Παρασκευή, 22 Νοε.
14oC Αθήνα

Μετρό: Στάση εργασίας την Πέμπτη – Ποιές ώρες θα κυκλοφορήσουν λεωφορεία, τρόλεϊ

Μετρό: Στάση εργασίας την Πέμπτη – Ποιές ώρες θα κυκλοφορήσουν λεωφορεία, τρόλεϊ
φωτογραφία αρχείου ΑΠΕ - ΜΠΕ

Μία ημέρα δύσκολη θα είναι η Πέμπτη (14.06.2018) για τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στο Λεκανοπέδιο. Οι εργαζόμενοι σε: Μετρό, λεωφορεία, τρόλεϊ, προχωρούν σε στάσεις εργασίας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την ψήφιση στη Βουλή, του νέου Μεσοπρόθεσμου.

Το Μετρό (γραμμές 2 & 3) θα κινείται μεταξύ 9:00 π.μ. – 21:00 λόγω στάσεων εργασίας που εξήγγειλε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ). Η στάση εργασίας πραγματοποιείται προκειμένου να γίνει γενική συνέλευση των εργαζομένων του κλάδου με θέμα την αποτροπή του επικείμενου κλεισίματος του αμαξοστασίου στο Ελληνικό. Προς το παρόν, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, το τραμ και ο Προαστιακός αναμένεται να κινούνται κανονικά.

Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΣΕΛΜΑ:

Στις 14 Ιουνίου ψηφίζεται ένα νέο πακέτο μέτρων, το λεγόμενο μεσοπρόθεσμο, με ισχύ μέχρι το 2022 αλλά στην πραγματικότητα αποτελεί τον ενδιάμεσο κρίκο για την εσαεί συνέχιση των μνημονίων. Τα νέα μέτρα, με άλλα λόγια το τέταρτο μνημόνιο, είναι ακόμη χειρότερα για το λαό, προβλέπουν ωστόσο φοροαπαλλαγές για το μεγάλο κεφάλαιο και ταυτόχρονα την διατήρηση της εργασιακής ζούγκλας που δημιούργησαν τα προηγούμενα μνημόνια.

Τα μέτρα του “νέου μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2019-22” όπως με κυνισμό αποκαλούνται δεν αφήνουν φυσικά ανέγγιχτες τις συγκοινωνίες. Οι δανειστές στους οποίους έχει ήδη παραδοθεί σαν ενέχυρο η δημόσια περιουσία μέσω του γνωστού Υπερταμείου πλέον θα μπορούν να προχωρούν σε κατασχέσεις και ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας στην περίπτωση που καθυστερήσει η πληρωμή κάποιας δόσης. Προβλέπεται άμεση ιδιωτικοποίηση της ∆ΕΗ, της ∆ΕΣΦΑ, ΕΥ∆ΑΠ, ΕΥΑΘ και ιδιωτικοποίηση με συνοπτικές διαδικασίες του Ελληνικού για χάρη του ομίλου Λάτση. Για τον ίδιο λόγο προχωρά με εντατικούς ρυθμούς το κλείσιμο του αμαξοστασίου της ΕΘΕΛ στο Ελληνικό ξεφορτώνοντας τα λεωφορεία για παλιοσίδερα μέσω ιδιωτών.

Ακόμη προβλέπουν μείωση του αφορολόγητου κατά 50% που θα στοιχίσει με γρήγορους υπολογισμούς περίπου 50 ευρώ μείωση στον μηνιαίο μισθό μας.. Καμία πρόβλεψη για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στους τομείς της υγείας, της παιδείας και των υπηρεσιών εκτός του μηχανισμού κατασχέσεων. Προβλέπουν επίσης πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2022 που θα πει μηδενική χρηματοδότηση για τις δημόσιες και κοινωνικές ανάγκες που συμπεριλαμβάνονται και οι συγκοινωνίες. ∆ηλαδή θα συνεχιστεί η έλλειψη χρηματοδότησης για ανταλλακτικά και αναλώσιμα είδη απαραίτητα για την συντήρηση και λειτουργία των συρμών για να μην μιλήσουμε για την έλλειψη προσωπικού και την καταστρατήγηση της συλλογικής μας σύμβασης.

Προβλέπονται ακόμη αυξήσεις στον ΕΝΦΙΑ, μείωση των συντάξεων και κατάργηση του ΕΚΑΣ. Και όλα αυτά θα ελέγχονται από μόνιμη παρουσία τοποτηρητών των δανειστών και αξιολογήσεις ανά τρίμηνο. Είναι φανερό ότι “δίκαιη ανάπτυξη” σημαίνει νέες χειρότερες θυσίες για τους πολλούς και ακόμη μεγαλύτερα κέρδη για τους λίγους. Για όλους αυτούς τους λόγους το ΣΕΛΜΑ αποφάσισε να συμμετέχει στις κινητοποιήσεις ενάντια στην ψήφιση των μέτρων, με στάσεις εργασίας από την έναρξη λειτουργίας μέχρι τις 9.00 το πρωί και από τις 21.00 μέχρι την λήξη το βράδυ της Πέμπτης 14 Ιουνίου και την κλιμάκωση σε συνεννόηση με αλλά σωματεία και συλλογικότητες.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Σπύρος Ρεβύθης Θανάσης Τζίνης

Μετρό, λεωφορεία, τρόλεϊ

Εκτός από το Μετρό, στάση εργασίας έχουν αποφασίσει για την Πέμπτη και οι συνάδελφοί τους στα λεωφορεία αλλά και τα τρόλεϊ.

Η Αθήνα θα μείνει χωρίς λεωφορεία για τουλάχιστον πέντε ώρες (12:00-17:00), λόγω Γενικής Συνέλευσης των εργαζομένων του ΟΑΣΑ.

Τα λεωφορεία θα αρχίσουν να αποσύρονται λίγο μετά τις 11:00 και θα εμφανιστούν ξανά στους δρόμους γύρω στις 18:00.

Η στάση εργασίας περιλαμβάνει όλα τα δρομολόγια λεωφορείων του ΟΑΣΑ, συμπεριλαμβανομένων και τον δρομολογίων του αεροδρομίου.

Τα τρόλεϊ θα ακινητοποιηθούν από τις 12 έως τις 4. “Αγωνιζόμαστε για προσλήψεις προσωπικού, υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, προμήθεια ανταλλακτικών οχημάτων” τονίζουν, μεταξύ άλλων οι εργαζόμενοι στον ΗΛΠΑΠ.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις