Τα νέα μοντέλα iPhone (το iPhone 11, το iPhone 11 Pro και το iPhone 11 Pro Max) έφτασαν χθες στην Ελλάδα, αλλά πριν καλά καλά ξεκινήσει η διάθεσή τους στην ελληνική αγορά, τα νέα μοντέλα του smartphone της Apple είχαν… εξαφανιστεί.
Μόνο μέσα σε μια μέρα εξαντλήθηκε όλο το στοκ που είχε διαθέσει για την Ελλάδα η Apple και σύμφωνα με την Καθημερινή, οι Έλληνες λάτρεις του iPhone διέθεσαν πάνω από 10 εκατ. ευρώ σε μια μέρα για να αγοράσουν τα νέα μοντέλα.
Από μια… «διαδικτυακή» βόλτα στα social media θα διαπιστώσει κανείς πως η ζήτηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη. Οι προπαραγγελίες άλλωστε είχαν ξεκινήσει εδώ και μέρες. όμως, πολλοί δεν πρόλαβαν να πάρουν στα χέρια τους το νέο iPhone, αφού το απόθεμα εξαντλήθηκε και τώρα θα πρέπει να περιμένουν τη νέα παραλαβή! Και φυσικά αυτό δεν τους… ευχαρίστησε καθόλου!
Οι περισσότεροι απ’ όσους θέλησαν να αγοράσουν το νέο iPhone, πάντως, στράφηκαν στα μοντέλα iPhone 11 Pro και iPhone 11 Pro Max, τα οποία είναι πιο ακριβά από το iPhone 11. Το iPhone 11 Pro ξεκινά από τα 1.299 ευρώ (64gb).
iPhone 11
64GB, τιμή 869 ευρώ
128GB, τιμή 929 ευρώ
256GB, τιμή 1059 ευρώ
iPhone 11 Pro
64GB, τιμή 1229 ευρώ
256GB, τιμή 1429 ευρώ
512GB, τιμή 1679 ευρώ
iPhone 11 Pro Max
64GB, τιμή 1339 ευρώ
256GB, τιμή 1539 ευρώ
512GB, τιμή 1789 ευρώ
“Ξεπούλησαν” τα ακριβά iPhone
Σύμφωνα με την Καθημερινή, ποσοστό πάνω από το 70% των συσκευών που πωλήθηκαν την Παρασκευή, πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του iPhone στην Ελλάδα, είχε να κάνει με τα πιο ακριβά μοντέλα.
Αντίθετα η ζήτηση που παρουσιάστηκε στο “φθηνό” μοντέλο iPhone 11 (με τιμή διάθεσης που ξεκινά από τα 869 ευρώ και φτάνει τα 1.029 ευρώ), περιορίσθηκε στο 20% έως 25%. Κατά τα ίδια στοιχεία, σε όλα τα μεγάλα δίκτυα διανομής κινητών τηλεφώνων, υπήρχε διαθεσιμότητα στο iPhone 11, περιορισμένη διαθεσιμότητα στο iPhone 11 Pro, ενώ το iPhone 11 Pro Max δεν υπήρχε πουθενά. Ούτε στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας ούτε στα δίκτυα λιανικής διάθεσης ηλεκτρονικών, συμπεριλαμβανομένης της αντιπροσωπείας της Apple στην Ελλάδα.
Στελέχη της αγοράς μιλούν για επιτυχή κίνηση της Apple, παρά τις επικρίσεις που ακούστηκαν αρχικά σε ό,τι αφορά στην «τσουχτερή» τιμή των νέων iPhone. Γιατί τα νέα τηλέφωνα της Apple δεν έχουν μεγάλες διαφορές από τα προηγούμενα αλλά έχουν μεγάλες διαφορές σε ό,τι φορά στις φωτογραφίες και τα βίντεο, στους επεξεργαστές και στη διάρκεια «ζωής» της μπαταρίας.
Παράγοντες της αγοράς, σύμφωνα με την Καθημερινή, η τιμή διάθεσης δεν είναι το κριτήριο που δημιουργεί… φρενίτιδα για τα νέα iPhone. Η Apple, όπως παντού στον κόσμο έτσι και στην Ελλάδα, έχει δημιουργήσει φανατικό κοινό, που δεν υπολογίζει ιδιαίτερα το κόστος αγοράς. Υιοθετεί το αμέσως νέο προϊόν, χωρίς ιδιαίτερα μεγάλες περιστροφές. Στην Ελλάδα υπάρχει κοινό 5.000 έως 10.000 ανθρώπων που ακολουθεί το συγκεκριμένο μοτίβο.
Γι’ αυτό κάθε χρόνο, μια εβδομάδα πριν από τη διάθεση του προϊόντος, τα δίκτυα διανομής κινητών ξεκινούν τις προ–παραγγελίες, για να ακολουθήσει αμέσως μετά τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, η περίοδος των παραγγελιών. Συνήθως η ζήτηση καλύπτεται τον Ιανουάριο λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και πάντοτε ανάλογα με το πόσο επιτυχημένο προϊόν είναι το νέο iPhone.