Η Τουρκία όχι απλά δεν παρουσιάζει την δική της εκδοχή, όπως κάνει πάντα άλλωστε, για το περιστατικό στην Ρω, αλλά αρνείται ότι έγινε περιστατικό! Σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο ανταποκριτής του ΣΚΑΙ, Μανώλης Κωστίδης, η εφημερίδα Χουριέτ επικαλούμενη πηγές του γραφείου του πρωθυπουργού ανέφερε ότι δεν υπήρξε κανένα συμβάν με τουρκικό ελικόπτερο να κάνει χαμηλή πτήση πάνω από τη Ρω!
Το περιστατικό όχι μόνο υπήρξε αλλά το σχολίασε και το Μέγαρο Μαξίμου. «Δεν υπήρξε παραβίαση από το τουρκικό ελικόπτερο, λειτουργήσαμε προειδοποιητικά», υπογραμμίζουν πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου, σχολιάζοντας το χθεσινό περιστατικό στο νησί της Ρω. Ωστόσο υπογραμμίζεται πως η νυχτερινή πτήση με σβηστά φώτα, «στο πλαίσιο της εκ του ασφαλούς προκλητικότητας της γείτονος, εγκυμονεί κινδύνους». Όπως τονίζεται, το τουρκικό ελικόπτερο πετούσε στα όρια του ελληνικού εναέριου χώρου με τα φώτα σβηστά, δεν παραβίασε εθνικό εναέριο χώρο, ωστόσο «λειτουργήσαμε προειδοποιητικά -αποτρεπτικά και το περιστατικό έληξε» σημειώνει το Μαξίμου.
Προσθέτει δε, πως δεν αξιολογούμε ως μείζον το συμβάν διότι δεν είχαμε παράβαση, «ωστόσο νυχτερινή πτήση με σβηστά φώτα πλησίον νήσων -αν και εντάσσεται στο πλαίσιο μιας τακτικής εκ του ασφαλούς προκλητικότητας από την πλευρά της Τουρκίας- εγκυμονεί κινδύνους ατυχήματος».
Καρέ, καρέ η πρόκληση των Τούρκων στη Ρω
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟnAlert.gr οι Τούρκοι ξεκίνησαν την επικίνδυνη επιχείρηση στις 22:28 από την περιοχή του Καστελόριζου. Το ελικόπτερο κινήθηκε προς τη Ρω σε χαμηλό ύψος. Οι Τούρκοι κινήθηκαν δηλαδή από ανατολικά προς δυτικά με “στόχο” τη Ρω. Το ελικόπτερο, το οποίο ανήκει στην τουρκική ακτοφυλακή, πετούσε σε χαμηλό ύψος, κάτω από τα 1.000 πόδια (200 μέτρα). Πηγές αναφέρουν ότι λόγω της ώρας η φρουρά του νησιού αντιλήφθηκε την “ύπουλη” κίνηση από τον ήχο του ελικοπτέρου. Η αντίδραση ήταν ακαριαία. Έγινε χρήση τροχιοδεικτικών πυρών προς “ασφαλή τομέα”, σε ικανή απόσταση από το ελικόπτερο δηλαδή. Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι οι Έλληνες φρουροί του νησιού χρησιμοποίησαν τον ατομικό τους οπλισμό και όχι κάποιο βαρέως τύπου όπλο με στόχο να αποφευχθεί κάποιο ατύχημα.
Τι “δείχνει” ο τρόπος που έγινε το περιστατικό
Μια επικίνδυνη κίνηση που ανεβάζει το θερμόμετρο και μαζί τον βαθμό ετοιμότητας των Ελλήνων στρατιωτών στα σύνορα έκαναν χθες τη νύχτα η Τούρκοι. Η αποκάλυψη ότι το ελικόπτερο έκανε χαμηλή πτήση σε ύψος 200 μέτρων πάνω από τη Ρω δείχνει στους επιτελείς ότι η Άγκυρα ήθελε να “τσεκάρει” τα αντανακλαστικά και το είδος της αντίδρασης της ελληνικής φρουράς σε ένα υπερ – ευαίσθητο σημείο της ελληνικής επικράτειας. Όπως αναφέρει το OnAlert.gr μετά το επεισόδιο συγκλήθηκε έκτακτη σύσκεψη στο ΓΕΕΘΑ για την εκτίμηση της κατάστασης. Το ελικόπτερο που επιχείρησε την παραβίαση-πρόκληση ανήκει στην τουρκική ακτοφυλακή. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια επικίνδυνη κλιμάκωση, καθώς υπήρξαν και άλλες πτήσεις κοντά στην Ρω τα προηγούμενα 24ωρα, πτήσεις οι οποίες ίσως αποτελούσαν τον “προπομπό” της χθεσινοβραδυνής ενέργειας.
Το γεγονός μάλιστα ότι οι Τούρκοι επέλεξαν να πλησιάσουν και να κάνουν χαμηλή πτήση νύχτα (22:30 – 23:30) και μάλιστα με ελικόπτερο κατά πολλούς μοιάζει με πρόβα νυχτερινής καταδρομικής… Το σενάριο δηλαδή είναι κάτι παραπάνω από επικίνδυνο καθώς κανείς δεν μπορεί πλέον να γνωρίζει τις προθέσεις των Τούρκων από τη στιγμή που μοιάζουν να επιχειρούν να δουν την αντίδραση της ελληνικής φρουράς σε μια διείσδυση ελικοπτέρου τη νύχτα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Έπεσαν πυροβολισμοί”
Σε ό,τι αφορά στο επεισόδιο και στο είδος της αντίδρασης της ελληνικής φρουράς στη νήσο Ρω, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξε χρήση πυρών. Η απάντηση της φρουράς ήταν ωστόσο τέτοια που να στέλνει σαφές μήνυμα προς το πλήρωμα του τουρκικού ελικοπτέρου, αλλά να μην διακινδυνεύει κατάρριψή του. Με άλλα λόγια έπεσαν προειδοποιητικές βολές, αλλά σε ικανή απόσταση από το τουρκικό ελικόπτερο. Όπως προβλέπεται διεθνώς η φρουρά αφού αντιλήφθηκε το ελικόπτερο και αφού “τσέκαρε” ότι δεν υπάρχει προγραμματισμένη πτήση στην περιοχή έριξε προειδοποιητικές βολές με τροχιοδεικτικά πυρά ώστε να καταλάβει το πλήρωμα ότι πλησιάζει σε απαγορευμένη περιοχή.
Με πληροφορίες από OnAlert