Καλό είναι να ακούει κανείς για αυξήσεις μισθών σε αυτή την ρημαγμένη χώρα, όταν όμως αυτό συμβαίνει στο δημόσιο γίνεται εξοργιστικό.
Όπως αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος, η νεα επιχειρησιακή σύμβαση διετούς διάρκειας που υπέγραψαν η διοίκηση και το προσωπικό της ΣΤΑΣΥ, προβλέπει αυξήσεις μισθών από 2% ως 4%!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στην (ΣΤΑ.ΣΥ.) υπάγονται όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, δηλαδή Μετρό, ΗΣΑΠ, και Τραμ, και προκαλεί πολλά ερωτήματα όχι μόνο γιατί είναι δύσκολη εποχή αλλά και γιατί η ΣΤΑ.ΣΥ. είναι ελλειμματική για το 2016 και το 2017!
Σύμφωνα πάντα με τον Ελεύθερο Τύπο, οι αυξήσεις που προβλέπονται στους βασικούς μισθούς περιγράφονται στο άρθρο 4 της νέας επιχειρησιακής σύμβασης ΣΤΑ.ΣΥ. και σωματείων εργαζομένων μέσων σταθερής τροχιάς, όπου αναφέρονται τα εξής:
«Στους εργαζόμενους σε καθεστώς βαρδιών χορηγείται από 1/6/2017 μηνιαίως ποσό ίσο με το 0,04 του βασικού τους μισθού. Για το δε υπόλοιπο προσωπικό χορηγείται από 1/6/2017 μηνιαίως ποσό ίσο με το 0,02 του βασικού τους μισθού».
Το ποσό που είναι ίσο με το 0,04 του μισθού σημαίνει αύξηση 4% μηνιαίως για τους εργαζόμενους με βάρδιες και το ποσό που θα είναι ίσο με το 0,02 του μισθού σημαίνει αύξηση 2% για τους υπόλοιπους εργαζόμενους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Έτσι, μισθός 1.000 ευρώ εργαζόμενου σε καθεστώς βαρδιών θα έχει αύξηση 40 ευρώ από 1/6/2017 και μισθός 1.000 ευρώ υπαλλήλου -άλλης ειδικότητας- θα έχει αύξηση 20 ευρώ.
Υπάρχει όμως και ρήτρα για επιπλέον αυξήσεις αποδοχών ανάλογα με τα έσοδα από τα εισιτήρια, καθώς, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «σε περίπτωση αύξησης των εσόδων της εταιρίας με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς και άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της, τα δύο μέρη δεσμεύονται ότι τα ως άνω ποσά αυξάνονται μετά από κοινή συμφωνία».
Η ισχύς της επιχειρησιακής σύμβασης της ΣΤΑ.ΣΥ. κυρώθηκε από το υπουργείο Εργασίας στις 3/10/2016 που κατατέθηκε. Να θυμίσουμε επίσης ότι μόλις πριν από λίγες εβδομάδες το επιβατικό κοινό είχε τελαιπωρηθεί από συνεχιζόμενες στάσεις εργασίας από τους εργαζόμενους στα μέσα σταθερής τροχιάς. Οι στάσεις εργασίας γίνονταν γιατί δεν ήθελαν να ενταχθούν στην «ομπρέλα» του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), μαζί με τους εργαζόμενους των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ – αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ). Κάτι ήξεραν…