Στα δικαστήρια η αντιπαράθεση του Συνδέσμου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) και της εταιρείας Taxibeat με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη να δίνει το παρών, τασσόμενος στο πλευρό του ΣΑΤΑ.
Η εμπορική δραστηριότητα της εταιρίας Taxibeat (σ.σ πλέον Beat) βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης που πραγματοποιήθηκε ενώπιον του Πρωτοδικείου της Αθήνας για την αγωγή που έχει καταθέσει η εταιρία σε βάρος του προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιου Λυμπερόπουλου, με την οποία διεκδικεί αποζημίωση ύψους 260.000 ευρώ για προσβολή προσωπικότητας.
Η εταιρία εγκαλεί τον κ. Λυμπερόπουλο ότι έχει προχωρήσει σε προσβλητικούς χαρακτηρισμούς και αναληθείς ειδήσεις, που αμαύρωσαν τη φήμη της εταιρίας, θέτοντας σε κίνδυνο την εμπορική πίστη, την επαγγελματική υπόσταση και το εμπορικό της μέλλον, και ότι τα από μέρους του διαδοθέντα είναι πλήρως αναληθή.
Μεταξύ των δηλώσεων που αποδίδονται στον πρόεδρο του ΣΑΤΑ είναι ο ισχυρισμός του ότι από το 2011 η Taxibeat φοροδιαφεύγει, λειτουργεί παράνομα και ότι διατηρεί offshore σε νησιά, όπου και καταλήγουν τα έσοδα της εταιρείας.
“Καταθέσαμε την ψυχή του Έλληνα πολίτη” είπε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος και κατηγόρησε την Taxibeat (σ.σ πλέον Beat) για ασυδοσία, τόσο απέναντι στον κλάδο των αυτοκινητιστών όσο και απέναντι στην Πολιτεία.
Στο Δικαστήριο κατέθεσε ως μάρτυρας ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης , ο οποίος αναφερόμενος στο περιεχόμενο των δηλώσεων του Θύμιου Λυμπεροπούλου επισήμανε: “Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ έχει καθήκον να υπερασπιστεί τον κλάδο σε θεσμικό πλαίσιο. Σε αυτό το μέτρο κινήθηκε”.
Παράλληλα, υποστήριξε ότι “ένα εξάμηνο πριν την ψήφιση του νέου νόμου το Μάρτιο του 2018, υπήρξαν ανώνυμες αναφορές στο υπουργείο σε σχέση με τον τρόπο πληρωμής της εταιρίας. Καταγγελλόταν πως οι οδηγοί λάμβαναν χρήματα με εμβάσματα από το εξωτερικό, άρα χρήματα έφευγαν από τη χώρα” κατέθεσε στο δικαστήριο ο Χρήστος Σπίρτζης, προσθέτοντας ωστόσο πως δεν γνωρίζει αν έχουν υπάρξει έλεγχοι των αρχών. Όπως επεσήμανε, πριν την ψήφιση του Νόμου 4530/2018 “υπήρχε νομική αταξία, κενό νόμου και παράβαση νόμου, καθώς σε ορισμένα επαγγέλματα είχαμε καταστρατήγηση τιμής”.
Από την πλευρά της, η οικονομική διευθύντρια της Taxibeat αναφέρθηκε στα αναληθή δημοσιεύματα όπου μεταξύ άλλων γινόταν λόγο για φοροδιαφυγή και φορολογικούς παραδείσους. Σύμφωνα με τη μάρτυρα, η εταιρία ελέγχεται τακτικά από τις φορολογικές αρχές, ενώ δεν καταβάλει φόρο εισοδήματος καθώς είναι ελλειμματική.
“Τα δημοσιεύματα μας έπληξαν και αναγκαστήκαμε να κινηθούμε δικαστικά. Το τελευταίο τρίμηνο του έτους, λόγω εποχικότητας, είναι το καλύτερο τρίμηνο με 40% αύξηση. Τα αναληθή δημοσιεύματα και ο δημόσιος λόγος του Θ. Λυμπερόπουλου που εντάθηκε το Σεπτέμβριο του 2017 είχε σαν αντίκτυπο όχι αναμενόμενη αύξηση. Χρειάστηκαν πρόσθετες ενέργειες όπως την πρόσληψη συμβούλων διαχείρισης και διαφημιστικής καμπάνιας, ύψους 270.000 ευρώ”.
Παράλληλα αναφερόμενη στον κ. Λυμπερόπουλο τόνισε ότι ¨”ακολουθεί αναχρονιστικά πρότυπα. Δεν αγκαλιάζει την καινοτομία που φέρνουμε, δεν την αναγνωρίζει. Θέλει να αφήσει τον κλάδο όπως ήταν πριν 20 χρόνια”.
Στο δικαστήριο βρέθηκαν δεκάδες αυτοκινητιστές για να παρακολουθήσουν τη διαδικασία ενώ το παρών έδωσε κι ο ιδρυτής της Taxibeat, Νίκος Δανδράκης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΙΡΗΝΗ ΜΙΛΗ