Ξεχάστε ό,τι ξέρατε. Το χάρτινο εισιτήριο μας… αφήνει χρόνους και σε έξι μήνες στη ζωή μας θα μπει το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτός είναι ο τρόπος που αποφασίστηκε πως είναι ο καλύτερος για να παταχθεί η λαθρεπιβίβαση, να τονωθούν τα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών και να βάλει και το κράτος κανά ευρώ στα ταμεία του!
Οι έλεγχοι δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα και αμφισβητούνται, ειδικά μετά το τραγικό περιστατικό του περασμένου Αυγούστου στο Περιστέρι και το θανάσιμο τραυματισμό του 19χρονοου Θανάση Καναούτη. Έτσι, μπαίνει στη ζωή των επιβατών το ηλεκτρονικό εισιτήριο και οι μπάρες.
Όλα θα γίνουν μέχρι τον Ιούνιο, γράφει σήμερα η εφημερίδα Ημερησία. Σε διάστημα έξι μηνών θα έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους του Μετρό, του ΗΣΑΠ αλλά και στα λεωφορεία οι ειδικές μπάρες που θα εξασφαλίζουν την είσοδο μόνο σε περίπτωση που ο επιβάτης κατακυρώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου με τη νέα ηλεκτρονική κάρτα.
Οι πολίτες θα μπορούν να «γεμίζουν» την κάρτα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είτε μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου με SMS. Μόνο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με SMS, ενώ σε περίπτωση ελέγχου θα επιδεικνύουν τα κινητά τους, αναφέρει το δημοσίευμα.
H κάρτα κομίστρου θα μπορεί να χρησιμοποιείται συνέχεια, καθώς θα επαναφορτίζεται με πίστωση ίσης χρηματικής αξίας.
Oι επιβάτες θα ακυρώνουν τα εισιτήρια σε ψηφιακό, τερματικό μηχάνημα στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, ενώ στο Μετρό και στον ηλεκτρικό θα «χτυπάνε» την κάρτα τους τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των σταθμών.
Οι έλεγχοι των εισιτηρίων θα γίνονται με ειδική φορητή συσκευή, η οποία θα διαπιστώνει την εγκυρότητα και την πιστωτική επάρκεια της «έξυπνης κάρτας».
Σύμφωνα με την Ημερησία, στον εξοπλισμό του έξυπνου εισιτηρίου θα περιλαμβάνει αυτόματα μηχανήματα πώλησης, φορητά τερματικά, εξοπλισμό έκδοσης, πώλησης και επαναφόρτισης, πύλες εισόδου και εξόδου, επικυρωτικές συσκευές και εξοπλισμό οχημάτων και κινητές συσκευές ελέγχου.
Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο έρχεται και ο διαχωρισμός της τιμής των αστικών διαδρομών σε ζώνες. Αυτό σημαίνει ακριβότερα εισιτήρια για τα προάστια και φτηνότερα για τις κεντρικές συνοικίες.
To σχέδιο, σύμφωνα με την Ημερησία είναι:
«Πολλαπλό»: Έξυπνη κάρτα χωρίς μικροεπεξεργαστή, στην οποία θα αποθηκεύονται, για παράδειγμα, χρηματική αξία, χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων.
«Κάρτα»: Έξυπνη Κάρτα με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, όπως απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. H «Kάρτα» θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, ετήσιες κάρτες και ελευθέρας.
Mε τα δύο νέα εισιτήρια θα μπορούν να συνδυασθούν μετακινήσεις τόσο με ποσοτικά (π.χ. δέκα μετακινήσεις) όσο και με χρονικά κριτήρια (π.χ. εβδομαδιαίο) ή ακόμη και με πιστωτικές χρήσεις (π.χ. μετακινήσεις αξίας 50 ευρώ).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θεσσαλονίκη: Αυτή την ακύρωση θα την θυμάται μια ζωή ο επιβάτης του λεωφορείου…
Μειωμένο εισιτήριο στις συγκοινωνίες για τους σπουδαστές ΙΕΚ και ΣΕΚ