Site icon NewsIT
18:20 | 03.11.18

Κυψέλη – Πετράλωνα… πάνω στο πετάλι – Έρχονται νέοι ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα

Κυψέλη – Πετράλωνα… πάνω στο πετάλι – Έρχονται νέοι ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα
Newsit Newsroom

Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων της πόλης παρουσίασε ο Δήμος Αθηναίων. Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του, το νέο δίκτυο θα συνδεθεί με το υπάρχον "Γκάζι - Φάληρο".

Οι ποδηλατόδρομοι θα περνούν από την Κυψέλη, τους Αμπελόκηπους τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και τα Πετράλωνα, και αυτό θα γίνεται είτε μέσω της δημιουργίας ποδηλατολωρίδων είτε μέσω της κατασκευής δρόμων αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου (bicycle streets).

Το “δίκτυο” των ποδηλατοδρόμων

Ειδικότερα, γίνεται γνωστό πως στην περιοχή των Εξαρχείων και του Κολωνακίου το δίκτυο υποδομών θα γίνει για τις οδούς Στουρνάρη, Αραχώβης, Σολωμού, Ανδρέα Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Μασσαλίας, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη και Ζωοδόχου Πηγής. Σημειώνεται εξάλλου ότι στην περιοχή έχουν επιλεγεί ζευγάρια δρόμων, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται για άνοδο ή για κάθοδο και θα συνδέουν τη Λ. Αλεξάνδρας με το ιστορικό κέντρο της πόλης αλλά και με τον κεντρικό άξονα «Κηφισιά – Κέντρο» που αναμένεται να δημιουργηθεί.

Αποσαφηνίζεται ακόμα ότι οι παρεμβάσεις στην Κυψέλη αφορούν στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μιχαήλ Βόδα, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Ηπείρου. Στην περιοχή αυτή προτείνεται συνολικά η συνύπαρξη ποδηλάτων και ΙΧ με την Μιχαήλ Βόδα να δέχεται και αποκλειστική λωρίδα κίνησης ποδηλάτου, σημειώνεται και προστίθεται ότι στην 7η δημοτική κοινότητα θα δημιουργηθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων στην οδό Καλλιγά.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη, όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, «η πόλη μπαίνει στη σωστή πορεία. Δίνουμε συνεχώς χώρο στον πεζό και τον ποδηλάτη, ενθαρρύνουμε τη χρήση φιλικών στο περιβάλλον μέσων μετακίνησης, επιδιώκοντας παράλληλα τη μείωση της χρήσης των ΙΧ αυτοκινήτων και την αύξηση χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».

Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι για τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου, ο δήμος Αθηναίων αξιοποίησε τις συνεργασίες του με το δίκτυο C40 και ιδιαίτερα με το Walking and Cycling Network, το οποίο παρακολουθεί τις εξελίξεις και βρίσκεται αρωγός στο πλάνο για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Αθήνα. Στη διάρκεια της προετοιμασίας της πρότασης, συμπληρώνεται, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και επαφές με το αντίστοιχο τμήμα του δήμου της Βιέννης.

Ξεκινά και η… προδηλατοσύνδεση Γκάζι – Κηφισιά

Την ίδια στιγμή, ο δήμος Αθηναίων γνωστοποιεί ότι ξεκινά η προετοιμασία για τη σύνδεση του άξονα «Γκάζι-Κηφισιά», ένα έργο που αναμένεται να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Αττικής, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση. Τα δύο δίκτυα θα συνδέονται με τον κύριο άξονα «Κηφισιά – Γκάζι» και, κατ’ επέκταση, συνδέονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το ιστορικό κέντρο της πόλης.

Σε ό,τι αφορά την επιλογή του συγκεκριμένου δικτύου, ο δήμος Αθηναίων αναφέρει πως η επιλογή έγινε με βάση τη μορφολογία του εδάφους, το πλάτος των δρόμων, τα χαρακτηριστικά τους, ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια ώστε το δίκτυο να είναι απολύτως χρηστικό για τους ποδηλάτες και να λειτουργήσει ως μέσο για να αναβαθμιστούν οι περιοχές τις οποίες διασχίζει. Περαιτέρω σημειώνει ότι στηρίχτηκε τόσο στις προδιαγραφές των ποδηλατοδρόμων που έχουν εκπονηθεί από τη διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) όσο και στον ανανεωμένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Βασικό μέλημα της ομάδας εργασίας, σύμφωνα με τον δήμο της Αθήνας, ήταν το σχέδιο να είναι απολύτως λειτουργικό για τους χρήστες, με στόχο όχι μόνο να αναπτυχθεί η χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα αλλά και ταυτόχρονα να μπορούν να συγκεντρωθούν πολύτιμα δεδομένα που θα αφορούν στο βαθμό αποδοχής του έργου από τους πολίτες, καθώς έτσι, θα μπορούν να σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα βασισμένα σε αντικειμενικά κριτήρια και να προταθεί η επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων σε περισσότερους δρόμους και περιοχές.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version