Site icon NewsIT

Καταγγελία για αύξηση 318% σε λογαριασμό ρεύματος

29.10.2021 | 14:45
Καταγγελία για αύξηση 318% σε λογαριασμό ρεύματος

Δεν πίστευε στα μάτια της μια ηλικιωμένη στη Θεσσαλονίκη όταν πήρε στα χέρια της το λογαριασμό ρεύματος. Η 77χρονη που τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με εναλλακτικό πάροχο ρεύματος πλήρωνε περίπου 50 με 70 ευρώ. Ωστόσο, ο τελευταίος λογαριασμός της παρουσίαζε αύξηση που ξεπερνούσε το 300% και έφτανε τα 207,68 ευρώ.

Όπως αποκαλύπτει το GRTimes ο λογαριασμός ρεύματος στις 28/9 ήταν 65,29 ευρώ ενώ αυτός που εκδόθηκε στις 25/10 έφτανε τα 207,68 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση περίπου 318%. Σύμφωνα με την καταγγελία «το πρώτο παράδοξο είναι πως ο εκκαθαριστικός αυτός ήρθε μετά από 8 μήνες και η απάντησή τους στο ερώτημα μου, μα γιατί σε 8 και όχι σε 4, ήταν μήπως το ρολόι βρίσκεται σε κλειστό χώρο. Βεβαίως και βρίσκεται αλλά όλα αυτά τα χρόνια ο υπάλληλος χτυπάει το κουδούνι, ανοίγουμε, και αν παρ’ ελπίδα δεν υπάρχει κάποιος, αφήνει σημείωμα και τους λέμε τις κιλοβατώρες δια τηλεφώνου».

Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε πως ο λογαριασμός είχε ποσό ρεύματος 322,21 ευρώ μείον 269,55 των προηγούμενων μηνών ως έναντι, οπότε θα έπρεπε να πληρώσει 53 ευρώ. Ωστόσο, στην πίσω σελίδα υπήρχε το ποσό των 154,81 ευρώ, ως ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΟΤΣ. (Οριακή Τιμή Συστήματος), που ανέβασε υπερβολικά τον λογαριασμό, τριπλασιάζοντας το ποσό.

Σε ερώτηση αν εφαρμόζονται οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για στήριξη των νοικοκυριών με κατανάλωση από 300 έως 600 κιλοβατώρες, η εταιρεία υποστήριξε πως «δεν υφίσταται κάτι τέτοιο» και πως «ποτέ δεν μας έχει έρθει εγγράφως κάτι τέτοιο».

Τι είναι η Ρήτρα Αναπροσαρμογής

Η αντιπρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ (Ένωση Καταναλωτών – Η Ποιότητα Της Ζωής), Παναγιώτα Καλαποθαράκου, δήλωσε στο GRTimes πως υπάρχουν καταγγελίες για αυξήσεις σε λογαριασμούς ρεύματος που κυμαίνονται από 30-170%: «Οι αυξήσεις αυτές καταγράφονται το τελευταίο τρίμηνο Αυγούστου-Οκτωβρίου, ωστόσο μερικές αναπροσαρμογές υπήρχαν από τις αρχές του χρόνου σε κάποιους εναλλακτικούς προμηθευτές, οι οποίοι προέβλεπαν στις συμβάσεις τους τη Ρήτρα Αναπροσαρμογής. Δηλαδή, αν αυξηθεί η τιμή της χονδρικής την οποία αγοράζουν οι προμηθευτές για να την παρέχουν μετά στους καταναλωτές, τότε θα μετακυλήσουν αυτό το κόστος με κάποια κριτήρια, τα οποία όμως είναι αδιαφανή».

Τονίζει ακόμη ότι οι λογαριασμοί είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνουν κατανοητοί και πως για αυτόν τον λόγο, αυτή τη στιγμή είναι σε διαβούλευση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), τα νέα πρότυπα λογαριασμών που θα είναι πιο απλά και κατανοητά και τα οποία θα πρέπει να υιοθετήσουν οι εναλλακτικοί προμηθευτές, από 1/1/2022.

Σύμφωνα με την ίδια: «Ενώ η σύμβαση που έχει υπογράψει ο καταναλωτής είναι με χαμηλή χρέωση, ξαφνικά του εμφανίζεται μια άλλη χρέωση, ως συμπληρωματική ρήτρα αναπροσαρμογής, στις συμπληρωματικές χρεώσεις και με βάση κάποιο άρθρο της σύμβασης, όπως το χαρακτηρίζει η κάθε εταιρεία, όπου διπλασιάζει και παραπάνω τη χρέωση της κιλοβατώρας που έχει συμφωνηθεί».

Με βάση τα παραπάνω, η κ. Καλαποθαράκου αναφέρει πως τίθεται θέμα αδιαφάνειας και αιφνιδιασμού του καταναλωτή, ο οποίος δεν έχει ενημερωθεί σωστά εκ των προτέρων, ούτε για το ενδεχόμενο ότι μπορεί να γίνουν αυξήσεις, ούτε για το ποια ακριβώς είναι τα κριτήρια που θέτει ο προμηθευτής για τις αυξήσεις και τα οποία πρέπει να είναι προβλέψιμα και εύλογα.

Η αντιπρόεδρος αναφέρει πως υπάρχουν πάρα πολλά προγράμματα που μπερδεύουν: «333 υπάρχουν, εκ των οποίων περίπου τα 249 αφορούν στο ηλεκτρικό ρεύμα και τα υπόλοιπα στο φυσικό αέριο. Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε προμηθευτής έχει πάρα πολλά προγράμματα και δημιουργείται ένα χάος» δηλώνει, παραθέτοντας ένα μόνο από τα πολλά παραδείγματα που υπάρχουν. Όταν σου λένε ότι θα έχεις 30-40% φθηνότερη τιμή στην κιλοβατώρα από τη ΔΕΗ και σου βάζουν ένα πάγιο πχ 4,5 ευρώ τον μήνα, ενώ στη ΔΕΗ έχεις 0,52, αυτό και μόνο σου ανεβάζει την κιλοβατώρα σχεδόν στα επίπεδα της ΔΕΗ».

Tags:

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version