Προφυλακίστηκε ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής μετά την ολοκλήρωση της απολογίας του ενώπιον του ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη, για την κλοπή του πίνακα του Πικάσο.
Ύστερα από πολύωρη απολογία, ο 49χρονος κατηγορούμενος για την κλοπή στη πινακοθήκη, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος. Ο κατηγορούμενος, σύμφωνα με πληροφορίες, υποστήριξε ό,τι και προανακριτικά όταν και ομολόγησε την κινηματογραφική κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη.
Συγκεκριμένα, ο κατηγορούμενος φέρεται να ανέφερε ότι δεν είχε συνεργό, δεν είχε σκοπό να πουλήσει τους πίνακες τόσο στην Ελλάδα και όσο στο εξωτερικό και ότι δεν τους παρέδωσε γιατί οι αρχές θα έφταναν στα ίχνη του από τα αποτυπώματα επάνω στους πίνακες.
Τελικά, οι ισχυρισμοί του δεν έπεισαν τον 6ο τακτικό ανακριτή, Αθανάσιο Μαρνέρη και τον αρμόδιο εισαγγελέα γνωμοδοτήσεων.
Οι κλεμμένοι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν μπορεί να ανευρέθηκαν όμως ένα ακόμα έργο τέχνης, όχι. Πρόκειται για τον πίνακα «Ο άγιος Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και σύμβολα του πάθους» του Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο)
Ο 49χρονος συλληφθείς για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη ισχυρίζεται ότι το κατέστρεψε. Συγκεκριμένα φέρεται να κατέθεσε ότι με αυτό σκούπισε το ματωμένο χέρι του κατά την προσπάθεια διαφυγής του και αργότερα να το πέταξε στη λεκάνη μιας τουαλέτας για να το εξαφανίσει.
Τον Σεπτέμβριο του 2019, όμως, ένα σχέδιο, πανομοιότυπο εμφανίστηκε στον ηλεκτρονικό κατάλογο οίκου δημοπρασιών στη Φλωρεντία με ειδικούς να τονίζουν ότι το σχέδιο που δημοπρατήθηκε είναι απίστευτα ίδιο, ενδεχομένως να είναι και το πρωτότυπο.
Ο κ. Στέλιος Γκαρίπης, συλλέκτης, δικηγόρος μίλησε στο Νίκο Ευαγγελάτο και την εκπομπή “Live News” για το τρίτο έργο που εκλάπη το οποίο και δεν βρήκαν οι αστυνομικές αρχές.
«Υπήρξε ένα δημοσίευμα από την εφημερίδα “Καθημερινή” επικοινώνησα με την κυρία Κασιμάτη για την δημοπράτηση στη Φλωρεντία του εν λόγω σχεδίου, εγώ δεν πείστηκα από την στάση της Εθνικής Πινακοθήκης που αποφάσισε να μην ασχοληθεί καθόλου.
Είμαι πεπεισμένος ότι ο πίνακας είναι το αυθεντικό σχέδιο και γι αυτό ζήτησα από την Εθνικής Πινακοθήκη νας μα δώσουν τα πρακτικά και να μας πουν που βασίζουν την άποψη τους ότι δεν είναι το ίδιο. Δεν απαντήθηκε ποτέ.Αποκλείω ότι το σχέδιο δεν ειναι αυθεντικό. Δεν είναι συμπτωματικό ότι το έργο αυτό δεν βρέθηκε.», ανέφερε.
«Θα είχε τιμή πώλησης πάνω από 100.0000 ευρώ δεδομένης της καλλιτεχνικής του αξίας. Από εκεί μπορούν να δοθούν όλες οι απαντήσεις αναφορικά στους συνεργούς, τους ηθικούς αυτουργούς, από εκεί θα φανούν όλα…» οι συνεργοί, οι ηθικοί αυτουργοί…», πρόσθεσε.