Site icon NewsIT

Μηχανογραφικό 2023: 10 σημαντικές αρχές για τη συμπλήρωσή του

08.07.2023 | 10:00
Μηχανογραφικό 2023: 10 σημαντικές αρχές για τη συμπλήρωσή του

***** БϓϗǠ- Ӈ̅əӇ É`ԏ͠Q׉ӕ͔Jԇ **** ** Ǡ�㱡�ݷ婠맶襟 �򠴧 񧴞 ܤ婡 �婪ﭩ漬孹�Ǡ䧬ﳟ嵳破�񡪴籩󴩪�ﵲ 㟭崡頡𯪫婳� 쥠嵨��޳�*

Από την Παρασκευή 7 Ιουλίου 2023 στις 13:00μ.μ. έως τη Δευτέρα 17 Ιουλίου 2023 στις 24:00μ.μ. οι υποψήφιοι, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας τους (password) που έχουν ήδη αποκτήσει ή που θα αποκτήσουν αυτές τις μέρες, θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr και να επιλέγουν το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/και το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ.

Ωστόσο, πολλοί υποψήφιοι, άλλοτε από επιφανειακή ενημέρωση και άλλοτε από παράβλεψη, τυχαίνει να απωλέσουν δυνητικά καλές επιλογές καθώς δεν έδωσαν την απαιτούμενη προσοχή στη διαδικασία.

Μάλιστα από πέρυσι που εφαρμόστηκαν οι διαφορετικοί συντελεστές στον υπολογισμό μορίων, υπήρξαν για πολλούς δυσάρεστες εκπλήξεις καθώς δεν προέβλεψαν την απόκλιση που μπορούν να έχουν από τμήμα σε τμήμα λόγω των διαφορετικών συντελεστών. Έτσι, είδαμε μαθητές από σχολή σε σχολή να έχουν απόκλιση έως και 600-700 μόρια!

Ας ελπίσουμε πως φέτος θα είμαστε προετοιμασμένοι για ένα πιο προσεκτικό μηχανογραφικό.

Υπό αυτό το πρίσμα, παρατίθενται ορισμένες σημαντικές λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζετε κατά τη συμπλήρωση:

1. Ο αριθμός που παραθέτουμε δίπλα σε κάθε τμήμα είναι η δήλωση επιθυμίας μας που πρακτικά σε συνδυασμό με τα μόρια μας είναι τα στοιχεία που αξιολογούνται για την εισαγωγή μας σε κάθε τμήμα. Συνεπώς, η αρίθμηση πρέπει πριν και πάνω από όλα να εκφράζει την επιθυμία μας και μετά οτιδήποτε άλλο.

2. Ένας μαθητής μπορεί, αν το επιθυμεί, να δηλώσει ακόμη και όλα τα τμήματα από το πεδίο που έχει πρόσβαση. Οπότε μην κάνετε περιοριστικές επιλογές παρασυρόμενοι από ανυπόστατες φήμες και μειώνετε τις πιθανότητες σε επιθυμητές επιλογές σας. Ας φανείτε και λίγο «υπερβολικοί» στις επιλογές σας ειδικά εάν γράψατε χαμηλές βαθμολογίες.

3. Μην εφησυχάζετε στην υψηλή βαθμολογία που έχετε ή μην απογοητεύεστε από μια μέτρια βαθμολογία. Το ότι έχετε συγκεντρώσει πολλά μόρια δεν είναι λόγος για να δηλώσετε 2-3 σχολές στο μηχανογραφικό σας. Όπως επίσης και αν συγκεντρώσατε λίγα μόρια, μην κάνετε μηχανογραφικό αγγαρεία! Διασφαλίστε πως είτε στα υψηλά είτε στα χαμηλά βαθμολογικά επίπεδα, έχετε δημιουργήσει ένα μηχανογραφικό που καλύπτει πολλά σενάρια αυξομειώσεων των βάσεων και το οποίο, ανάλογα με τη διακύμανση των βάσεων, μπορεί να επιφυλάσσει για εσάς και μια ευχάριστη έκπληξη. Δημιουργήστε αυτό που κάνουμε και εμείς ως ειδικοί, ένα «δίχτυ ασφαλείας»!

4. Μην αλλάζετε τις επιλογές σας επειδή είχατε καλύτερη επίδοση από ότι περιμένατε. Το γεγονός πως πολλοί μαθητές αποφεύγουν να δηλώσουν τμήματα που χρειάζονται αρκετά λιγότερα μόρια από όσα έχουν συγκεντρώσει ή που δηλώνουν τμήματα στο ύψος της βαθμολογίας τους -δίχως πράγματι να το θέλουν μόνο και μόνο για να μην «χαραμίσουν» τα μόρια τους- είναι από τα κλασικά λάθη των μαθητών που τα πήγαν πολύ καλά στις Πανελλήνιες.

5. Μην παρασύρεστε από τις προβλέψεις των βάσεων. Η τακτική πολλών υποψηφίων να στηρίζονται σε δημοσιεύματα τα όποια προβλέπουν βάσεις και τα οποία στην πλειονότητα τους και στο μεγαλύτερο όγκο των τμημάτων πέφτουν έξω, έχει αποδειχθεί καταστροφική.

6. Συγκεντρώστε όσο το δυνατό περισσότερα στοιχεία και δεδομένα. Ακούστε και αξιολογείστε τις συμβουλές και τις απόψεις τρίτων αλλά μην παρασύρεστε από αυτές. Ο κάθε μαθητής οφείλει να δηλώσει αυτό που επιθυμεί και για το λόγο αυτό και το ίδιο το μηχανογραφικό την αρίθμηση των τμημάτων την ορίζει ως «δήλωση επιθυμίας του υποψηφίου».

7. Μην αγνοήσετε τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα σας προς όφελος της λεγόμενης επαγγελματικής αποκατάστασης, ειδικά σε μία τόσο ρευστή αγορά εργασίας όπως η ελληνική αλλά και η μελλοντική. Απαραίτητη αφετηρία είναι τα «θέλω» του ενδιαφερόμενου και όχι τα «θέλω» του κοινωνικού περίγυρου. Ο μαθητής θα πρέπει να γνωρίζει ποιες είναι οι κλίσεις του και πως μπορεί να τις αξιοποιήσει δημιουργικά μέσω ενός επιστημονικού κλάδου. Σαφώς και ο ιδανικός συνδυασμός είναι μια επιλογή που συνδυάζει την προσωπικότητα του με ένα τμήμα που έχει καλύτερες προοπτικές και είναι το μεγάλο ζητούμενο σε κάθε μηχανογραφικό.

8. Μην αγνοείτε τμήματα τα οποία ενδεχομένως είναι δυνητικά προσβάσιμα και στις βαθμολογίες σας αλλά δεν γνωρίζετε επακριβώς σε ποιον κλάδο ή επάγγελμα οδηγούν. Διερευνούμε με ιδιαίτερη προσοχή το πρόγραμμα σπουδών κάθε τμήματος, τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα συνδεόμενα επαγγέλματα κ.λπ. Δεν εξετάζουμε μόνο τα τμήματα που γνωρίζουμε ή μας ενδιαφέρουν και αγνοούμε παντελώς τα υπόλοιπα, διότι μπορεί σε κάποιο από τα υπόλοιπα να ανακαλύψουμε ένα τμήμα που μας ταιριάζει, μας αρέσει και εν τέλει μας οδηγεί στο επαγγελματικό πεδίο που μας ενδιαφέρει. Αν δεν μπορείτε να το πετύχετε μόνοι σας, αξιοποιήστε τους δικτυακούς τόπους των τμημάτων, εξειδικευμένους οδηγούς σπουδών και λειτουργούς-ειδικούς επαγγελματικού προσανατολισμού που μπορούν να σας κατατοπίσουν και να σας πληροφορήσουν σχετικά.

9. Μην παρασύρεστε από τα (υψηλά ή χαμηλά) μόρια ενός τμήματος. Η θέση που έχει κάθε σχολή δεν αντικατοπτρίζει πάντα και τις προοπτικές των αποφοίτων της. Υπάρχουν τμήματα που είναι χαμηλά βαθμολογικά και πρακτικά μας δίνουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με ομοειδή τμήματα που βρίσκονται σε υψηλότερες βαθμολογίες. Αντίστοιχα, τμήματα με υψηλές βαθμολογίες τα οποία είναι τρομερά κορεσμένα στην αγορά εργασίας.

10. Μην υποτιμάτε επιδεικτικά τμήματα που δεν είναι ευρέως γνωστά. Υπάρχουν πολλά προγράμματα σπουδών όπως π.χ. το τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το οποίο συνδέεται με περιζήτητες ειδικότητες του μέλλοντος. Το να θέλετε να γίνεται 3D Specialist ή Game Developer και να χάσετε την ευκαιρία γιατί δεν ανακαλύψατε ότι μπορει να σας οδηγήσει εκεί ένα τμήμα με άγνωστη -σε εσάς- ονομασία, είναι κρίμα!
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι στην ίδια αποκλειστική προθεσμία με τον ίδιο προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), μπορούν να υποβάλουν το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) για τα Δημόσια ΙΕΚ.

Πολύ μεγάλη προσοχή και καλά αποτελέσματα!

Επιμέλεια σύνταξης:

Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Επιστημονικός Διευθυντής EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας – http://www.employ.edu.gr


Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός,
www.diakrotima.gr

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version