Ο πλανήτης είναι το σπίτι μας. Θα πετούσατε ποτέ πλαστικά, σκουπίδια και ο,τιδήποτε άλλο στο σπίτι σας; Στο χώρο όπου ζουν, αναπνέουν και μεγαλώνουν τα παιδιά σας. Η απάντηση είναι σίγουρα όχι. Πόσες φορές, άλλωστε, δεν το ακούσατε από τους γονείς σας μεγαλώνοντας;
Όπως και το «μην κάνεις ό,τι δεν θέλεις να σου κάνουν». Θα δίνατε στο παιδί σας να φάει πλαστικό; Θα δίνατε μήπως στο κατοικίδιό σας; Και πάλι η απάντηση είναι όχι. Πόσες φορές δεν ακούσατε από τη μητέρα, τον πατέρα, τον παππού ή τη γιαγιά τη φράση «φάε όλο σου το φαγητό, κάποια παιδιά πεινάνε και δεν έχουν να φάνε».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αν αυτές οι φράσεις που τις ακούγατε κατά κόρον μεγαλώνοντας σας ακολουθούν, τότε τις μαθαίνετε και στα παιδιά σας. Και δεν είστε από εκείνους που χωρίς δεύτερη σκέψη θα πετάξουν ένα πλαστικό στο δρόμο ή στη θάλασσα. Δεν είστε από εκείνους που πετούν φαγητό στα σκουπίδια. Κι αν είστε, τώρα είναι η ώρα να αλλάξετε. Ώρα να αλλάξουμε όλοι μαζί.
Ο άνθρωπος, δεν κρίνεται από τα λόγια αλλά από τις πράξεις του. Και φαίνεται πως για όλους μας έχει έρθει η ώρα της ευθύνης. Η ώρα να δείξουμε με πράξεις και όχι μόνο με λόγια πως αγαπάμε τον πλανήτη μας. Πως αγαπάμε το σπίτι μας. Και πως θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να τον σώσουμε. Για ένα καλύτερο αύριο όχι μόνο για εμάς αλλά κυρίως για τα παιδιά. Γιατί αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα.
Όλα τα παραπάνω αποτυπώνονται με έναν ευρηματικό, αριστουργηματικό ίσως, τρόπο σε ένα video μόλις λίγων λεπτών. Σε ένα σποτάκι για ένα μικρό αγόρι που δεν μπορεί να μεγαλώνει σε έναν κόσμο γεμάτο πλαστικά, που βλέπει πλάσματα να πεθαίνουν γιατί κατανάλωσαν το πλαστικό που εμείς πετάξαμε στη θάλασσα. Σε έναν κόσμο που πετάει στα σκουπίδια τόνους φαγητού, ενώ υπάρχουν άνθρωποι, μικροί και μεγάλοι, που δεν έχουν ούτε καν αυτή την πολυτέλεια. Ένα παιδί που σταματάει να μεγαλώνει. Που κάνει πράξη τη θέλησή του να σώσει τον κόσμο. Και εμπνέει πολλούς. Ίσως αυτό να είναι το πρώτο πράγμα που χρειάζεται: έμπνευση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όπως αυτή…
Το video είναι μέρος της νέας εταιρικής υπευθυνότητας καμπάνιας της Lidl Ελλάς για ένα καλύτερο αύριο. Μια καμπάνια που έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει όλους μας για δυο φλέγοντα ζητήματα: τη μείωση πλαστικού και τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.
Μια καμπάνια για να ευαισθητοποιήσει ώστε να θέλουμε και να έχουμε κάτι περισσότερο, κάτι καλύτερο από έναν κόσμο που ρυπαίνει, που σπαταλά και που αδιαφορεί για τον πλανήτη στον οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά.
Είναι μια προσπάθεια να «ξυπνήσουμε» όλοι και να υψώσουμε ανάστημα, όπως ο πιτσιρικάς που πρωταγωνιστεί στο σποτάκι. Ένα παιδί του εμπνέει.
Η Lidl Ελλάς είναι μια εταιρία που έχει ήδη αρχίσει να κάνει τα λόγια, πράξεις. Και με πρωτοποριακές δράσεις και ενέργειες, δίνει το παράδειγμα για ένα καλύτερο αύριο.
Η Lidl Ελλάς πρωτοπορεί για τη μείωση του πλαστικού. Έχει ήδη καταργήσει τις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης. Έχει μειώσει το πλαστικό στις συσκευασίες της, έχει εγκαταστήσει εννέα κέντρα ανταποδοτικής ανακύκλωσης και ήταν η πρώτη εταιρία που κατάργησε οριστικά όλα τα πλαστικά μιας χρήσης από τα καταστήματά της. Και αντικατέστησε τα πλαστικά καλαμάκια με χάρτινα και βιοδιασπώμενα.
Δεν κάνει βέβαια μόνο αυτά. Συμβάλει και στη σπατάλη τροφίμων. Παράγει μόνο όσα χρειάζονται για κατανάλωση και δεν παραγγέλνει περισσότερα απ’ όσα χρειάζονται. Μετατρέπει ζωικά προϊόντα σε βιοαέριο, λίπασμα και ζωοτροφές. Και κυρίως περιορίζει τη σπατάλη τροφίμων με μειωμένες (έως 30%) τιμές σε προϊόντα που πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης και προσφέροντας συνεχώς προϊόντα σε οργανισμούς που έχουν ανάγκη.
Συνολικά, η Lidl Ελλάς έχει μειώσει πάνω από 1.300 τόνους πλαστικού από την κατάργηση της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, από τη μείωση στο πάχος των πλαστικών μπουκαλιών και την κατάργηση της περιμετρικής σακούλας στις συσκευασίες των χαρτικών στην παλέτα.
Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια…
Κι αν όλα τα παραπάνω δεν… αρκούν για να σας πείσουν, ας “δούμε” τα πράγματα με αριθμούς, γιατί αυτοί δεν λένε ποτέ ψέματα.
- 842 τόνοι λιγότερο πλαστικό από το 2017 καθώς καταργήθηκαν οι πλαστικές σακούλες μιας χρήσης των 4 λεπτών στα καταστήματα της Lidl Ελλάς
- 475 τόνοι λιγότερο πλαστικό από το τέλος του 2017 γιατί καταργήθηκε η περιμετρική σακούλα στις συσκευασίες των χαρτικών στην παλέτα
- 65 τόνοι λιγότερο πλαστικό κάθε χρόνο γιατί μειώθηκε το πάχος στα πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικού
- 42 τόνοι λιγότερο πλαστικό κάθε χρόνο γιατί μειώθηκε το βάρος στο καπάκι του εμφιαλωμένου νερού.