Μια εξοργιστική καταγγελία έκανε ο γενικός γραμματέας της ΠΟΜΙΔΑ, Τάσος Βάππας, για τις ουρές που σχηματίζονται στο Κτηματολόγιο Αθηνών.
Σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε ο Τάσος Βάππας μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα, κάποιοι εκμεταλλευόμενοι τις μεγάλες ουρές που σχηματίζονται – πολλές φορές αποβραδίς – στο Κτηματολόγιο Αθηνών «βρίσκουν την ευκαιρία πάρα πολλοί να πηγαίνουν και να παίρνουν νούμερα από νωρίς, γράφουν το όνομά τους και στη συνέχεια πουλάνε τα νούμερα ακόμα σε αυτούς οι οποίοι έρχονται αργότερα ή αναλαμβάνουν διάφοροι διεκπεραιωτές έναντι αμοιβής, να περιμένουν στην ουρά».
Ο κ. Βάππας εξήγησε πως από τότε που τέθηκε σε λειτουργία το Κτηματολόγιο της Αθήνας, πριν από 2-3 μήνες, η εικόνα χειροτερεύει μέρα με την ημέρα, ενώ σημείωσε πως πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας «τεράστιας γραφειοκρατίας» και της περιπλοκότητας των συμβολαίων όπως έχουν διαμορφωθεί σε συνδυασμό με τον περιορισμό του προσωπικού του Υποθηκοφυλακείου της Αθήνας, το οποίο μόλις εντάχθηκε ουσιαστικά στο φορέα του Εθνικού Κτηματολογίου.
«Ένα μεγάλο μέρος των υπαλλήλων επέλεξαν αντί να ανήκουν στο Εθνικό Κτηματολόγιο, να απορροφηθούν σε άλλους τομείς του υπουργείου Δικαιοσύνης, οι οποίοι είχαν μικρότερη συναναστροφή με το κοινό και ενδεχομένως λιγότερη πίεση» προσέθεσε.
Ο ίδιος επεσήμανε πως «προφανώς, πρέπει ακόμα περισσότερα πράγματα να μπορέσουν να γίνονται με έναν τρόπο ηλεκτρονικό. Ωστόσο, υπογράμμισε πως υπάρχει ένας σημαντικός όγκος πιστοποιητικών που δεν μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονικά, ενώ παράλληλα, παρότι σε ορισμένα κτηματολογικά γραφεία υπάρχει πλήρης ψηφιοποίηση, σε κάποια άλλα – και η Αθήνα είναι ένα από αυτά – γιατί είναι από τα τελευταία που τέθηκαν σε λειτουργία, δεν παρέχονται ακόμα όλες οι υπηρεσίες ηλεκτρονικά, γι’ αυτό και η Αθήνα εμφανίζει αυτή την εικόνα.
«Έχει μεγαλύτερο όγκο συμβολαίων και αυτή την εποχή η αγοραστική κίνηση και συμβόλαια που είναι να μεταγραφούν, ο κύριος όγκος εντοπίζεται στην Αθήνα» συμπλήρωσε.
«Πολύ φοβάμαι ότι δεν μπορούν να κάνουν και πολλά πράγματα»
Σε ερώτηση πως να αποφύγουν την ταλαιπωρία της αναμονής, ο κ. Βάππας δήλωσε «πολύ φοβάμαι ότι δεν μπορούν να κάνουν και πολλά πράγματα» πέρα από το να έχουν μια καλή συνεργασία με το δικηγόρο ή τον συμβολαιογράφο τους, ώστε πολλά πράγματα να διεκπεραιωθούν από αυτούς με ηλεκτρονικό τρόπο.
«Γιατί πράγματι, οι πολίτες δεν έχουν την άνεση και την ευχέρεια να χρησιμοποιήσουν πολλές από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Επομένως, πρέπει να είναι σε μια επαφή με το δικηγόρο και τον συμβολαιογράφο τους, με τους οποίους συνεργάστηκαν ούτως ή άλλως για τη διεκπεραίωση του συμβολαίου, προκειμένου να ολοκληρωθούν κάποιες διαδικασίες. Και εν πάση περιπτώσει, έχει ανακοινωθεί ότι θα υπάρξει ένας ηλεκτρονικός τρόπος προτεραιότητας που θα εφαρμοστεί το επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να αποφεύγονται οι ουρές» ανέφερε.
«Να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια του των μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορονοϊού, το Υποθηκοφυλακείο της Αθήνας είχε εφαρμόσει ένα αρκετά ανορθόδοξο μεν, αλλά αποτελεσματικό σύστημα που έκλεινες τα ραντεβού σου ηλεκτρονικά και μπορούσες να πας την επόμενη μέρα να κάνεις τη δουλειά σου.
Το πρόβλημα που υπήρχε, είναι ότι τα ραντεβού αυτά έπρεπε να κλείσεις πάρα πολύ νωρίς το πρωί, δηλαδή στις οκτώ η ώρα, οκτώμισι που άνοιγε το σύστημα, σε δέκα λεπτά είχαν εξαντληθεί όλοι οι αριθμοί προτεραιότητας για την επόμενη μέρα.
Εν πάση περιπτώσει όμως, με αυτό τον τρόπο μπορούσε να γίνει δουλειά. Εμείς όσες φορές χρειάστηκε να το κάνουμε, δεν είχαμε πρόβλημα να πάρουμε έναν αριθμό προτεραιότητας για την επόμενη μέρα. Σίγουρα όμως, δεν είχαμε αυτή την εικόνα που έχουμε τώρα, με ανθρώπους να περιμένουν από τα ξημερώματα της προηγούμενης μέρας και να γίνεται όλο αυτό» τόνισε ο κ. Βάππας.