- Εργάζονται ως και δύο μήνες λιγότερο από τους Γερμανούς συναδέλφους τους - Αμοιβές ως και 110.000 σε... τραπεζοκόμους - Ζητούν αυξήσεις 18% και κατεβαίνουν σε δύο 10ημερες απεργίες -Διαψεύδουν τα πάντα οι εργαζόμενοι
Ακόμη και οι πιο καλοπληρωμένοι Γερμανοί εργαζόμενοι θα ζήλευαν το μισθό και τα επιδόματα που παίρνουν κάποιοι Έλληνες
Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΠΕ έχουν 17,8 μισθούς για 197 μέρες εργασίας και 38 ώρες την εβδομάδα.
Εαν μάλιστα υπερβούν το ωράριο, τότε οι υπερωρίες τους είναι μεγαλύτερες κατά 12% από αυτές που προβλέπονται.
Στα επιδόματα που απολαμβάνουν περιλαμβάνεται επίδομα για όποιον είναι πάνω από 35 ετών και παραμένει εργένης, ενώ όσοι έχουν οικογένεια δικαιούνται διακοπές σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων για 4 ημέρες…
Επίσης οι εργαζόμενοι έχουν δωρεάν σίτιση στο εστιατόριο, αλλά και επιπλέον επίδομα σίτισης 200 ευρώ το χρόνο.
Παράλληλα οι εργαζόμενοι δικαιούνται δωρεάν μεταφορά στην εργασία, δωρεάν παιδικό σταθμό για τα παιδιά και δωρεάν κατασκήνωση.
Όσο για τους μισθούς; Αρκουν ίσως τρία παραδείγματα όπως:
Φύλακας 110.000 ευρώ το χρόνο
Οδηγός πυροσβεστικού 88.000
Αποθηκάριος 78.000
Τραπεζοκόμος 74.000 ευρώ το χρόνο
Κλητήρας 67.000 ευρώ το χρόνο
Οδηγός 67.000
Ένα συγκριτικό στοιχείο με τους μισθούς εργαζομένων άλλων πιο προηγμένων χωρών δείχνει ότι στην Ελλάδα ο επόπτης των διυλιστηρίων έχει μισθό 104.300 ευρώ το χρόνο ενώ στη Γερμανία ο αντίστοιχος υπάλληλος 78.700 ευρώ…
Επικαλούνται τους ευρωπαϊκούς μισθούς και λένε ότι οι μισθοί αυτοί συμβάλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας ωστόσο η άλλη πλευρά απαντάει ότι η παραγωγικότητα των ΕΛΠΕ είναι κατά 30 με 40% μικρότερη από αυτή άλλων ευρωπαϊκών εταιρειών
Η εταιρεία προσπάθησε με διαπραγματεύσεις να μειώσει το μισθολογικό κόστος ωστόσο οι εργαζόμενοι αποχώρησαν ανακοινώνοντας δύο δεκαήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες για να μη θιγούν τα μισθολογικά τους δικαιώματα.
Η διοίκηση λέει ότι πρότεινε πάγωμα μισθών για φέτος και αύξηση του ωραρίου κατά δύο ώρες από τις 38 στις 40. Οι εργαζόμενοι φαίνεται ότι από την πλευρά τους απάντησαν πως θέλουν αυξήσεις 18% χωρίς επέκταση του ωραρίου και έτσι η συζήτηση κατέληξε σε αδιέξοδο.
Διαψεύδουν τα πάντα οι εργαζόμενοι
Όπως δήλωσε στο Νewsit o κύριος Θωμάς Κότσιας, μέλος ΔΣ του Πανελληνιού Σωματείου Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια “αυτός ο καταιγισμός των δημοσιευμάτων εκπορεύεται από την ίδια την εταιρεία και είναι η απάντηση τους στις κινητοποιήσεις μας. Το πρώτο που έχουμε να πούμε είναι ότι δεν υπάρχει αυτό που λέγεγαι για επίδομα εργένηδων. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στα ΕΛΠΕ, είναι ψευδέστατο. Η σύμβαση μας δεν ειναι μυστική.
Δεύτερον οι 17,8 μισθοί οι οποίοι προβάλλονται σκανδαλωδώς, ήταν μισθοί που η εταιρεία έκανε πριμ και παρουσιάζονται σαν 17,8. Όταν ενοποιήθηκαν οι 5 εταιρείες που συγκρότησαν τα ΕΛΠΕ, οι συνάδελφοι που εντάχθηκαν στην σύμβαση των παλιών δυιλυστηρίων Ασπροπύργου, (γιατί ακολουθήθηκε στα ΕΛΠΕ η σύμβαση των παλιών ΕΛΔΑ). Για παράδειγμα, αν κάποιος έπαιρνε 500.000 χιλιάδες δραχμές πήγε στις 450.000 χιλιάδες δραχμές, οι 50.000 χιλιάδες δραχμές που του κόπηκαν από το μισθό, του είπαν τα πάρεις σε πριμ και στο τέλος του χρόνου θα φτάσεις να παίρνεις τα ίδια χρήματα, άσχετα εάν μειώνονταν και το ωρομίσθιό του. Δεν είναι κάποια λεφτά λοιπόν που λαμβάνουμε παραπάνω. Και μάλιστα αυτή τη στιγμή εκκρεμμούν δικαστήρια από δεκαετίας, γιατί ακριβώς πολύ συνάδελφοι που εντάχθηκαν στην σύμβαση ζημιώθηκαν. Τα λεφτά τα έκανε πριμ η εταιρεία ακριβώς για να μπορεί να παίξει σήμερα αυτό το επικοινωνιακό παιχνίδι. Απο τα πριμ εμείς υπολειπόμαστε απο τα λεφτά που παίρναμε. Δεν κάναμε συμφωνία να μας δίνει η εταιρεία παραπάνω μισθούς. Αυτό σε οτι εχει να κάνει με τους εργαζόμενους στα ΕΛΠΕ και όχι στις θυγατρικές των ΕΛΠΕ.
Σε ότι έχει να κάνει με τους μισθούς τραπεζοκόμων και οδηγών δεν υπάρχουν τέτοια επίπεδα αμοιβών. Εξαιρετικά μπορεί να υπήρξαν για κάποιους συναδέλφους, που η ίδια η εταιρεία τα δίνει ως υπερωρίες και μόνο σε προϊσταμένους τμημάτων, όχι σε εργαζόμενους. Οι μισθοί μας κινούνται στα επίπεδα των μισθών που δίνονται σε άλλη παρομοια ελληνική εταιρεία.
Ο φύλακας αυτή τη στιγμή δεν παίρνει 110.000 ευρώ, κινείται γύρω στις 50.000 χιλιάδες ευρώ.
Όλα αυτά ειναι αμαρτίες παλιές που συνεχίζουν ακόμη και σήμερα λόγω της κομματοκρατίας και οδήγησαν κάποιους προνομιούχους που συνδέονται με κλαδικές στους οποίους έδιναν αφειδώς λεφτά.Ο οδηγός του διοικητή και του διευθύνοντος συμβούλου βεβαίως μπορεί να παίρνει 100.000 ευρώ γιατί τον έχει απο το πρωί μέχρι το βράδυ δίπλα του. Θα συγκριθεί με τον οδηγό που μεταφέρει τους εργαζόμενους και παίρνει από 30.000 εώς 40.000 ευρώ;
Επίσης δεν υπάρχει αυτο που λέγεται πως ζητάμε 18%, αύξηση, είναι ψευδές. Δεν ζητάμε τίποτα. Ζητάμε στις περικοπες που θέλει να κάνει η εταιρεία να μην μειωθούν οι μισθοί μας, εμείς ζητάμε το απόλυτο μηδέν. Δεν δεχόμαστε απλά να μας μειώσουν τους μισθούς γιατί εμείς δεν είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι, δεν είμαστε ΔΕΚΟ, είμαστε ιδιωτική εταιρεία. Με το ελαχιστο ποσοστό που έχει το Δημόσιο θα βγει πιο ζημιωμένο εάν μας κόψουν τους μισθούς. Ζητάμε να σταματήσει η παραπληροφόρηση”.
Ακούστε τι δήλωσε στο NewsIt o Θωμάς Κότσιας, μέλος ΔΣ του Πανελληνιού Σωματείου Εργαζομένων στα ΕΛΠΕ: