Συνήθως "σπάνε" τα τηλέφωνα, αλλά τώρα θα πρέπει να... σπάσουν τον κουμπαρά για να πληρώσουν πρόστιμα. Ο λόγος για τις "εταιρείες ενημέρωσης οφειλών" όπως ονομάζονται "επισήμως" οι εισπρακτικές. Κατέχουν την... μερίδα του λέοντος στα πρόστιμα ύψους 404.600 ευρώ που "έκοψε" η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Οι... συνηθισμένες αιτίες και τα υπόλοιπα πρόστιμα που επιβλήθηκαν.
Πρόστιμα συνολικού ύψους 404.600 ευρώ επέβαλε το 2018 η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Τα περισσότερα πρόστιμα, μάλιστα, επιβλήθηκαν σε εισπρακτικές εταιρείες, με το αιτιολογικό της… αδικαιολόγητης ενόχλησης σε καταναλωτές, ακόμη και σε περιπτώσεις χρεών που βρίσκονται ήδη σε διακανονισμό ή ρύθμιση!
Τα πρόστιμα επεβλήθησαν, είτε κατόπιν εκτεταμένης αυτεπάγγελτης έρευνας, είτε κατόπιν καταγγελιών καταναλωτών και εισήγησης της αρμόδιας διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, για παραβάσεις της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών και συγκεκριμένα για τους γενικούς όρους συναλλαγών, τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος, την εμπορία από απόσταση προϊόντων και υπηρεσιών, τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, τις εγγυήσεις, την λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, ειδικότερων τραπεζικών και ασφαλιστικών θεμάτων, κλπ.
Αναλυτικά τα πρόστιμα στις εισπρακτικές
– Πρόστιμα συνολικού ύψους 277.500 ευρώ σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αναφορικά με την συχνότητα όχλησης των οφειλετών, τη μη ταυτοποίησή τους, την όχλησή τους στην εργασία και με περιπτώσεις που οι οφειλές τους βρίσκονται σε ρύθμιση ή διακανονισμό.
Τα υπόλοιπα πρόστιμα
– Πρόστιμα συνολικού ύψους 85.500 ευρώ σε επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και ηλεκτρονικά καταστήματα, για μη εκπλήρωση της εγγύησης, για είσπραξη ποσών για αγορά αγαθών τα οποία δεν παραδόθηκαν, για μη αναγνώριση του δικαιώματος της αναιτιολόγητης υπαναχώρησης στην εξ αποστάσεως σύμβαση εντός της ορισμένης χρονικής προθεσμίας των 14 ημερών, για την παραπλάνηση των καταναλωτών σχετικά με την τιμή και την διαθεσιμότητα αγαθού, για την παραπλάνηση των καταναλωτών σε σχέση με τα δικαιώματά τους από την νόμιμη εγγύηση και τις υποχρεώσεις του προμηθευτή ηλεκτρονικού καταστήματος, για δημιουργία αναληθούς εντύπωσης ως προς την ταυτότητα του προμηθευτή, για παροχή εσφαλμένων πληροφοριών ως προς τα χαρακτηριστικά του αγαθού και για μη επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλε ο καταναλωτής μετά από ακύρωση σύμβασης αγοράς αγαθού εξ αποστάσεως.
– Πρόστιμο ύψους 39.600 ευρώ σε ινστιτούτο αισθητικής, επειδή δεν κατήρτισε έντυπες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με τους καταναλωτές και δεν επέστρεψε τα αχρεωστήτως εισπραχθέντα ποσά.
Δεν είναι μόνο οι εισπρακτικές για τα πρόστιμα
– Πρόστιμο ύψους 2.000 ευρώ σε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, επειδή δεν χορήγησε σε οφειλέτη, εντός του προβλεπόμενου χρονικού ορίου, την αναλυτική κατάσταση οφειλών του, προκειμένου να την καταθέσει στο αρμόδιο Ειρηνοδικείο.
– Επιπλέον η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε 9 διοικητικές κυρώσεις σύστασης για συμμόρφωση επιχειρήσεων με την νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή.
Η ενημέρωση για τα πρόστιμα σε εισπρακτικές και όχι μόνο
Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή σημειώνει επίσης σε ανακοίνωσή της ότι, κατά την διάρκεια του προηγούμενου έτους πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις από την γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
[read4more]
Κι αυτό με σκοπό την πληρέστερη ενημέρωση των καταναλωτών και των προμηθευτών ως προς το νέο διαμορφωθέν θεσμικό πλαίσιο για την προστασία των καταναλωτών, όπως η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβούλιου Καταναλωτή και Αγοράς (ΕΣΚΑ), μία εκδήλωση για τον νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR)-Ηλεκτρονικό Εμπόριο και μία ημερίδα για τη «Νέα Συμφωνία για τους καταναλωτές» και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης τους στην ενιαία αγορά στο πλαίσιο των ραγδαίων μεταβολών της.
Επίσης, κατά το έτος 2018, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε τέσσερα Δελτία Τύπου για την ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού σε θέματα επικαιρότητας και συνεργάστηκε με την Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης και Καταναλωτών (DG JUST) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προώθηση της ευρωπαϊκής καμπάνιας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την ενεργειακή απόδοση μέσω της ανάρτησης σχετικών πληροφοριών στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή www.efpolis.gr.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η γραμμή καταναλωτή 1520 υποδέχεται τις καταγγελίες των καταναλωτών και παρέχει συμβουλές για τις συναλλαγές τους με τις επιχειρήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ