Δευτέρα, 25 Νοε.
14oC Αθήνα

Κάνουν τα ΙΧ τους υγραεροκίνητα για λόγους οικονομίας!

ΦΩΤΟ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ EUROKINISSI
Όλο και περισσότεροι Έλληνες μετατρέπουν τα αυτοκίνητα τους από βενζινοκίνητα σε…υγραεροκίνητα. Γιατί;
 

 

Μα φυσικά για να εξοικονομήσουν χρήματα αφού η τιμή της βενζίνης δεν πλησιάζεται ενώ έτσι βοηθούν και στο περιβάλλον!
Έτσι πηγαίνουν στην Βουλγαρία και τα κάνουν να κινούνται με υγραέριο.
 
Το υγραέριο LPG κοστίζει σημαντικά λιγότερο από ότι η βενζίνη, σχεδόν το ήμισυ της τιμής, κάνει καθαρότερη καύση και δεν επηρεάζει τις αποδόσεις της μηχανής.
 
Η χρήση του τον τελευταίο καιρό είναι ιδιαίτερη διαδεδομένη στα ταξί, στην περιοχή της Μακεδονίας, ενώ στις Σέρρες έχει γίνει, τελευταία, “μόδα” η μετατροπή και των επιβατικών αυτοκινήτων σε υγραεριοκίνητα.
 
“Τα οφέλη από τη χρήση του ήταν και είναι κατά κύριο λόγο οικονομικά και κατά δεύτερο οικολογικά, ενώ παράλληλα γίνεται εξοικονόμηση στα αναλώσιμα, όπως λάδια και μπουζί, που αλλάζονται στα διπλά χιλιόμετρα απ’ ότι σε καύση’ δηλώνει στο ΑΠΕ οδηγός ταξί από τις Σέρρες, επισημαίνοντας πως η κίνηση με υγραέριο είναι ακίνδυνη.
 
Το υγραέριο γνωστό σαν LPG (Liquefied Petroleum Gas), είναι ένα αέριο με υπολογίσιμη θερμαντική ικανότητα, που υγροποιείται σε υψηλή πίεση. Αποτελείται, κυρίως, από βουτάνιο και προπάνιο, που είναι αέρια που προέρχονται κυρίως από τις πετρελαιοπηγές ή τις πηγές φυσικών αερίων. Η υγραεριοκίνηση (Autogas) στην Ευρώπη είναι πολύ δημοφιλής και όλο και περισσότερες εταιρείες στρέφονται προς τη χρήση υγραερίου ως καύσιμο κινητήρων ΜΕΚ (μηχανές εσωτερικής καύσης).
 
Από ιστορικής πλευράς, φαίνεται ότι η πρώτη χώρα που χρησιμοποίησε το υγραέριο για την κίνηση των αυτοκινήτων είναι η Ιταλία, πριν από περίπου 25 χρόνια. Μετά, ακολούθησαν η Ολλανδία, η Δανία, η Ιαπωνία και άλλες χώρες.
 
Τα σπουδαιότερα πλεονεκτήματα των υγραεριοκίνητων οχημάτων έναντι των βενζινοκίνητων είναι η εύκολη ανάμιξη του υγραερίου με τον αέρα, χωρίς τα προβλήματα του εξαερωτήρα (καρμπιρατέρ) των βενζινομηχανών- η καύση του μείγματος υγραερίου και αέρα γίνεται τελειότερα και γρηγορότερα. Από την καλή καύση που επιτυγχάνεται έχουμε ως αποτέλεσμα, λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα κατά 95%, λιγότερα οξείδια του αζώτου κατά 50%, ελάχιστη ποσότητα άκαυστων υδρογονανθράκων και μηδενική ποσότητα θείου. Ο θόρυβος λειτουργίας των υγραεριοκίνητων μηχανών είναι μικρότερος και η συντήρηση και η αλλαγή λαδιών γίνεται με ποιο αραιούς ρυθμούς και το κόστος του υγραερίου είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με την βενζίνη.
 
Τα μειονεκτήματα υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων είναι το κόστος μετατροπής του βενζινοκινητήρα σε υγραέριο, που στην Ελλάδα ανέρχεται από 1000 έως 1200 Ευρώ. Επίσης, στα μειονεκτήματα συγκαταλέγεται η μείωση του χώρου αποσκευών, με την τοποθέτηση της δεξαμενής υγραερίου, ενώ δεν υπάρχουν, τουλάχιστον στην Ελλάδα, αρκετά πρατήρια διανομής υγραερίου.
 
Η μετατροπή ενός βενζινοκίνητου σε υγραεριοκίνητο είναι σχετικά απλή. Το υγραέριο βρίσκεται σε πίεση μέσα στη δεξαμενή καυσίμου και χρειάζονται διάφορα πρόσθετα εξαρτήματα για την αεριοποίηση του, την ελάττωση της πίεσής του και την ρύθμιση της παροχής του αερίου προς τον εξαερωτήρα (καρμπυρατέρ).
 
Οι λόγοι αυτοί κάνουν απαραίτητη τη δημιουργία ενός δεύτερου συστήματος τροφοδοσίας υγραερίου που αποτελείται από τα εξής κύρια μέρη: τη δεξαμενή υγραερίου, στην οποία αποθηκεύεται με πίεση (περίπου 3 bar) το υγραέριο, τις σωληνώσεις παροχής του υγραερίου σε υγρή και αέρια κατάσταση, την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα υγραερίου, που ελέγχει την παροχή υγραερίου, την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα βενζίνης, που ελέγχει την παροχή βενζίνης και την συσκευή αεριοποίησης υγραερίου (πνεύμονας) που εξαερώνει και ρυθμίζει την παροχή του υγραερίου ανάλογα με το φορτίο της μηχανής.
 
“Το κόστος της μετατροπής στη Βουλγαρία ανέρχεται μόλις σε 300 με 400 Ευρώ, ενώ η μετατροπή γίνεται μόνο μέσα σε λίγες ώρες”, τονίζει ο Βούλγαρος μηχανικός αυτοκινήτων, Γκεόργκι Νταναϊλοφ, από το Μπλαγκόεβραντ, προσθέτοντας ότι, “το τελευταίο διάστημα, τουλάχιστον δέκα Έλληνες οδηγοί, την ημέρα, μετατρέπουν τα αυτοκίνητά τους σε υγραεριοκίνητα”.
 
Αυτή τη στιγμή, στις Σέρρες υπάρχουν μόνο δύο πρατήρια βενζίνης που παρέχουν και υγραέριο στους οδηγούς.
 
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών ν. Σερρών και πρόεδρος των συνεργείων του νομού, Αναστάσιος Ρούσος, επισημαίνει πως η μετατροπή αυτή στη Βουλγαρία είναι μεν νόμιμη, αλλά όταν έρχεται η ώρα να περάσουν τα αυτοκίνητα αυτά από έλεγχο ΚΤΕΟ αντιμετωπίζουν πρόβλημα, καθώς απαιτείται, όπως λέει, ειδική άδεια και πτυχίο για τη μετατροπή από τους εκάστοτε τεχνικούς αυτοκινήτων, ώστε να πιστοποιήσουν την μετατροπή ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σε υγραεριοκίνητο.
 
 
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε