Οι επιβάτες παρέμειναν εγκλωβισμένοι για 15 λεπτά μέχρι εν τέλει να εξυπηρετηθούν από άλλο συρμό
Νέα ταλαιπωρία περίμενε το μεσημέρι της Δευτέρας (23.12.2024) τους επιβάτες στο μετρό Θεσσαλονίκης καθώς ένας συρμός ακινητοποιήθηκε ξανά.
Οι επιβάτες του μετρό Θεσσαλονίκης, παρέμειναν «εγκλωβισμένοι» για 15 λεπτά μέσα στον συρμό της Τροχιάς 1, μέχρι να ανοίξουν οι πόρτες και να εξυπηρετηθούν εν τέλει από συρμό της Τροχιάς 2.
Όλα έγιναν γύρω στις 14:00 της Δευτέρας, όταν ο συρμός σταμάτησε στον σταθμό Φλέμιγνκ, αποβίβασε κόσμο, έκλεισαν πόρτες αλλά δεν ξεκίνησε, σύμφωνα με το voria.gr
Στη συνέχεια, βγήκε ανακοίνωση πως λόγω τεχνικού προβλήματος, το δρομολόγιο θα ξεκινούσε σε λίγη ώρα. Λόγω της αναμονής και της ανατροπής των δρομολογίων, υπήρξε συνωστισμός από αμέτρητο κόσμο που περίμενε να εξυπηρετηθεί.
Η THEMA, σε ανακοίνωση που έχει δημοσιεύσει στην επίσημη ιστοσελίδα του μετρό Θεσσαλονίκης, αναφέρει πως ακόμα και αν εντοπιστεί ένα πολύ μικρό εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα μπλοκάρει του συρμούς ώστε να αξιολογηθεί η κατάσταση και να μην δημιουργηθούν προβλήματα.
Η ανακοίνωση της THEMA
«Ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας.
Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών. Η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού.
Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς.
Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας» διευκρινίζει.
Σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η ανίχνευση του ενδεχόμενου προβλήματος και η αποκατάσταση απαιτεί χρόνο, μπορεί να είναι απαραίτητη η εκκένωση του συρμού.
Η εκκένωση πραγματοποιείται για να:
- Αποφευχθούν παρατεταμένοι χρόνοι παραμονής των επιβατών μέσα στον ακινητοποιημένο συρμό.
- Διασφαλιστεί ότι οι τεχνικοί μπορούν να αποκαταστήσουν το πρόβλημα με ασφάλεια, χωρίς επιβάτες εντός του συρμού.
- Αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθείται από όλα τα αυτόματα συστήματα μετρό παγκοσμίως».
Για τις εκκενώσεις συρμών ακολουθούνται πιστά σχεδιασμένες, δοκιμασμένες και πιστοποιημένες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ότι όλες οι απαραίτητες ενέργειες γίνονται με οργάνωση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.
O εκπαιδευμένος συνοδός συρμού, καθοδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια μέσω του πεζοδιαδρόμου στη σήραγγα, προς τον πλησιέστερο σταθμό, παρέχοντας βοήθεια σε ηλικιωμένους και σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης και ακοής.
Σε περίπτωση που υπάρχει επιβάτης με αναπηρικό αμαξίδιο, ο συνοδός συρμού παραμένει μαζί του στον συρμό και μεριμνά για τις ανάγκες του, έως ότου ο συρμός μετακινηθεί με ασφάλεια και προσεγγίσει τον σταθμό όπου και γίνεται η αποβίβαση στην αποβάθρα.
H εκκένωση του συρμού ολοκληρώνεται είτε μέσω των εξόδων έκτακτης ανάγκης που οδηγούν στο επίπεδο της οδού είτε μέσω της αποβάθρας.
Όλα τα βήματα είναι σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν την ταλαιπωρία και να παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια όλων», τονίζει η εταιρεία.
Πηγή: Voria.gr