Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι εντός του 2018 θα ολοκληρωθεί διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της πολύ σημαντικής γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας από το Γαλάτσι στα Προπύλαια κι από εκεί στην Καισαριανή και του Ζωγράφου και στη συνέχεια στην Κηφισιά, και θα ξεκινήσει η κατασκευή του.
Επίσης τέλη του ‘18 αρχές του ‘19 θα λειτουργήσουν οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς Πειραιά. Μέσα στο ‘19 θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης και το 2020 θα παραδοθεί στους πολίτες.
“Πιστεύω θα τα καταφέρουμε για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης”
«Πιστεύω θα τα καταφέρουμε γιατί κι αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, ένα έργο που θ’ αφήσει πολλά οφέλη στην Κρήτη και στον τουρισμό, στις παραγωγικές μονάδες αλλά κυρίως στην ασφάλεια, μιας και στην Κρήτη έχουμε πάρα πολλά θέματα…» δήλωσε ο κ Σπίρτζης μιλώντας στον Ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο».
Τρένο και νέος οδικός άξονας σε Αχαία, Ηλεία και Μεσσηνία
Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 θα φθάσει στο Ρίο της Πάτρας η νέα διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή. Ο διαγωνισμός αφορά όλο το έργο μέχρι την Πάτρα αλλά το τι ακριβώς θα κατασκευαστεί στο τελευταίο τμήμα του, από το Ρίο μέχρι την Πάτρα, θα αποφασιστεί σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Για τον νέο οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος ο κ. Σπίρτζης είπε ότι ολοκληρώνεται η 8η διαγωνιστική διαδικασία και έχει φύγει ο φάκελος μεγάλου έργου για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από την οποία θα περιμένουμε μια πλήρη έγκριση. «Έχουμε επί της ουσίας, είπε, την προέγκριση αν θέλετε και των συμβούλων και των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
Ο υπουργός δεσμεύτηκε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες για τη κατασκευή του Οδικού Άξονα Πύργος-Τσακώνα αλλά και Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος. «Μελετητικά, για αυτά τα έργα, θα έχουμε ωριμότητα σε λίγους μήνες» είπε.
“Ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια”
Για το νέο σύστημα αναλογικής χρέωσης των διοδίων, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς και ο στόχος του υπουργείου είναι, τέλος του 2018, να λειτουργεί το σύστημα τουλάχιστον στην Εγνατία Οδό. Από κει και πέρα αρχές του 2019 θα γίνει μια προσπάθεια για να μπορέσει να λειτουργήσει το σύστημα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Εξήγησε ότι δεν θα υπάρχουν μηχανάκια σαν τα σημερινά epass. Δηλαδή θα έχουμε ένα σύστημα σύγχρονο που πάνω σ’ αυτό θα μπορούν να χτιστούν κι άλλες υποχρεώσεις που έχει η χώρα σε σχέση με τα βαριά οχήματα, όπως το να υπάρχει ηλεκτρονικός ταχογράφος ή άλλες επιλογές. Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι κεραίες και η τεχνολογία αυτή θα είναι μέσω δορυφόρου, θα είναι δορυφορική, θα μπορεί να παρέχεται για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα και άλλες υπηρεσίες σε όποιον θέλει, όπως να μπορεί να κάνει διαχείριση στόλου.
Αυτό όμως έχει να κάνει με τα επαγγελματικά οχήματα. Ο πολίτης θα μπορεί να μην έχει καν μια τέτοια συσκευή, θα μπορεί μέσα από μια εφαρμογή στο κινητό του, ή μια συσκευή, να διέρχεται από τον αυτοκινητόδρομο και να πληρώνει το λογαριασμό του. Θα έχει δηλαδή φορτώσει μονάδες και θα το έχει συνδέσει με κάποιο λογαριασμό. Θα είναι δηλαδή κάποια ηλεκτρονική εφαρμογή.
Ο στόχος είναι, πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης, να μην υπάρχουν διόδια κάθε 30, 40 χιλιόμετρα όπως υπάρχουν σήμερα. Ο στόχος είναι να έχουμε ένα δίκαιο σύστημα και να πληρώνει ο πολίτης, ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου ανάλογα με την απόσταση που διανύει. Και ο στόχος είναι να έχουμε μια χαμηλότερη χρέωση, στους χρήστες, στους πολίτες, που χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους.