Ελλάδα

Γιώργος Μπαλταδώρος: Ηττήθηκε από τον χειρότερο εχθρό των πιλότων; Αυτό είναι το επικρατέστερο σενάριο της τραγωδίας

- Το Mirage 2000 - 5 το οποίο χειρίζονταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος έπεσε το μεσημέρι της Πέμπτης, 12.04.2018, βορειοανατολικά της Σκύρου - Ένα μεγάλο "γιατί" πλανάται πάνω από την τραγωδία στην οποία χάθηκε ο καλύτερος -ίσως- πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας - Αναλυτές επιχειρούν να εξηγήσουν το πώς ο 34χρονος εμπειρότατος πιλότος χάθηκε για πάντα - Τι είναι ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» - Το vertigo που ίσως τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το πού βρίσκεται αλλά κυρίως για το πού πηγαίνει

Συναγερμός σήμανε το μεσημέρι της Πέμπτης (12.04.2018) στην Πολεμική Αεροπορία. Αεροσκάφος Mirage 2000 – 5 που επέστρεφε στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο μετά από επιχείρηση αναχαίτισης, αγνοούνταν. Λίγη ώρα αργότερα, ο χειρότερος φόβος όλων των Ελλήνων επιβεβαιώθηκε. Το μαχητικό, στο πιλοτήριο του οποίου βρίσκονταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, είχε πέσει, όπως ανακοίνωσε ο Πάνος Καμμένος.

[read4more]

Μόλις 34 ετών και πατέρας δύο μικρών παιδιών, ενός αγοριού κι ενός κοριτσιού, ο Γιώργος Μπαλταδώρος “έφυγε” σαν ήρωας, την ώρα του καθήκοντος για την πατρίδα του. Αφήνει πίσω τους δικούς του ανθρώπους και κυρίως την σύζυγό του, η οποία αδυνατούσε να πιστέψει τα όσα συνέβησαν και ξέσπασε.

Τον πατέρα του, ο οποίος αποκάλυψε στο Live News, με τον Νίκο Ευαγγελάτο, στο Epsilon TV, πως αυτή η πτήση ήταν η τελευταία από την Σκύρο, αφού την επομένη θα επέστρεφε στην βάση του, στην Τανάγρα…

Τα ερωτήματα δεκάδες. Όμως ένα ήταν το πιο “εκκωφαντικό”. Γιατί; Γιατί ένας εμπειρότατος πιλότος, ίσως ο καλύτερος όπως λένε όσοι τον γνώριζαν, έχασε την ζωή του τόσο άδικα; Το Mirage 2000 – 5 το οποίο πιλοτάριζε, απογειώθηκε το πρωί της Πέμπτης, 12.04.2018, από την Σκύρο μετά από συναγερμό για επιχείρηση αναχαίτισης, αφού τουρκικά αεροσκάφη έκαναν τις… συνηθισμένες παραβιάσεις πάνω από την Μυτιλήνη.

Οι τούρκοι αποχώρησαν πριν φτάσει στο σημείο ο σχηματισμός από τα δύο ελληνικά Mirage, το πρώτο εκ των οποίων χειρίζονταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνεπώς δεν σημειώθηκε εμπλοκή. Εφόσον, λοιπόν, επρόκειτο -πλέον- για μια πτήση ρουτίνας, πώς συνέβη το μοιραίο;

Ακόμη είναι νωρίς για να βγει οποιοδήποτε ασφαλές συμπέρασμα. Με τον χαμό του ήρωα Σμηναγού να ρίχνει βαριά τη σκιά του, στο Ελληνικό Πεντάγωνο και ειδικά στο ΓΕΑ έχουν στραμμένη την προσοχή τους στις έρευνες για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη τραγικό δυστύχημα. Και κυρίως στα αίτια που οδηγήσαν σε αυτό. Προς ώρας οι μέχρι στιγμές ενδείξεις, κατατείνουν στο σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού ή αλλιώς του vertigo.

“Νικήθηκε” ο Γιώργος Μπαλταδώρος από τον χειρότερο εχθρό των πιλότων;

Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος. Συγκεκριμένα κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων. Κι αυτό διότι όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης. Και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.

Click4more: Βίντεο ντοκουμέντο – Η τελευταία πτήση του “φρουρού του Αιγαίου” από την Τανάγρα! Καρέ – καρέ το χρονικό της τραγωδίας

Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν στο OnAlert.gr έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους. Και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.

Όπως ανέφεραν εάν η “βουτιά θανάτου” που διέγραψε το μαχητικό της πολεμικής μας αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία. Με αποτέλεσμα να συντριβεί.

Γιώργος Μπαλταδώρος
Φωτογραφίες από Facebook

Όπως εξηγούν, εξαιτίας του vertigo μπορεί ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας να απώλεσε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο. Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται. Αλλά κυρίως για το που πηγαίνει. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, το φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.

Φως στα αίτια αναμένεται να ρίξει το Πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης του δυστυχήματος…

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα