Ελλάδα

Κυρανάκης: Κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκονται τα τρένα – Οι ανακοινώσεις για τον σιδηρόδρομο

Παράλληλα το κέντρο εκπαίδευσης του ΟΣΕ θα αναβαθμιστεί και έχουν ήδη ξεκινήσει συνομιλίες με διεθνείς οργανισμούς ενώ η Hellenic Train δεσμεύτηκε να επενδύσει σε νέα τρένα

Τα μέτρα άμεσης εφαρμογής που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Όπως τόνισε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης παρουσιάζοντας τα μέτρα για τον σιδηρόδρομο «δημιουργείται η πλατφόρμα railway.gov.gr και ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει σε πραγματικό επίπεδο που βρίσκονται τα τρένα».

Αναφέρθηκε επίσης στις επί μέρους εφαρμογές όπως το Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων, το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών και την εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων.

«Το νομοσχέδιο βάζει τα θεμέλια για έναν σιδηρόδρομο πιο ασφαλή, πιο σύγχρονο, πιο αξιόπιστο. Χωρίς μεγάλα λόγια, χωρίς υπερβολές και κυρίως με σεβασμό στους πολίτες που περιμένουν να δουν αλλαγές στην πράξη», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης εξειδικεύοντας τα μέτρα για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου, μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Το νέο νομοσχέδιο επιχειρεί ριζικές τομές στο μοντέλο λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου, δικλείδες ασφαλείας για την κυκλοφορία των τρένων αλλά και αυστηρή αξιολόγηση για το προσωπικό.

Εισάγει μια δέσμη μέτρων άμεσης εφαρμογής που ενισχύουν τη σιδηροδρομική ασφάλεια, δίνοντας έμφαση στην αναδιοργάνωση των φορέων και την ενίσχυση της λογοδοσίας.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο βασίζεται σε τρεις πυλώνες παρέμβασης:

1.Νέες Δομές Ασφαλείας Σιδηροδρόμου
2.Εκπαίδευση, Αξιολόγηση Προσωπικού Σιδηροδρόμου- Αυστηροποίηση Κυρώσεων
3.Σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ / Ταχεία στελέχωση ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Το σύνολο των διατάξεων θα τεθεί το προσεχές διάστημα σε δημόσια διαβούλευση, με στόχο την άμεση έναρξη εφαρμογής.
«Κάνουμε ένα αποφασιστικό βήμα για την ουσιαστική αναβάθμιση της ασφάλειας του σιδηροδρόμου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός.

«Πρόκειται για ένα πλάνο με χρονοδιάγραμμα, συγκεκριμένες δράσεις και εργαλεία ελέγχου», είπε, τονίζοντας πως η ασφάλεια των μετακινήσεων δεν είναι πια θεωρία· «γίνεται καθημερινό δικαίωμα όλων των πολιτών».

«Τα μέτρα άμεσης εφαρμογής αναβαθμίζουν την καθημερινή λειτουργία, θεσμοθετούν τον νέο ΟΣΕ, υιοθετώντας νέες τεχνολογίες, σαφείς κανόνες και αυστηρό έλεγχο, ενώ η βελτίωση του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί πλέον προτεραιότητά μας. Γνωρίζουμε ότι η εμπιστοσύνη των πολιτών θα κερδηθεί δύσκολα. Κάτι τέτοιο χτίζεται μόνο μέσα από πράξεις, λογοδοσία, διαφάνεια και συνέπεια σε όλα τα επίπεδα.

Το σχέδιο αυτό βάζει τα θεμέλια για έναν σιδηρόδρομο πιο ασφαλή, πιο σύγχρονο, πιο αξιόπιστο. Χωρίς μεγάλα λόγια, χωρίς υπερβολές και κυρίως με σεβασμό στους πολίτες που περιμένουν να δουν αλλαγές στην πράξη» τόνισε ο κ. Κυρανάκης.

Αναλυτικά τα μέτρα του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση επιπέδου ασφάλειας του Σιδηροδρόμου

1.Νέες Δομές Ασφαλείας Σιδηροδρόμου

Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, δημιουργείται ένα Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, με πλήρη εικόνα και έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου σε πραγματικό χρόνο στο σύνολο του 24ωρου. Σε συνεργασία με τα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας, θα καταγράφει κάθε εντολή, πιθανή παραβίαση και συμβάν, διασφαλίζοντας συνεχή επιτήρηση, και άμεση παρέμβαση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας στελεχώνεται από:
● Επόπτες του ΟΣΕ
● Εκπρόσωπο κάθε σιδηροδρομικής επιχείρησης
● Εκπρόσωπο της Αστυνομίας
● Εκπρόσωπο της Πυροσβεστικής
Θα εποπτεύει:
● Τις τοπικές τηλεδιοικήσεις
● Το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού
● Τα σταθμαρχεία
● Την τήρηση του Γενικού Κανονισμού
● Το Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων

Το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας θα παρεμβαίνει ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού: σε περίπτωση ακίνδυνης παραβίασης θα καταγράφει το συμβάν ψηφιακά, σε περίπτωση δυνητικού κινδύνου θα ενημερώνει άμεσα τις τηλεδιοικήσεις και τον μηχανοδηγό, ενώ σε περίπτωση άμεσου κινδύνου θα δίνει εντολή για την ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας.
Με αυτόν τον τρόπο θα είναι εφικτή η άμεση ενεργοποίηση των μηχανισμών ασφαλείας χωρίς καθυστερήσεις. Το Κέντρο θα λειτουργεί πλέον ως ενιαίος «πύργος ελέγχου», με όλους τους κρίσιμους φορείς σε κοινή επιχειρησιακή βάση, για την πρόληψη και την προστασία του επιβατικού κοινού και του δικτύου.

Railway.gov.gr – Η νέα πλατφόρμα ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο

Η εφαρμογή επιτρέπει real-time παρακολούθηση όλων των αμαξοστοιχιών, σταθμών, και δρομολογίων, με πλήρη γεωγραφική κάλυψη στα περίπου 2.000 χλμ. του δικτύου.

Δημιουργείται υποδομή για άμεση απόκριση, πρόληψη και ανάλυση συμβάντων. Κάθε πολίτης θα βλέπει πού βρίσκονται τα τρένα σε πραγματικό χρόνο.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο καθιστά υποχρεωτική την εγκατάσταση δύο προηγμένων δεκτών GNSS σε κάθε μηχανή τρένου, καθώς και δορυφορικής σύνδεσης στο διαδίκτυο. Χάρη στη χρήση του συστήματος Hellenic Positioning System (HEPOS), το στίγμα κάθε συρμού θα μεταδίδεται ανά λίγα δευτερόλεπτα με ακρίβεια έως και 5 εκατοστών.

Σε αντίθεση με την παραδοσιακή τεχνολογία GPS, το νέο σύστημα επιτρέπει την άμεση παρακολούθηση της ακριβούς θέσης και ταχύτητας κάθε τρένου, καθώς και της γραμμής στην οποία κινείται. Παράλληλα, ειδικός αλγόριθμος ανιχνεύει έγκαιρα τυχόν πορείες σύγκρουσης, ακόμη και αν τα τρένα βρίσκονται σε απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων, επιτρέποντας την άμεση ενεργοποίηση των απαραίτητων μηχανισμών αποτροπής.

Η πλατφόρμα railway.gov.gr έρχεται να θέσει νέα δεδομένα στην ασφάλεια και τη διαφάνεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, προσφέροντας σε πολίτες και αρμόδιες αρχές πλήρη εικόνα και έγκαιρη πληροφόρηση σε κάθε σημείο του δικτύου.

Τι είναι το HEPOS

Το Ελληνικό σύστημα εντοπισμού HEPOS είναι ένα έργο υποδομής, το οποίο επιτρέπει τον προσδιορισμό θέσης με υψηλή ακρίβεια αξιοποιώντας το σύνολο των υφιστάμενων δορυφορικών συστημάτων εντοπισμού (GPS, GLONASS, GALILEO). Έτσι, επιτυγχάνονται ομοιογενείς και ακριβείς τοπογραφικές μετρήσεις στο σύνολο της χώρας, ταχύτερα και οικονομικότερα.
Το HEPOS αποτελείται από ένα δίκτυο 98 μόνιμων δορυφορικών σταθμών αναφοράς και ένα Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Ελληνικού Κτηματολογίου. Επεξεργάζεται τα στοιχεία των σταθμών αναφοράς και αποστέλλει στο χρήστη τα δεδομένα που απαιτούνται για τον ακριβή προσδιορισμό θέσης. Οι χρήστες του συστήματος μπορούν να παίρνουν τα δεδομένα είτε σε πραγματικό χρόνο, είτε σε μεταγενέστερο χρόνο μέσω του δικτυακού τόπου του HEPOS.

Κάμερες στην υπηρεσία της ασφάλειας

Επιπλέον, το νομοσχέδιο προβλέπει την υποχρεωτική εγκατάσταση κάμερας σε κάθε καμπίνα μηχανοδηγού, στους χώρους εργασίας των σταθμαρχών, καθώς και σε κάθε κρίσιμη για την ασφάλεια υποδομή. Παράλληλα, περισσότερες από 1.500 κάμερες που βρίσκονται σε σήραγγες και άλλα καίρια σημεία του δικτύου θα επιτηρούνται συνεχώς μέσω ειδικού λογισμικού, με στόχο την άμεση ανίχνευση οποιασδήποτε ανωμαλίας ή πιθανής απειλής.

Ψηφιακή καταγραφή εντολών και παραβάσεων

Εισάγεται ηλεκτρονικό σύστημα real-time alerts για κάθε απόκλιση από τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης (ΓΚΚ), με διατήρηση ιστορικού για κάθε συμβάν. Οι έγχαρτες εντολές αντικαθίστανται από ψηφιακό σύστημα που διασφαλίζει την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητα αυτών

2.Εκπαίδευση, Αξιολόγηση Προσωπικού Σιδηροδρόμου- Αυστηροποίηση Κυρώσεων

Αξιολόγηση στα πρότυπα του ΓΕΑ

Σε συνεργασία με τις Υγειονομικές Υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων, θα διεξάγονται πλέον ψυχομετρικές και ιατρικές δοκιμασίες αυστηρών προδιαγραφών για όσους υπηρετούν σε κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο.

Οι δοκιμασίες θα είναι υποχρεωτικές τόσο κατά την πρόσληψη, όσο και στις τακτικές αξιολογήσεις του προσωπικού και θα περιλαμβάνουν εξετάσεις αντανακλαστικών, ψυχομετρικές δοκιμές, δοκιμασίες διαχείρισης κρίσεων υπό πίεση, χρήση προσομοιωτών, έλεγχο ορθοφωνίας, γενική ιατρική εξέταση και έλεγχο αισθήσεων, αιματολογικές εξετάσεις για ανίχνευση ναρκωτικών ουσιών, καθώς και αξιολόγηση θεωρητικών γνώσεων.
Επαναφορά Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας

Ως πρόσθετη δικλείδα ασφαλείας, επανέρχεται η υποχρεωτική παρουσία Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας σε όλα τα δρομολόγια που κινούνται με ταχύτητα άνω των 120 χιλιομέτρων την ώρα. Ο θεσμός, επιστρέφει ενισχυμένος, καθώς κάθε προϊστάμενος θα διαθέτει εκπαίδευση μηχανοδηγού και σταθμάρχη.

Στα καθήκοντά του περιλαμβάνονται η παρακολούθηση της τήρησης του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, η παρακολούθηση των τηλεπικοινωνιών, ο έλεγχος για σημάδια κόπωσης ή αδυναμίας του μηχανοδηγού, ενώ έχει δικαίωμα επέμβασης σε περίπτωση παραβίασης κανόνων και αντικατάστασης του μηχανοδηγού αν απαιτηθεί.

Ο Προϊστάμενος λειτουργεί ως διευθυντής της αμαξοστοιχίας και παραμένει σε άμεση επικοινωνία με το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας.

Αυστηρό Σύστημα Αξιολόγησης

Σε περίπτωση παραβιάσεων του Γενικού Κανονισμού από υπαλλήλους κρίσιμων καθηκόντων, εισάγεται νέο σύστημα κατηγοριοποίησης των παραβάσεων σε υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου. Με τη χρήση του συστήματος ψηφιακής καταγραφής, θα παρακολουθείται η σωρευτική συμπεριφορά κάθε υπαλλήλου. Όσον αφορά το προσωπικό των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, σε περίπτωση μη απομάκρυνσης μηχανοδηγού που έχει υποπέσει σε παραβάσεις, θα προβλέπεται η αναστολή της άδειας λειτουργίας της επιχείρησης.

3.Σύγχρονη εταιρική δομή και ευελιξία για τον νέο ΟΣΕ με «μοντέλο ΔΕΗ»

Ανεξάρτητη Διοίκηση και Διοικητική Ευελιξία

Ο νέος ΟΣΕ μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε.», υπό ανεξάρτητο Διοικητικό Συμβούλιο. Θεσπίζεται μεγαλύτερη ευελιξία στις διαδικασίες προσλήψεων εξειδικευμένου προσωπικού, με στόχο την άμεση κάλυψη αναγκών, χωρίς τις χρονοβόρες εγκρίσεις και διαδικασίες που ισχύουν στον δημόσιο τομέα. Παράλληλα, προβλέπεται δυνατότητα μετακινήσεων και αλλαγών εντός της νέας εταιρείας χωρίς τους περιορισμούς του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, καθώς και η δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα και το εξωτερικό, με ανταγωνιστικότερους μισθούς σε σχέση με το ενιαίο μισθολόγιο. Επιπλέον, εισάγονται πιο ευέλικτες και στοχευμένες διαδικασίες για την προμήθεια εξοπλισμού και την υλοποίηση κρίσιμων έργων υποδομής.

Αναδιοργάνωση Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
● Νέα οργανωτική δομή και επιτάχυνση προσλήψεων ευέλικτων διαδικασιών
● Σύσταση Μονάδας Επιθεωρητών Σιδηροδρόμων στη ΡΑΣ
● Πλήρης Οικονομική Ανεξαρτησία του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
● Πλήρης εφαρμογή των συστάσεών του με αυτό το Νομοσχέδιο
● Λειτουργεί ανεξάρτητα σε διοικητικό και οικονομικό επίπεδο

Συντάσσεται Ενιαίο Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων

Για τη διασφάλιση της αποτελεσματικής αντιμετώπισης και διαχείρισης σιδηροδρομικών ατυχημάτων, καταρτίζεται Ενιαίο Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Στο σχέδιο αποτυπώνονται με σαφή τρόπο ο επιχειρησιακός σχεδιασμός και οι συγκεκριμένοι ρόλοι και πρωτόκολλα για όλους τους κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς σε περίπτωση ατυχήματος.

Η Επιτροπή Κατάρτισης Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων αποτελείται από: εκπροσώπους των Υπουργείων Υποδομών & Μεταφορών, Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, Προστασίας του Πολίτη και Υγείας, της Ελληνικής Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, της ΡΑΣ και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Σε ό,τι αφορά την Hellenic Train, ο αναπληρωτής υπουργός γνωστοποίησε πως δεσμεύτηκε να επενδύσει σε νέα τρένα ενώ θα υπάρξει αξιολόγηση εξ αρχής της σύμβασης η οποία είχε υπογραφεί με την εταιρεία.

 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Πιθανότατα η “ροζ” καταγγελία έγινε από πρώην της», λέει το περιβάλλον της 26χρονης αστυνομικού – «Έχει υποστεί σεξουαλική παρενόχληση»
Η αστυνομικός καταγγέλθηκε ότι πηγαίνει με άδεια σε ροζ ραντεβού στο Ντουμπάι - «Συκοφαντικές και ψευδείς καταγγελίες», δηλώνει η δικηγόρος της
ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ 3