Την αρχή έκαναν τα παδιά της ΣΤ´ δημοτικού του σχολείου που με αφορμή ενα ποίημα του Κωστή Παλαμά συνέταξαν ενα κείμενο αλληλεγγύης προς του πρόσφυγες συνομήλικούς τους με τίτλο “Εμείς θέλουμε τα προσφυγόπουλα στο σχολείο μας” καλωσορίζοντάς τους στην τάξη.
Το κείμενο ανήρτησε στην ιστοσελίδα του σχολείου ο δάσκαλός τους, ο οποίος αποκαλύπτει στο Newsit.gr οτι η παρέμβαση των παιδιών έρχεται σε συνέχεια αρκετών πράξεων αλληλεγγύης προς τους πρόσφυγες. “Ήδη απο πέρυσι τα παιδιά είχαν μαζέψει ρούχα και τρόφιμα τα οποία είχαν στείλει στους πρόσφυγες ενω το ποίημα ήταν αφορμή να ξεκινήσει μια μεγάλη κουβέντα για τα προσφυγόπουλα”, λεει ο Παναγιώτης Πετμεζάς και δηλώνει περήφανος και συγκινημένος για την πρωτοβουλία των μαθητών του.
Αναλυτικά το κείμενο που δημοσίευσαν οι μαθητές της ΣΤ´ δημοτικού του 106ου δημοτικού σχολείου Αθηνών:
“Τον τελευταίο καιρό ακούμε από κάποιους γονείς και μεγάλους στην Ελλάδα, να δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν τα προσφυγόπουλα στα σχολεία. Εμάς όμως μας ρώτησε κανείς; Είναι παιδιά που έχουν έρθει από χώρες που γνώρισαν τον πόλεμο, πέρασαν πολλά μέχρι να έρθουν εδώ τραυματισμένα και άρρωστα, ενώ πολλά απ’ αυτά έχασαν τη ζωή τους. Τώρα ζούνε σε οικόπεδα τριγυρισμένα από σύρμα χωρίς να τρέφονται καλά. Δεν φτάνει μόνο αυτό, τώρα δεν τους θέλουν και στα σχολεία.
Μας φαίνεται παράξενο και μας προκαλεί έκπληξη και απογοήτευση ότι γονείς, σκέφτονται έτσι για κάποια άλλα παιδιά που θα μπορούσαν να ήταν και δικά τους και δεν τα δέχονται με οποιαδήποτε προϋπόθεση. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να γίνουμε όλοι πρόσφυγες, όπως πολλοί από εμάς υπήρξαμε παλαιότερα.
Εμείς οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 106ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών δηλώνουμε ότι επιθυμούμε και καλωσορίζουμε τα προσφυγόπουλα στο σχολείο μας, ανεξαρτήτως χρώματος, θρησκείας, φυλής χωρίς καμία προϋπόθεση. Είναι παιδιά σαν κι εμάς που χρειάζονται την αλληλεγγύη μας, την αγάπη μας, την συμπόρευσή μας για μόρφωση, για ελευθερία, ζωή χωρίς πόλεμο, ρατσισμό και εκμετάλευση από τους ισχυρούς αυτού του κόσμου. Όλοι είμαστε ίσοι σε έναν κόσμο χωρίς διαχωρισμούς, σαν μια μεγάλη κοινότητα.
ΣΤ” ΤΑΞΗ 106ου Δ.Σ.ΑΘΗΝΩΝ
»Μια στράτα χιλιοπατημένη
τον καβαλάρη νηστικό
τον πεζοδρόμο διψασμένο
θάφτει στον κουρνιαχτό.
Εκεί το σπίτι μου θα χτίσω
με μια βρυσούλα στην αυλή
πάντα η γωνιά του θα καπνίζει
κι η θύρα του ανοιχτή.
Παλαμάς”.
Συμπαράστατες στην πρωτοβουλία των μαθητών ειναι οι γονείς που δεν κρύβουν ότι η στάση των παιδιών τους ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για τη σχολική κοινότητα. Μάλιστα δηλώνουν πως θα υποδεχθούν τα παιδιά των προσφύγων υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα όλων των παιδιών στην μόρφωση. “Τα παιδιά μας εξέπληξαν ευχάριστα γιατί ήταν εντελώς αυθόρμητο, δεν είχε γίνει κάποια συνεννόηση πιο πριν. Αυτό προκάλεσε και μια συζήτηση στο διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου το οποίο ομόφωνα αποφάσισε οτι είμαστε θετικοί στην προοπτική να δεχθούμε μαθητές προσφύγων αν αυτό ζητηθεί κάποτε”, δηλώνει στο Newsit ο πρόεδρος του ΔΣ του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, κ.Δημήτρης Ρηγόπουλος.
Ο κ. Ρηγόπουλος, γιατρός στο επάγγελμα, επισημαίνει πως εφόσον τα προσφυγόπουλα έχουν εφοδιαστεί με τα-προβλεπόμενα απο το νόμο-πιστοποιητικά υγείας μπορούν να φοιτήσουν πλάι στα δικά τους ενω απαντώντας στις φωνές που κάνουν λόγο για ασθένειες οι οποίες μεταδίδονται στα κέντρα φιλοξενίας δηλώνει οτι δεν φοβάται κοινούς ιούς που “χτυπούν” κάθε χρόνο χιλιάδες Ελληνόπουλα.
“Δεν εχω κανένα φόβο και καμία ανησυχία ούτε για τις ασθένειες ούτε για τη θρησκεία τους. Αυτή τη στιγμή ηδη τα 2/3 των μαθητών είναι παιδιά απο άλλες χώρες”, τονίζει ο πατέρας μαθητή του 106ου δημοτικού σχολείου η σύζυγος του οποίου εργαζόταν ως εθελόντρια στην ανοιχτή δομή φιλοξενίας προσφύγων του Ελαιώνα.
Και οι πέντε γονείς που μίλησαν στο Newsit.gr στέλνουν το δικό τους μήνυμα στις κοινωνίες που διστάζουν να δεχθούν προσφυγόπουλα στα σχολεία τους και δηλώνουν έτοιμοι να βοηθήσουν στην ταχύτερη ενσωμάτωση των νέων μαθητών. Καθόλη τη διάρκεια της συζήτησης μια μητέρα επέλεξε να μη μιλήσει. Μόλις έκλεισε η κάμερα μας πλησίασε και μας είπε… “Εγω αν έρθουν τα προσφυγάκια θα έρχομαι κάθε απόγευμα να βοηθάω στο μάθημα τους”.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΜΟΥ