Site icon NewsIT
12:48 | 12.05.20

Κορονοϊός και διακοπές: Ρεσεψιόν με plexiglass, πισίνα με βάρδιες και υπαίθριο check in στα ξενοδοχεία

ξενοδοχεία
Newsit Newsroom

Πρωτόγνωρες οι συνθήκες φέτος σε ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα λόγω κορονοϊού. Αυστηροί κανονισμοί για... τα πάντα! Όσα θα πρέπει να γνωρίζουν οι επισκέπτες.

Προσωπικό, ρεσεψιόν, πισίνες και εστιατόρια σε ξενοδοχεία και άλλα τουριστικά καταλύματα αποκτούν πλέον αυστηρούς κανονισμούς, λόγω του κορονοϊού

Οι προδιαγραφές για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας. Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει Πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Τουρισμού.

Click4more: Έτσι θα πετά η Ryanair από 1η Ιουλίου: Υποχρεωτική μάσκα και τουαλέτα με… άδεια

Το βέβαιο είναι ότι οι επισκέπτες θα καταλύσουν υπό πρωτόγνωρες συνθήκες και όλα θα είναι διαφορετικά από τη στιγμή που θα… πατήσουν το πόδι τους στο ξενοδοχείο! 

Υπηρεσία υποδοχής

-Το προσωπικό να λαμβάνει μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου τουλάχιστον από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί κανόνες υγιεινής (περίπτωση βήχα ή φταρνίσματος)
-Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
-Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, φαρμακεία κτλ στην περιοχή ή/και εντός του καταλύματος και γ) παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.
-Παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού.
-Χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού) για την περίπτωση των τουριστικών καταλυμάτων 60 κλινών και άνω
-Αντισηπτικό υγρό για χρήση από τον πελάτη
-Προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης
-Ανάπτυξη εναλλακτικών του paper check-in (όπως mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση, τοποθέτηση τερματικών POS σε σημείο κοντά στον πελάτη, αποκλειστική χρήση καρτών για την πληρωμή)
-Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων
-Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.
-Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών.
-Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο
-Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες
-Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων.

Καθάρισμα δωματίων

-Σύσταση για χρήση ανελκυστήρων από συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανάλογα με το μέγεθος του θαλάμου.
-Καθαριότητα και απολύμανση
-Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.
-Διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση
-Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).
-Κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
-Απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων)
-Απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κλπ.
-Απομάκρυνση συσκευών καφέ, βραστήρων, συσκευασιών καφέ, τσαγιού και όλων των προϊόντων μίνι μπαρ
-Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού
-Οι υφασμάτινες επιφάνειες (πχ ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).
-Άνοιγμα πορτών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
-Σήμανση για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο
-Τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας.


Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού)

Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους

-Λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κτλ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο
-Διάταξη τραπεζιών στο χώρο για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων/τετραγωνικό -εξαιρουμένων των οικογενειών. Απόσταση μεγαλύτερη από 1,5 «πλάτη με πλάτη» των καρεκλών. Οι πελάτες να κάθονται αντικριστά σε απόσταση 1,5μ.
-Διεύρυνση χρονικού διαστήματος που είναι ανοικτά τα εστιατόρια για την εκ περιτροπής προσέλευση των επισκεπτών
-Έμφαση και προτροπή για room service χωρίς επιπλέον χρέωση.
-Το προσωπικό του room service να τηρεί αποστάσεις και να χρησιμοποιεί μέσα ατομικής προστασίας
-Κατά την κατανάλωση ποτών στα μπαρ παρέχονται μόνο συσκευασμένα ατομικά συνοδευτικά.
-Δεν συνιστάται η λειτουργία μπουφέ και συνιστάται η λειτουργία σερβιριζόμενων γευμάτων.

Χώροι αναψυχής για παιδιά

Σε αυτά περιλαμβάνονται οι παιδικές χαρές και ανοιχτοί χώροι παιδικής απασχόλησης, οι κλειστοί χώροι παιδικής απασχόλησης (kids clubs)

-Λειτουργία χώρων αναψυχής για παιδιά σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
-Αν λειτουργούν, καθαρισμός και απολύμανση χώρων βάσει πρωτοκόλλου
-Εξέταση αναστολής λειτουργίας τους κατά περίπτωση.
-Πρόβλεψη περιορισμού του αριθμού των παιδιών σε εξωτερικές δομές παιδότοπων/παιδικών χαρών.
-Παρακολούθηση παιδιών για τυχόν συμπτώματα

Υπηρεσίες ατομικών περιποιήσεων, spa και κοινόχρηστων εγκαταστάσεων

Σε αυτά περιλαμβάνονται ατομικές περιποιήσεις μασάζ, περιποίηση μαλλιών και άκρων, κομμωτήριο και κοινόχρηστες εγκαταστάσεις, γυμναστήριο, σάουνα, χαμάμ, υδρομασάζ.

-Λειτουργία των υπηρεσιών αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
-Τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους (πχ. reception spa, κομμωτηρίου, κοινόχρηστα WC)
-Τοποθέτηση plexiglass στην υποδοχή του spa και του κομμωτηρίου
-Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια)
-Αποφυγή συνωστισμού στις κοινόχρηστες εγκαταστάσεις
-Οδηγίες προς τους ενοίκους για την αποφυγή χρήσης των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων σε περίπτωση που αισθάνονται άρρωστοι.

Πισίνες και υδρομασάζ

-Τήρηση υγειονομικών διατάξεων και εγκύκλιων οδηγιών του Υπ. Υγείας
-Τήρηση απόστασης: η διάταξη των καθισμάτων (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ, κτλ.) θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δυο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο, να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση.
-Προσφορά πετσετών που θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας και απολύμανση κάθε ξαπλώστρας μετά από κάθε χρήση.
-Τοποθέτηση ειδικού υφάσματος μιας χρήσης πάνω στην ξαπλώστρα πριν την τοποθέτηση της πετσέτας
-Αυστηρός ορισμός αριθμού λουομένων: ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος του υπολογιζόμενου, βάσει του ρυθμού ανακυκλοφορίας ή ανανεώσεως του νερού της πισίνας, ως εξής:
α) Περίπτωση με συνεχή χλωρίωση του ανακυκλοφορούντος νερού: αναλογία 500 L/h ανά λουόμενο.

β) Περίπτωση πισίνας υδρομασάζ με συνεχή χλωρίωση του ανακυκλοφορούντος νερού: αναλογία 1200 L/h ανά λουόμενο.

γ) Περίπτωση κολυμβητικής πισίνας ή υδρομασάζ με ανανέωση του νερού από ασφαλή φυσική πηγή, μη υποκείμενη σε χλωρίωση: αναλογία 2000 L/h ανά λουόμενο.

Σε κάθε περίπτωση ο μέγιστος συνολικός αριθμός των λουόμενων εντός της πισίνας κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 2,5 m2 επιφανείας νερού.

Σε εσωτερικές κολυμβητικές πισίνες: 2 άτομα ανά 20 τμ

Συνεχής ανανέωση του συστήματος ανακυκλοφορίας του νερού με ρυθμό που να εξασφαλίζει την πλήρη ανανέωσή του στον χρόνο που αναλογεί σύμφωνα με το αντίστοιχο μέγεθος της κολυμβητικής δεξαμενής/εγκατάστασης ύδατος αναψυχής. Τήρηση του μέγιστου χρόνου πλήρους ανανέωσης νερού.
Συνιστάται ο διαχωρισμός λουόμενων μέσω ενός ωρολογίου προγράμματος ή εφόσον είναι δυνατόν μέσω ξεχωριστών εγκαταστάσεων για την κολύμβηση και εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων. Στην περίπτωση ξεχωριστών εγκαταστάσεων, οι εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τις ευπαθείς ομάδες θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο προσωπικό, το οποίο θα εξυπηρετεί αποκλειστικά αυτές τις εγκαταστάσεις.

Οι σερβιτόροι (καθώς και λοιπό προσωπικό που έρχεται σε επαφή με τους επισκέπτες) στην περιοχή με τους ευπαθείς επισκέπτες θα πρέπει να φορούν μάσκες και να εφαρμόζουν την υγιεινή των χεριών μετά την εξυπηρέτηση κάθε πελάτη. Θα πρέπει να υπάρχουν ξεχωριστές τουαλέτες και καταιωνητήρες (ντους) για τις ευπαθείς ομάδες και για τους υπόλοιπους επισκέπτες
Σημειώνεται ότι τα παραπάνω για τις ξαπλώστρες ισχύουν ομοίως σε παραλία.

Κοινόχρηστοι χώροι (ανοιχτοί και κλειστοί)

Στους κοινόχρηστους χώρους περιλαμβάνονται lobby, καθιστικά, υπαίθρια καθιστικά (συμπεριλαμβανόμενων των deck γύρω από τις κολυμβητικές δεξαμενές)

-Λειτουργία των χώρων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
-Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν αποστάσεις – εφαρμογή μέτρων όπως ταινίες στο δάπεδο, κώνους ή άλλα μέσα για την τήρηση των αποστάσεων.
-Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων.
-Μετακίνηση επίπλων για αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρηστους χώρους (4 άτομα/10 τμ)
-Ενδεχομένως self-service parking αντί για υπηρεσία valet. Αν παραμείνει η υπηρεσία valet parking, προστατευτικός εξοπλισμός για τον valet (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια)
-Εξέταση αναστολής λειτουργίας των business centers, εναλλακτικά συστήνεται η διάθεση πρόσβασης σε wifi και σε υπηρεσίες εκτύπωσης ή άλλων υπηρεσιών business centers μέσω σύνδεσης από προσωπική συσκευή του πελάτη.
-Να περιορίζεται ο συνωστισμός στις τουαλέτες.
Στις τουαλέτες, να συνιστάται με ενημερωτική σήμανση στους χρήστες να εκκενώνουν τις λεκάνες με κλειστό το καπάκι. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται ο περιορισμός της μετάδοσης μέσω του αερολύματος από την τουαλέτα κατά τη στιγμή της εκκένωσης.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version