Ελλάδα

Γογλοθάς των εισαγωγέων φρούτων και λαχανικών – Τα προϊόντα μένουν στο τελωνείο γιατί δεν υπάρχει προσωπικό

Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια οι εισαγωγείς τροφίμων στο λιμάνι του Πειραιά.

Πάρα πολλές εισαγωγικές εταιρείες που φέρνουν προϊόντα από το εξωτερικό και κυρίως τρόφιμα δηλαδή ευπαθή προϊόντα διαμαρτύρονται διότι τα Σαββατοκύριακα στο τελωνείο δεν εργάζονται οι γεωπόνοι που ελέγχουν τα προϊόντα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανονική ροή μεταφοράς εισαγόμενων φρούτων λαχανικών.

Η οικονομική ζημιά είναι μεγάλη αφού τα ευπαθή προϊόντα μένουν στο τελωνείο το Σαββατοκύριακο με κίνδυνο να χαλάσουν. Οι γεωπόνοι δεν εργάζονται τα Σαββατοκύριακα καθώς δεν τους καταβάλλονται οι νόμιμες υπερωρίες που δικαιούνται. Επίσης, δεν επαρκεί το προσωπικό.

Το παράλογο της υπόθεσης είναι ότι οι εταιρείες που εισάγουν ευπαθή προϊόντα πληρώνουν το αντίτιμο που αφορά την εργασία των γεωπόνων τα Σαββατοκύριακα. Όπως εξηγεί ο Σωτήρης Λαμπροπουλος, ταμίας του διοικητικού συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Γεωτεχνικών Ελλάδος στο newsit.gr,  αυτά τα χρήματα πηγαίνουν σε μια «άγνωστη μαύρη τρύπα».

Όπως αναφέρει, οι τέσσερις με πέντε γεωπόνοι είναι επιφορτισμένοι και με άλλες εργασίες. Δεν έχουν μόνο το τελωνείο αλλά όλο το νομό Αττικής, την Βοιωτία και την Εύβοια.

Έχουμε δύο βασικά σημεία εισόδου προϊόντων της χώρας. Το λιμάνι και το αεροδρόμιο, που σημαίνει ότι αυτά τα τέσσερα – πέντε άτομα πρέπει να μοιραστούν σε όλα αυτά τα σημεία για να καλύψουν τις ανάγκες.

Στο εξωτερικό για κάθε υπηρεσία υπάρχει αυτόνομη ομάδα γεωπόνων διαφορετική για τα τρόφιμα, τα φυτοφάρμακα, τα κτηνιατρικά, τα λιπάσματα κλπ ενώ αντίθετα εδω όλοι δουλεύουν σε όλα άρα δεν επαρκούν και οδηγεί σε μια αδυναμία του ελέγχου και αδυναμία συνεννόησης.

Αυτό, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα σε αυτούς που εκτελωνίζουν προϊόντα και δεν ξέρουν τελικά σε ποιον αρμόδιο να απευθυνθούν.

Όταν έγινε η σύμβαση με τους με την COSCO όλα αυτά δεν προβλέφθηκαν. Δηλαδή, σε ποιους χώρους θα γίνονται οι έλεγχοι, σε ποιους χώρους θα συστεγαστούν οι έλεγχοι, τι μέσα θα παρέχονται στους ελεγκτές.

Παραδείγματος χάριν αν θέλεις να ελέγξεις ένα φορτίο ενδελεχώς και να κάνεις εντελώς σωστά τη δουλειά σου θα πρέπει να χρεώσουν αυτόν που φέρνει τον κοντέινερ με υπέρογκα ποσά περίπου 500 ευρώ το κοντέινερ. Δηλαδή για να ελέγχει κάποιος 5 κοντέινερ του ιδιώτη χρειάζεται 2.500 ευρώ.

Ο ιδιώτης πληρώνει κανονικά το ποσό αλλά πηγαίνει στους κινέζους στην Cosco, οι γεωπόνοι δεν παίρνουν τίποτα ούτε οι κτηνίατροι. Το μόνο που μπορούν να πάρουν είναι αν δουλέψουν απόγευμα κάποιες υπερωρίες αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό καθώς δεν επαρκεί το προσωπικό και φτάνουν μόνο για την πρωινή βάρδια όπως δηλαδή και το Σαββατοκύριακο.

Αν θέλει κάποιος θέλει να δουλέψει Σαββατοκύριακο θα πρέπει μετά ο γεωπόνος να αντιμετωπίσει μια απίστευτη γραφειοκρατία για να πληρωθεί και μάλιστα μετά από καιρό.

Κι έτσι, ενώ ο ιδιώτης πληρώνει 13 ευρώ για την ώρα την απασχόληση του ελεγκτή έρχεται το γενικό λογιστήριο και αποδίδει στον ελεγκτή 8 ευρώ ενώ τα υπόλοιπα 5 τα οποία λέγονται αποδοτικά τέλη και τα πληρώνει ο ιδιώτης τα παίρνει μετά από ένα χρόνο.

Επι της ουσίας οι έμποροι που εισάγουν προϊόντα πληρώνουν 13 ευρώ και παρακρατούνται 8 ευρώ τα οποία πηγαίνουν σε μια μαύρη τρύπα. Με απλά λόγια, οι γεωπόνοι δεν πληρώνονται για την εργασία που θα έπρεπε να κάνουν ενώ οι έμποροι πληρώνουν κανονικά.

Ρεπορτάζ: Λευτέρης Σουχάιμπ

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα