Φαίνεται πως τα χειρότερα δεν τα έχουμε δει ακόμα, αλλά μάλλον πλησιάζουν! Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΣΕ, Βασίλη Κορκίδη, πλέον η μείωση της κίνησης στην αγορά επηρεάζει και τα τρόφιμα. Μιλώντας στο NewsIt, o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου σημειώνει πως για πρώτη φόρα στα χρονικά καταγράφηκε μείωση 4% του τζίρου στις αγορές τροφίμων.
Οι Έλληνες αλλάζουν καταναλωτικές συνήθειες, μειώνουν ακόμη και τις αγορές ειδών πρώτης ανάγκης και προσπαθούν να κάνουν οικονομία ακόμα και στο φαγητό, ενώ πριν από μερικά χρόνια γέμιζαν τα ψυγεία τους!
Μετά τη διασκέδαση, τα ψώνια και τις διακοπές σειρά έχει και το φαγητό, με τους καταναλωτές να κάνουν μόνο αγορές που είναι απολύτως απαραίτητες και αυτές χωρίς περιττά έξοδα. Αυτό τουλάχιστον «μαρτυρούν» τα στοιχεία, 15 μέρες μετά την έναρξη των θερινών εκπτώσεων.
Αναλυτικά οι κλάδοι και οι αρνητικές μεταβολές τους:
ΕΝΔΥΣΗ-ΥΠΟΔΗΣΗ:10%
ΕΠΙΠΛΑ: 10,5%
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ: 9%
ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ: 8%
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ-ΟΙΚΙΑΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: 10%
ΒΙΒΛΙΑ-ΧΑΡΤΙΚΗ ΥΛΗ: 6%
ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: 15 %
Καταστηματάρχες μιλούν στο NewsIt για τελείως διαφορετική συμπεριφορά των καταναλωτών. Η βασικότερη αλλαγή έχει να κάνει με την ποσότητα των αγορών τους.
Η κα. Ουρανία Βρούβα έχει κατάστημα με δώρα και οικιακό εξοπλισμό. Όπως δηλώνει, ενώ οι εκπτώσεις που κάνει φτάνουν το 50%, ο κόσμος αντί να ψωνίζει, προτιμά να κάνει βόλτες μπροστά από τα μαγαζιά και να κοιτά τις βιτρίνες. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα μιας πελάτισσας που έψαχνε δώρο για ένα γάμο, αλλά δεν ήθελε να χαλάσει πάνω από 20 ευρώ! ”Με 20 ευρώ δεν παίρνεις ούτε τούρτα”, λέει χαρακτηριστικά.
Λίγα μέτρα πιο κάτω, στην οδό Ερμού, διατηρεί κατάστημα με γυναικεία ρούχα η κα Μαίρη Παπακωνσταντίνου. Όπως μας αποκαλύπτει, 1,5 μήνα πριν καν αρχίσουν οι εκπτώσεις, μείωσε τις τιμές σε όλα τα προϊόντα της στα 15-20 ευρώ, αλλά οι πελάτες αναζητούσαν μεγαλύτερες εκπτώσεις και έκαναν παζάρια στην τιμή! ”Δεν ψωνίζουν ποσότητες. Για να μην μπούμε μέσα πρέπει να ψωνίζουν ποσότητες ρούχων. Ήδη οι τιμές μας είναι πολύ χαμηλές”.
Στο εμπορικό τρίγωνο της Ερμού, τα καταστήματα υποδημάτων ίσως είναι τα περισσότερα από κάθε άλλη περιοχή της Αθήνας, για αυτό και οι τιμές είναι άκρως ανταγωνιστικές. Ο Γιώργος Αντωνιάδης, ιδιοκτήτης ενός τέτοιου καταστήματος, λέει με έντονο ύφος: ”Τραβήξτε φωτογραφία την βιτρίνα και τις τιμές μου και δείτε το μαγαζί, άδειο!”. Και συνεχίζει: “Το χειρότερο από όλα είναι πως δεν είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας στις τράπεζες, φαινόμαστε κακοί οφειλέτες, θέλουμε να πληρώσουμε και δεν έχουμε”.