισμούς για την ασφάλεια των πτήσεων, η οποία ουδόλως διακυβεύτηκε.
Ήδη συγκροτήθηκε επιτροπή για την διερεύνηση των αιτίων της βλάβης, την οποία συνδράμει η κατασκευάστρια εταιρεία του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Από το Γραφείο Τύπου”
Πάντως σύμφωνα με τον αναγνώστη του NewsIt, που βοήθησε για την αποκάλυψη του θέματος, πτήσεις έφυγαν για το εξωτερικό, σύμφωνα με νεότερο mail oy.
”έδιωξαν πτήσεις για αεροδρόμια του εξωτερικού όπως η Easyjet 5085 (πέταγε πάνω από το Μαυροβούνιο και κατευθύνθηκε στο Μιλάνο όπου και προσγειώθηκε) και η Air France 1532 η οποία πετώντας πάνω από την Αδριατική στο ύψος της Foggia κατευθύνθηκε στο αεροδρόμιο της Ρώμης όπου και προσγειώθηκε”.
Διαβάστε επίσης :