Εμπόδια αλλά και καπέλα βάζουν οι τράπεζες σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά που επιθυμούν να υπαχθούν στο καθεστώς του εξωδικαστικού συμβιβασμού το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται από την περασμένη Τετάρτη, σύμφωνα με καταγγελίες που δέχονται οι καταναλωτικές οργανώσεις ΕΚΠΟΙΖΩ και ΚΕΠΚΑ.
Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, λειτουργούν υποκαταστήματα τραπεζών στα οποία απευθύνονται τις τελευταίες ημέρες καταναλωτές για να συμπληρώσουν την αίτηση εξωδικαστικού συμβιβασμού, αλλά τα τραπεζικά στελέχη ζητούν χρήματα προκειμένου να τους εκδώσουν αναλυτική κατάσταση των οφειλών τους. Σύμφωνα με την καταγγελία, υπάλληλος τράπεζας στην περιοχή της Κατεχάκη ζήτησε για τον λόγο αυτό από τον ενδιαφερόμενο το ποσό των 30 ευρώ.
Καταναλώτρια κατήγγειλε, σύμφωνα πάντα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, ότι υπάλληλος από υποκατάστημα της Εθνικής αντί να της δώσει αναλυτική κατάσταση των οφειλών, της υπέδειξε να γράψει χειρόγραφα το ποσό της οφειλής της. Αλλες τράπεζες δεν δέχονται τις αιτήσεις που τους υποβάλλουν οι οφειλέτες, τις οποίες έχουν προμηθευτεί από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, και τους υποβάλλουν στη διαδικασία να συμπληρώνουν άλλες αιτήσεις ή τους παραπέμπουν από το ένα υποκατάστημα στο άλλο.
Περισσότερες από 5.000 επισκέψεις έχει δεχθεί η ηλεκτρονική σελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου για το θέμα των υπερχρεωμένων νοικοκυριών από την 1η Σεπτεμβρίου που ξεκίνησε η διαδικασία εξωδικαστικού συμβιβασμού.