Ιδιαίτερη μνεία στο σύγχρονο και ολοκαίνουριο μετρό Θεσσαλονίκης έκαναν πολλά διεθνή μέσα ενημέρωσης, ανάμεσά τους και η Daily Mail.
Το βρετανικό μέσο, Daily Mail, έκανε αναφορά στα αρχαία που βρέθηκαν και κοσμούν τους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, την ευκολία που θα προσφέρει στους κατοίκους της πόλης αλλά και ο χρόνος και τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για να εγκαινιαστούν οι συρμοί που πλέον δεν θα έχουν οδηγούς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Ένα σύστημα μετρό χωρίς οδηγό που χαρακτηρίζεται ως μοναδικό στον κόσμο εγκαινιάστηκε το Σάββατο στη δεύτερη πόλη της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη.
Η γραμμή μήκους 9,6 χιλιομέτρων (6 μιλίων) κόστισε 3 δισ. ευρώ και κατά τη διάρκεια της κατασκευής -που διήρκεσε σχεδόν 20 χρόνια- ανακαλύφθηκαν πάνω από 300.000 θησαυροί, πολλοί από τους οποίους εκτίθενται τώρα στους 13 σταθμούς του μετρό», αναφέρεται στο άρθρο της Daily Mail.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Οι εργάτες ανακάλυψαν μια αγορά της βυζαντινής εποχής, ένα ρωμαϊκό νεκροταφείο και τα απομεινάρια του πιο πολυσύχναστου δρόμου της Θεσσαλονίκης τον 6ο αιώνα. Πρόκειται για έναν πολυσύχναστο δρόμο με πολλά καταστήματα, λένε οι αρχαιολόγοι.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, πλαισιωμένος από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, πάτησε το Σάββατο ένα μπλε κουμπί για να ξεκινήσει η λειτουργία ενός συστήματος που άργησε πολύ», συνέχισε.
Στο ρεπορτάζ της Daily Mail αναφέρεται πως οι πρώτες πιστώσεις για ερευνητικές εκσκαφές ήταν μέρος του προϋπολογισμού του 1976.
Ένας σταθμός – μουσείο
«Δεν πρόκειται απλώς για ένα έργο δημοσίων έργων, το οποίο είναι απίστευτα σημαντικό για την πόλη. Είναι επίσης ένα μουσείο», ανέφερε το άρθρο χρησιμοποιώντας τα λόγια του Κυριάκου Μητσοτάκη πριν επισκεφθεί τον σταθμό Βενιζέλου.
Σύμφωνα με τον ανάδοχο του έργου, οι κατασκευαστές έπρεπε να σκάψουν βαθύτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί – έως και 31 μέτρα, για να διασφαλίσουν ότι οι σήραγγες θα διέρχονται κάτω από τα αρχαιολογικά ευρήματα.
«Είναι μια ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη να γίνει μια δεύτερη Ρώμη, όσον αφορά τις αρχαιότητες», δήλωσε η Μελίνα Παϊσίδου, μία από τους αρχαιολόγους που ανακάλυψαν τα υπόγεια κειμήλια.
«Οι αρμόδιοι δήλωσαν ότι η λειτουργία της γραμμής θα σημαίνει 57.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα στην ασφυκτικά γεμάτη από κίνηση πόλη, ενώ αναμένεται ότι 254.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν το σύστημα καθημερινά.
Η Θεσσαλονίκη έχει πληθυσμό 300.000 κατοίκων, ο οποίος αυξάνεται σε πάνω από 1 εκατ. αν συμπεριληφθούν και τα προάστια και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μητροπολιτική περιοχή στην Ελλάδα.
Μια επέκταση της γραμμής προς τα ανατολικά με 5 επιπλέον σταθμούς έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει το 2025.
Σχεδιάζεται και μια επέκταση προς τα δυτικά. Αλλά πιθανότατα θα χρειαστούν αρκετά ακόμη χρόνια για να φτάσει το μετρό στο πολυσύχναστο αεροδρόμιο Μακεδονία της πόλης.
Οι συρμοί κατασκευάστηκαν από τη Hitachi Rail, η οποία δήλωσε ότι το νέο μετρό θα μειώσει 77.000 τόνους CO2 ετησίως.