Τετάρτη, 20 Νοε.
15oC Αθήνα

Μετρό Πειραιά: Παρέμβαση Ντογιάκου για εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι

Μετρό Πειραιά: Παρέμβαση Ντογιάκου για εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι

Την παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, προκάλεσε η έρευνα των Data Journalists σχετικά με την εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς του Μετρό, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο”, καθώς επίσης και τις 391 βλάβες και αστοχίες που έχουν διαπιστωθεί τους τελευταίους μήνες, στα νέα τμήματα της Γραμμής 3.

Πιο αναλυτικά ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος διέταξε προκαταρκτική εξέταση που παράγγειλε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών κατά παντός υπευθύνου για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό του Πειραιά.

«Η εισροή υδάτων στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο έκανε αισθητή την παρουσία της για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο», διαπιστώνει το ρεπορτάζ.

«Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από την δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς», αναφέρεται στην έρευνα των DataJournalists.

Τον Φεβρουάριο η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν και διαπίστωσε ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων, αλλά πρόκειται για θαλασσινό νερό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ -που είναι αρμόδια για την λειτουργία του Μετρό- ζήτησε με επιστολές της να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.

Παράλληλα, γίνεται λόγος και για έναν μακρύ κατάλογο βλαβών, που από μόνες τους μπορεί να θεωρηθούν βλάβες ρουτίνας, αλλά όταν εμφανίζονται σωρευτικά μπορεί να προκαλέσουν σοβαρότερα λειτουργικά προβλήματα: Αισθητήρες που δεν λειτουργούν, οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», πόρτες ασφαλείας που βγάζουν «ψευδή συναγερμό», αστοχίες στα επικοινωνιακά δίκτυα, στην ηλεκτρική τροφοδοσία, στα συστήματα πυρανίχνευσης, στις κάμερες ασφαλείας, στον φωτισμό, τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες ακόμη και στα ρολόγια για ενημέρωση των επιβατών.

Πηγή: datajournalists

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις